Når passer det best å reise til syden med baby?

FintFerdig

Betatt av forumet
vi har planer om en uke i «syden» i løpet av det neste halvåret. Hvilken erfaring har dere i forhold til når det er mest «bekvemt» å reise når man har baby?
Hun vil være alt fra 10 mnd til 14 mnd når vi reiser. Ut i fra utviklingen så langt er det sannsynlig at hun vil kunne gå ved 10-11mnd-alder.
Jeg er litt opptatt av at det ikke skal føles som så veldig stress hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg ønsker gjerne å kunne kose meg og slappe av litt og ikke baaare måtte gå rundt å bære barnet og samtidig også være veldig redd for alt mulig. (Nå er vel kanskje ikke det mulig i hele tatt når man reiser med små barn.)
Hvilke fordeler og ulemper har dere støtt på når dere har reist?

Vi kommer til å reise til et familievennlig resort med høy standard og vi har også med eldre barn....

Var i syden med en på 10-11 mnd og det funka kjempefint. Ikke stress i det hele tatt

I var når hun var 4 mnd - det var virkelig NULL stress. Også var vi når hun var 15 mnd, da var hun mye mer aktiv så selvfølgelig litt mer å følge med og passe på. Men da dro vi og med storfamilien så hadde mange hender :P

Det er minst stress med barn både hjemme og på reise før de er mobile, sånn er det bare. Har reist en del med 1 åring, og jeg kunne ikke dette meg ned å slappe av noe annet enn når han sov daglur. Det er mye spennende de vil se og pelle på på slike steder. Og min er i tillegg veldig glad i vann så han løp alltid mot bassenget, så da var det bare å løpe etter :)

Var i syden med eldste da han var 13 mnd. Svært lite avslappende :p I tillegg til at han var høyt og lavt så var vi så smarte at vi leide en leilighet med basseng, så han måtte jo fotfølges der også hele tiden. Anbefales ikke :p altså basseng.. men vi hadde jo en fin tur selv om jeg tilsammen lå kanskje 3 timer i sola totalt på en uke..
Var mer avslappende da han var 8 mnd og i fjor da han var 20 mnd..

Med førstemann var vi på tre turer tidlig: 4, 12 og 14 mnd. 4 mnd var aller minst stress pga fullamming, og fleksibel soving i vogn på kveldstid. Av de to andre var nok 14 mnd hakket enklere enn 12, da han var stødigere og tryggere :-)

Tenker at det fort kan bli stress å reise, altså selve reisen. Særlig med alt dere må ha med. Bilstol, vogn og slikt. Men at selve ferien nok ikke blir så stress.
Dere kan jo vurdere barnevakt? Dra uten barn?

Back
Topp