Når pynter dere juletre?

Kvelden 22. desember har jeg vokst opp med. Som voksen blir jeg fort lei julen når julaften er overstått og har fullstendig fått hetta og nok når vi kommer til 1. januar, så da ryddes alt alltid helt bort (foruten lysene utendørs). Jeg vurderer derfor å pynte treet til 1. søndag i advent etterhvert (blir ikke i år pga flytting rett over nyttår), for jeg virkelig elsker adventstiden og alt som har med jul å gjøre i de ukene der. Så får man litt mer glede av det, muligens. Vi har også reist mye til jul, og feks i fjor pyntet vi derfor treet en uke før vi dro, for å få litt tradisjonell jul attåt.
Jeg elsker også adventstiden, men orker ikke to sett pynt, så her kommer juletreet opp 1.des/1.søndag i advent(det som kommer først). Har hatt plastikk i 10år pga allergi. Elsker å se treet med lys på så lenge :D Er vokst opp med å pynte lille julaften, varte jo altfor kort for meg ;)

Men jeg tenker nå at folk får gjøre som de vil og passer dem. Om andre vil pynte lille julaften, eller droppe tre helt, så er jo det opp til hver enkelt(men greit å være enig innad i familien).
 
Lagde meg en tradisjon med å gjøre det første søndag i advent, gjorde det for 2 år siden å, pynta ikke noe i fjor, og i år har jeg fått beskjed om å vente litt, men mulig det kommer opp i helga :)
 
Jeg elsker også adventstiden, men orker ikke to sett pynt, så her kommer juletreet opp 1.des/1.søndag i advent(det som kommer først). Har hatt plastikk i 10år pga allergi. Elsker å se treet med lys på så lenge :D Er vokst opp med å pynte lille julaften, varte jo altfor kort for meg ;)

Men jeg tenker nå at folk får gjøre som de vil og passer dem. Om andre vil pynte lille julaften, eller droppe tre helt, så er jo det opp til hver enkelt(men greit å være enig innad i familien).

Absolutt! Jeg legger meg veldig lite opp i hva andre gjør. Det finnes ingen fasit, tenker jeg.

Vi har også hatt falsk tre i noen år pga allergi. Jeg må få kjøpt et finere ett, selv om jeg savner ekte tre veldig. Dog gir det falske langt større mulighet til å pynte tidlig og nyte synet i lengre tid.
 
1. desember :) Resten av familien 23. :p
 
Absolutt! Jeg legger meg veldig lite opp i hva andre gjør. Det finnes ingen fasit, tenker jeg.

Vi har også hatt falsk tre i noen år pga allergi. Jeg må få kjøpt et finere ett, selv om jeg savner ekte tre veldig. Dog gir det falske langt større mulighet til å pynte tidlig og nyte synet i lengre tid.

Ja skulle hatt et dyrere.. Koster jo flesk!
 
Ja skulle hatt et dyrere.. Koster jo flesk!

Ja, guri som de falske trærne kan koste! Men finner man et som holder i 10-15 år, så er det jo fort spart inn. Jeg er vokst opp med store trær og kan liksom ikke ha et tre som er lavere enn meg, og de siste årene vi kjøpte ekte tre, så kostet det jo flate meg 7-800,- for ei grei edelgran. :bag: Det over 2-3-4 juler og det blir noen tusen det også ... Jeg er bare litt sånn i beit om jeg skal kjøpe tre med eller uten lys, for hvis lysene ryker - hva da?
 
Kjøp falskt på salg på nyåret?

Kjøpte mitt til fullpris, da 3600kr for 10 år siden og det er like fint! Men måtte dog bytte en pære for første gang i år ;)
 
I år blir det lillejulaften. Har gjerne pynta det i midten av November tidligere, men flyttet hit for en mnd siden. Så juletreet har ikke vært prioritert. Har liten plass i stuedelen, så venter så lenge som mulig ;)
 
Mitt sto ferdig pynta første søndag i advent:) for meg ligger det så mye stemning i juletreet at jeg liker å ha det opp i starten av desember, det er jo mye arbeid å ha det opp å pynte det også. Og med en gang juleaften er over så kunne jeg egentlig tatt bort all julepynten, men vi bruker å ta det ned rett over nyttår siden vi gjerne ikke har tid før:)
 
Lillejulaften :)
 
I går :) Skal bort halve jula, så koselig å få det opp litt tidlig så vi får nytt det litt!
 
I år blir det 20/21, vi pynter når det passer med fri fra jobb, men helst på 20-tallet.
 
Back
Topp