Når pakket du fødebagen, ordnet sengen, satt bilstol i bilen osv?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Er førstegangs, så kunne vært interessant å høre hva andre har gjort[emoji4]

Vasket å la på plass klær fra rundt uke 35, så ordnet vi mosekurven å la i fødebagen litt etter litt med begge :)

Pakket fødebagen nesten ferdig rundt uke 35 tror jeg, og resten kastet pappaen i mens jeg lå flatt etter vannet hadde gått. :P
Bilstolen satte pappaen i bilen før vi reiste hjem fra sykehuset (vi bor bare 30 min unna), for vi gadd ikke ta sjansen på at den måtte byttes i mellomtiden av å stå i bilen.
Sengen monterte vi opp rundt uke 33, fordi jeg ble dårligere og dårligere, og skulle gjøre minst mulig.
Ikke at han lå i den spesielt mye, men den var nå montert der inntil vår. :P
Det er i grunn ingenting annet enn bilstol som MÅ være klart til hjemreise, så ikke stress. I begynnelsen sover babyen ved puppen, bæsjer, og spiser. :P

Var tidlig ute pga bekkenløsning og var ikke sikker på hvor mye jeg greide pr dag. Ordnet ingenting før etter oul da. Men da ble rommet ordner ganske fort og resten tatt litt som det passet med formen.

Pakket fødebagen med rier(anbefales ikke) med førstemann. Med andremann pakket jeg den 2-3 dager før fødsel(spontan fødsel). Sengen ordnet jeg da vi kom hjem fra sykehuset. Orket ikke tanken på at det skulle samle seg støv der [emoji85] Bilstolen kom på plass 13 dager før førstemann kom. Mens med andre ungen kom den inn i bilen den dagen vi skulle hjem fra sykehuset.

Last edited:
Skulle bli satt i gang, så da vi fikk beskjed om det pakket vi fødebagen ferdig og satte stolen i bilen dagen før vi skulle inn. Fødselen startet den natta [emoji6]

Seng, vogn, vugge og spisestol monterte vi i uke 35-36, da det kom i posten.

Men vi bor 10 min kjøretur fra sykehuset, så om vi hadde glemt noe i fødebagen eller ikke hadde rukket å montere bilstolen, hadde det ikke vært et enormt problem [emoji6]

Pakket fødebagen og ordnet bilstol ca en måned før termin. Fødte 3 uker før, så glad for at vi hadde ordnet det :) Skreiv liste over hva jeg skulle pakke ca 2-3 mnd før termin

Pakker fødebagen - i hvert fall det til henne - når jeg er i uke 34 (reiser på ferie 34+3 og skal ha den med meg). Setter da også bilstolen i bilen da vi vil være forberedt om noe skjer, men tar nok ut selve stolen igjen når vi kommer hjem. Eventuelt setter den i boden til pappa, han som trolig skal hente oss da samboer ikke har lappen. Fødebag blir liggende klar i gangen etter dette til noe skjer, i tillegg til at jeg nok pakker min bag ordentlig når vi kommer hjem i uke 35.

Pakket fødebagen rundt uke 37 (gått over 3 ganger) så ‘stresset’ ikke med den :D Basen og bilstolen ble satt på plass den dagen jeg skulle føde , hadde time til igangsetting så visste at den dagen skulle jeg føde:)

Med første stod bilstolen i bilen 1-2 mnd før, sengen ble montert mens vi var på sykehuset og fødebagg var pakket 2 mnd før, mangler ladere og kamera da.hadde oppi ostepopp og sjokolade mener jeg. Hehe

Pakket fødebagen 30min før vi kjørte til fødestuen [emoji85] Mannen satt opp sengen og inn stolen da jeg og tutta var på barsel [emoji23]

Er førstegangs, så kunne vært interessant å høre hva andre har gjort[emoji4]
Skulle pakke ferdig fødebagen ca ti dager før termin tenkte jeg, mens seng, bilstol og slikt ordnet jeg ferdig 14 dager før termin. Lille kom 13 dager før termin, så samboer løp rundt for å samle alt i fødebagen når vannet (med blod) gikk midt på natta. Neste gang blir det litt tidligere :p

Jeg skrev liste over hva som skulle i fødebagen, pakket det jeg ikke skulle bruke før termin og begynte å handle inn det som manglet i fra uke 30. Sengen stod skrudd opp fra uke 21, jeg husker ikke når jeg la på laken og dynetrekk men det var mellom uke 30 og 35, tror jeg. Bilstolen ble satt i bilen rundt 4 uker før termin, mener jeg. Elsker å være ute i god tid, var også sykmeldt.

