Når pynter dere til jul?

Frkn

Forelsket i forumet
Jeg har aldri vært noe særlig på julepynting, men skal ha jul for første gang hjemme i år ettersom småen kommer, så ønsker å gjøre det julekoselig. Men når er det "lov" å pynte til jul?

Når adventstiden starter

Her begynner jeg til helgen, så dukker det opp mer og mer etterhvert som julen nærmer seg :) juletreet pyntes lille julaften.

Kommer adventsting nå først.

Men vi lager juleby som "pyntekalender" fra 1.desember.

Da blir det vatt på skjenken som skal være snø, og så setter ungene på en pynteting hver dag frem til jul.. Så får vi en nisselandsby. Så pynter vi litt til rundt om ellers og pynter treet rundt den 22. Det varierer litt med tanke på når vi har tid osv.

Her blir det 1.des i år. Skal ha julegrantenning på søndag, så vi tar det 1.des så vi får kost oss med det

Her kommer adventspynten opp 1 anventsdag eller dagem før. Så kommer det mer julepynt når julen nermer seg :)

Lillejulaften pynter vi, med unntak av stjerna og adventsstakene.

Kommer adventsting nå først.

Men vi lager juleby som "pyntekalender" fra 1.desember.

Da blir det vatt på skjenken som skal være snø, og så setter ungene på en pynteting hver dag frem til jul.. Så får vi en nisselandsby. Så pynter vi litt til rundt om ellers og pynter treet rundt den 22. Det varierer litt med tanke på når vi har tid osv.

Så koselig :)

Jeg tar frem julepynten i neste uke :)

Hopper over adventspynt da jeg ikke liker lilla :P

Så her starter vi på søndag, så pynter vi mer og mer utover desember. Pynter juletreet noen dager før julaften - syns det er greit å pynte i hele desember og faktisk ha treet en stund for 1.januar er det ut med alt - da er jeg som regel møkkalei og klar for å starte nytt år med rent julefritt hus :)

Har tatt frem stjerne i vinduet og skifta til julegardiner på kjøkkenet. Men så ble jeg syk. Hadde tenkt å pynte mer. Men neste uke ser det nok ut som hele jula har eksplodert her. Vi elsker julepynt! Noe svært mange sikkert syns er Harry. Men vi har julenisser overalt, glitter og bjeller, kranser her og der. Og juletreet kommer nok opp Uka etter det igjen.

Vi pyntet ferdig i dag:)

Juletreet kommer opp 23.desember og pepperkakehuset må vente noen uker det også. Det er så koselig her hjemme nå :D

Syns man skal pynte til jul når man selv ønsker.

Vi pleier å pynte til jul første helgen i desember. I år er det første gangen vi skal feire jul hos oss, og da må vi jo ha juletre. Treet blir pyntet lille julaften.

Back
Topp