Når passer det å fortelle?

Lili

Flørter med forumet
Hei alle gravide! Dette er første gangen jeg beveger meg inn på dette forumet, og jammen var det moro å kunne lese om så mange andre som er i samme situasjon som meg. Jeg er 8 uker og 4 dager på vei med mitt første barn. Har enda ikke vært til første legebesøk, og synes derfor det er litt "skummelt" å fortelle venner og familie om den gledelige nyheten, selv om jeg selvfølgelig gjerne vil. Skulle gjerne visst når man som regel forteller det? Er det fortsatt "tryggest" å vente til man er 12 uker på vei?

Hei.
Jeg fortalte det med en gang jeg fant ut av det, ca 7 - 8 uker. Mange synes det er greit å vente til du er over 12 uker, men jer syntes det var greit å si det med en gang. Å dersom noe skulle skje underveis syntes jeg bare det var greit at folk visste om det.

Syns det er greit å fortelle det når en ønsker å gjøre det![;)]
He,he klokt svar...
Vel,skulle en være uheldig og det går galt så er det jo ille greit å ha fortalt det til de nærmeste iallefall.
For da trenger en ekstra støtte...
Og går alt bare bra,så får jo de rundt deg lenger periode å glede seg over at dere venter barn![;)]

gratulerer med den voksende magen og velkommen hit.[:)]

Vi fortalte det til den nærmeste familien da så og si med en gang vi fant ut det. Venner og resten av familien måtte vente til jeg var 12 uker.
Synes du må gjøre det du føler for. Her er det ingen fasitsvar, men opp til den hver enkelte. Aberen med å fortelle det før 12 uker`n er nådd, er jo at du har ingen garanti for hva som kan skje fram til da (mener ikke å skremme deg opp!)

Ellers ønsker jeg deg lykke til og velkommen hit til oss[:)] Håper du vil trives like godt som jeg gjør her[:D]

Vi fortalte det til familie i uke 8 og venner i uke 9-10. Var jo litt skummelt, men vi tok sjansen på at det gikk bra, og viss ikke så er det jo greit med noen trøstende ord fra venner og familie synes vi da:)

Hei!!!

Jeg fortalte det til nærmeste venner og familie når jeg var 5 uker på vei. (de skjønnte det nesten også siden jeg sluttet å røyke)

Grunnen til at vi sa det var at hvis noe skulle gå galt ville det ikke bli "så" vanskelig å takle!

Men til resten av "verden" fortalte vi, når jeg var rundt 10 uker på vei. (hadde allerede begynt å få mage da)

Tusen takk for alle svar! Det var faktisk til stor hjelp! Nå har jeg et bedre inntrykk av hvor lenge som generelt er vanlig for folk å vente før nyheten blir delt med familie og venner. Det er nok like før, tenker jeg... Det er en innmari spennende og ny tilværelse, dette - så må nok dele den med våre nærmeste innen nærmeste fremtid. Kommer nok til å ha masse nytte av denne siden fremover, tenker jeg! :o)

Gratulerer så masse med graviditeten [:)]
Vi fortalte det til hele verden med en gang,, hadde tenkt å vente,, men klarte ikke holde meg..

kan være lurt åsnakke med venner og familie...Med tanke på om noe kunne gå galt,, er det godt at noen vet... Trenger støtte uansett liksom..
Men dette er noe dere må føle på selv..
kommer an på om familie og venner er til å stole på også..

Klem Tinka :-))

Jeg fortalte det med en gang jeg fant det ut til nærmeste familie. Skulle det gå galt hadde jeg deres støtte og oppmuntring. Men heldigvis har alt gått bra. Fortalte resten av folket det rundt uke 10- klarte da ikke vente mer....

Vi ventet til jeg var 12 uker på vei.. En veninne av meg var på ultralyden først - da var hun 18 (!) uker...Skjønner ikke at hun klarte å holde det så lenge..

Hei og gratulerer![:D]
Jeg fortalte det til mine og min samboers foreldre da jeg var ca 9 uker på vei. Det gruet jeg meg til, men alle ble glade. Hi hi og nå gleder jeg meg veldig til tiden framover.
Når jeg skal fortelle det til resten av verden vet jeg ikke.
På jobben vurderer jeg å ikke si noe før det synes da jeg kun har 6mnd kontrakt..

Hei å gratulerer med babisen i magen din. Vi fortalte det med en gang. Satt på toalettet å tok testen. Testen viste positiv å jeg hylte høyt av glede. Vekket mann og mine to barn og skrek ut nyheten til dem, før jeg fortsatte videre med å spre gledesordene videre i tlf lista mi.

hei!
føler du at det å si det er det beste for deg,syntes jeg du skal gjøre det. går det galt har du mange rundt deg ,og går det bra får dere jo lengre tid å kose dere med svangerskapet.
uansett masse lykke til[:D]
klemmer fra stine

Fortalte det til nærmeste familie og de beste vennene våre dagen etter at vi fikk bekreftet det selv. Resten av familien og kollegaer osv. fikk vite det rundt 11-12 uker. Det fungerte greit for oss, de som vi alikevel ville delt sorgen med hvis noe hadde gått galt fikk vite det med en gang, de andre ventet vi med til vi følte oss litt sikrere på at det ville gå greit. [:)]

Back
Topp