Når pynter dere juletre?

M

My heart

Guest
Ser på fb. På interiørgrupoer jeg følger at mange allerede har pyntet juletreet 1. des.

Vi pleier å pynte juletre et par dager før jul, eller lillejulaften
 
Lille julaften. :)
 
Hos mamma pyntet vi lillejulaften.. husker ikke hva vi har brukt å gjøre hos oss, er han som er flink med sånt
 
Kvelden 22. desember har jeg vokst opp med. Som voksen blir jeg fort lei julen når julaften er overstått og har fullstendig fått hetta og nok når vi kommer til 1. januar, så da ryddes alt alltid helt bort (foruten lysene utendørs). Jeg vurderer derfor å pynte treet til 1. søndag i advent etterhvert (blir ikke i år pga flytting rett over nyttår), for jeg virkelig elsker adventstiden og alt som har med jul å gjøre i de ukene der. Så får man litt mer glede av det, muligens. Vi har også reist mye til jul, og feks i fjor pyntet vi derfor treet en uke før vi dro, for å få litt tradisjonell jul attåt.
 
Lille julaften:)
 
Det gjorde vi på lørdag. :) Aldri gjort det så tidlig før, men veldig koselig da. Og nå har vi ekstra mye kosetid rett før jul. :)
 
23.des. Men hvis vi hadde hatt falskt, så hadde vi kanskje gjort det litt tidligere :)
 
Lille julaften. Magien forsvinner for meg om treet pyntes før, jeg elsker å stå opp med storøyde barn julaften morgen.
 
I år ble det første desember. Pleier å pynte cirka den helgen :)
 
Lille julaften ❤️
 
22-23 desember. Men samboeren min vil gjerne sette det opp 1. Desember, så får de hva som skjer i årene fremover.
 
Egentlig lille julaften, det er tradisjon, vært det fra jeg var liten. Men spørs nok om det kommer opp 22 desember i år... bare for å slippe stress og mas lille julaften :rolleyes:
 
Lille julaften har alltid vært tradisjon hjenne hos oss. Er liksom litt av den stemninga dagen før dagen ;)
 
Kommer sikkert til å snike frem juletreet en stund før jul, men er ikke helt klar for det enda:p Det skal få stå uten pynt (men med lys) frem til lille julaften. Da pynter vi det sammen med familien :)
 
Back
Topp