Når regnes det slm første igjen?

Puuzen86

Forelsket i forumet
Noen som vet hvor mange år det går mellom graviditetene før det regnes som første graviditet igjen?
Hørte på en fødselsvideo jeg så for mange år siden at legene regner den gravide som førstegangs gravid dersom det er over 6 år siden sist graviditet?
 
Noen som vet hvor mange år det går mellom graviditetene før det regnes som første graviditet igjen?
Hørte på en fødselsvideo jeg så for mange år siden at legene regner den gravide som førstegangs gravid dersom det er over 6 år siden sist graviditet?

Du vil alltid regnes som flergangsfødende etter en fødsel ;)
Men det kan jo gjerne gå veldig raskt med fødsel 2 om det er kort tid siden sist. Men livmor har vokst seg stor før og det at du har hatt 10cm åpning og født ut et barn gir varige endringer som ikke forsvinner og sannsynligvis vil du ikke ha likt fødselsforløp som første gang selv om det har gått mange år :)
 
Etter hva jeg vet er du flergangsfødende, men også førstegangsfødende igjen når det er 7 år mellom 1 og 2.
 
Jeg spurte overlegen på fosterdiagnostistikk på St.Olavs om dette da det kommer til å være 8,5 år mellom mine fødsler, og hun sa det bare var tull. Har man født før så har man født før Det samme bekreftet jordmor.
 
Back
Topp