Når pakker man til sykehuset?

karro.90

Betatt av forumet
vel, jeg har aldri født før, så da er det mange spørsmål som dukker opp i nattestimer

Når burde man pakke bagen som skal være med på fødeavdelinga og hva burde man pakke?

Er jo bare snart 2mnd igjen til Mars og man vet jo aldri når babyen vil ut!

vel, jeg har aldri født før, så da er det mange spørsmål som dukker opp i nattestimer

Når burde man pakke bagen som skal være med på fødeavdelinga og hva burde man pakke?

Er jo bare snart 2mnd igjen til Mars og man vet jo aldri når babyen vil ut!

Tror jeg pakket den ett par uker før termin sist gang? Også dobbelsjekket jeg ett par dager før termin. Han kom på termin da så passet jo perfekt.;-)

Eg har allerede begynt! Ein veit aldri kortid ting skjer, bedre føre var enn etter snar tenker eg, hihi. Er 100% sjukmeldt så har ikkje anna å gjer om dagane uansett!

Jeg ville vært ferdigpakket det meste senest til uke 37. Og ting som ikke brukes hjemme ellers går an å pakke enda tidligere.

Forrige gang pakket jeg et par uker før. Men da jeg var hos jordmor forrige uke (uke 29) anbefalte hun meg å begynne å pakke den nå. Hun sa at det ikke er noe som tilsier at det skulle skje noe, men om det gjør det så er det greit å være forberedt. Skulle jeg plutselig få en blødning eller vannet går midt på natta er det kjipt å måtte stresse med fødebagen:) Så vi pakker den klar nå på nyåret, iallfall med det viktigste. Så står det klart i tilfelle:)

Jeg har funnet frem en bag og lagt oppi litt basic ting som undertøy og ny tannbørste allerede nå hehe. Tenkte lade kamera og legge oppi der også, for DET skal jeg hvertfall ikke glemme! :p
Har ikke pakket klær enda, for er så usikker på hva som er lurt og nyttig.... men iløpet av januar skal bagen være klar! Vet jo aldri når vesla vil ut :)

Basert på disse svarene tror jeg at jeg gjør klar, eller hvertfall starter på å gjøre klar en bag i starten på nyåret. Så kan den bare stå der i tilfelle man får dårlig tid til sykehuset :happy:

Oioi, det har eg ikkje tenkt på eingong. Men eg ser her at det kanskje er greitt å begynne. :-D

Har ikke begynt å pakke, men skrevet liste! :) Pakker litt nærmere februar tror jeg :)

Har skrevet liste, tenker jeg pakker ila januar :)

30+2 og pakket min bag for et par dager siden :-) Vil mye heller være klar hvis noe skal skje, enn at mannen må pakke mens jeg er på sykehuset ;-)

Begynner å skrive liste over nyåret og pakker i løpet av januar :) også lager jeg nok en ekstra liste over småting som ikke kan pakkes før i siste liten, ting som samboer kanskje må finne fram for meg ;)

Veldig greit å ha fødebagen klar i uke 36 iallefall :)

Når det gjelder innhold så hadde jeg:

-Store, gode truser
-Morgenkåpe
-Pysj med knapper i skjorta (fin å amme i)
-Stor og deilig bukse
-T-skjorter/singletter
-Cardigans (igjen for amming)
-Crocs til dusjen (fikk ikke under noen omstendigheter gå barbeint noe sted, man har et åpent sår i livmoren og det er masse bakterier på et gulv)
-Angelmom bottom spray
-Ammebh
-Ammeinnlegg
-Hentesettet til babyen
-Body og strømpebukse og pysj til baby (man får låne klær så lenge man er på sykehuset, men vi valgte å bruke eget tøy :) )
- Kamera
-Toalettsaker
-Ammepute (ikke et must, jeg tok med min for å øve på å amme med den puta jeg skulle bruke hjemme)

La de ettersittende toppene og jeansene ligge hjemme, du kommer ikke til å ville sitte på noen dager, og magen min så ut som om det tilhørte et hengebuk- svin, ha ha :D Tror det var det viktigste? Noen tar med mykt dopapir også :)

Kommer vell til å begynne pakke den i uke 36-37... Ellers har jeg skrevet en liste så skulle d skje før kan mannen pakke førr meg :p;)

Pakker den i uke 37 tenker jeg.. greit å ha med gode klær, klær til babyen, sjampo, dusjsåpe, energidrikk, kamera ++

Her blir baggen pakket i uke 35 :) termin er jo +/- tre uker, og mer enn to uker før der håper jeg at jeg slipper. Liker å ha ting i orden, og orker ikke stresse de siste ukene før termin. Så bilsetet blir satt klart, og baggen pakket - så trenger vi ikke tenke mer på det :)

Jeg pakker en liten bag til å ta med inn på føden, og en større med det vi trenger til resten av oppholdet som blir liggende i bilen til vi trenger den.

I den lille baggen:
-klær til lille for å ha på rett etter fødsel (liker å bruke egne, så har med ett sett i 50 og ett i 56 samt lue og ett teppe)
-ett skift til meg selv; ammebh, singlett, lang cardigan, bukse og to par sokker)
-sokker og tskjorte til far (kan fort bli svett han også når det står på som verst ;))
-toalettsaker i reisestørrelse.
-ammeinnlegg.
-drikkeflaske

I den større baggen er det flere skift til store og små (inkludert pysj til mini) mykt toalettpapir, ammeinnlegg i både engangs og ull, slippers til å bruke i dusjen, lange cardigan til meg - må gjemme unna den fine føde-bleie rumpa ;) kamera, kjeks, diverse ladere er også her. Hentesett ligger i bilstolen som vi henter opp fra bilen før vi skal dra :)

Fine pakketips :-) Er så glad jeg har dette forumet. Hadde aldri tenkt på lang cardigan selv, men hadde garantert tenkt på det i etterkant

Back
Topp