Sengen gjorde jeg klar tidlig, men husker ikke helt når typ 28-30 uker på veg. La dobbelt strekklaken over. Mot støv. Samme med baggvogna.
Klærne ble vasket og lagt i sammen, og på plass runt samme tid etter som det ble kjøpt inn. Bilstol ble satt inn etter dem kom tror jeg... vi tok bussen med baggvogn fra sykehuset. Mannen hentet den etter jeg hadde født :)
Sykehusbaggen har våre litt så som så.
Det som kan pakkes tidlig pakkes når jeg kommer inn i 30-35 uke. Resten ladere jeg trenger osv dagen før jeg skal settes i gang :) Jeg har gått over termin vær gang, og hatt igangsettelse dato 3 ganger etter hverandre nå. Regner med det samme denne gang ;) Har derfor ikke stressa med føde baggen :p

Det meste var på plass i fødebagen for to uker siden, altså uke 37. Har fylt opp litt og litt i ny og ne etterpå, samme med bagen til den lille.
Bilstolen har vi ikke satt inn ennå, skal gjøre det i helgen, altså 39+4 da den blir ordnet.
Barnerommet med oppussing, seng, madrass og vasking av babytøy ble ordnet klart fra uke 35.
Har egentlig alt på plass nå, 8 dager til termin, stresser ikke hvert fall

Nr 1 kom uventet i uke 37. Ble lagt inn på sykehuset i uke 36 og hadde flyttet for en uke siden. Så mamma vasket og brettet babytøy i kommoden, mens jeg var innlagt før babyen kom og vasket og la på sengetøy mens jeg var på barsel. Og hang opp gardiner og vaska hus klart til vi skulle komme hjem. Sambo kjøpte og satte opp senga mens jeg var på sykehuset. Fødebagen ble aldri pakket. Sambo og mamma tok med noe til meg da jeg lå på sykehuset.

Nr 2. Tror jeg hadde alt klart i uke 36/37 av seng og klær osv. Pakket fødebagen halvveis. Skulle liksom legge i det siste før vi dro til føden men det ble vanskelig, hadde heldigvis skrevet liste over hva som manglet men gadd ikke mer enn halvparten av hva som stod der med rier.

Bilstolen stod bare i gangen.

Gjorde sengen og klærne til lille klar en-to måneder før termin.

Fødebagen var så og si klar en måned før. Eneste jeg brukte i fødebagen til megselv var toalettsaker, Crocs og hjemreiseantrekk (eneste jeg fikk på meg var en xxl pysjamasbukse (bruker s til vanlig)), så hadde altfor mye med meg.

Til lille hadde vi med altfor store klær (hun svømte i Str 50).

Tror det var rundt uke 36 med begge. Gjør nok det samme nå. :)

Med første var alt fikset en uke i forkant. Med andremann så var det vel i grunn det samme, mens med siste så pakka jeg fødebagen med rier. Senga måtte mannen ta.
Anbefaler ikke å pakke den med rier. Hva fikk jeg med meg? Jo, sminke, en bh, mannen sin joggebukse og i grunn alt for lite. Fikk ikke bruk for sminke. Hadde ikke tatt med shampo eller bind. Hadde heller ikke tatt med tannkrem, tannbørste eller babytøy. Gikk en uke uten å gre håret. Ikke like lenge med tannpussen. Gikk i den samme buksa i 1 uke, lukta høgg av meg da jeg fikk dusja, men hadde ikke nok skift. Måtte være på sykehuset i 3 uker og å be mannen om å ta med klær til meg er jo som å be han om å velge ut sminke til meg.....

Back
Topp