Når pumpe?

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Tenkte å få klipt meg hos frisøren snart, og da vil jeg pumpe sånn at pappaen kan gi et måltid mens jeg er borte om hun trenger det. Vi vet at hun tar flaske for jeg måtte avlaste ene brystet en periode med pumping og flaske. Men hun spiser jo ca. hver 2. time på dagtid også sover hun ca 6+3 timer på natta. Når skal jeg få pumpet denne melken? Etter måltidet hun får før jeg drar? Noen erfaringer med hva som er best?

Jeg har ikke erfaring med å pumpe så tidlig, men jeg lurte faktisk på det samme selv i dag, siden jeg skal til gynekologen i morgen og derfor bør legge igjen litt melk hjemme. Sjæl har jeg mest melkespreng på morran, så jeg tenker jeg gjør det i morgen tidlig for å få mest mulig ut fortest mulig. Ellers holder jo melka ca 3-5 døgn i kjøleskap, så du kan jo pumpe litt når det passer seg i dagene før du drar til frisøren, for eksempel - det gjør jo ingenting å blande så lenge den første skvetten ikke ligger for lenge.

Pump en stund etter siste kveldsmåltidet? Da har du en del timer til neste måltid på natta :-) ellers pumper jeg etter måltidene når jeg trenger å samle opp litt.

Back
Topp