Når pakker dere ned jula?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Her er vi klare for det allerede, men jeg lurer litt på hva som er vanlig og "lov". :P Noe av pyntet ryker sikkert i dag, men løpere og lys får kanskje stå igjen.

I går tok jeg det aller meste. Nå er det kun lys i treet utenfor igjen. Blir tatt i morgen:)

Vanligvis pakker vi ned på denne tiden, men mormor har vært i syden hele julen. Hun kommer hjem 13.januar og sier hun synes det var fælt å ikke se julepynt eller ha julestemning hele julen. Jeg har derfor oppe all julepynten til hun kommer på besøk når hun kommer hjem :) Så skal jeg lage riskrem og julekaker til henne :D

Samboer har akkurat pakka ned jula ;) han har vært småsyk i jula og reagerer mest sannsynlig på juletreet så godt å få det ut :-)

Den ble pakket bort i går.

Ja, i går forsvant jula hos oss. ;) Deilig! Jeg har gledet meg siden oktober til å pynte, men rett etter nyttår er julekvoten fylt for min del.

Jeg skal pakke ned i løpet av denne uka. Har vært syk en uke nå, så har ikke orka enda :P

Her er vi klare for det allerede, men jeg lurer litt på hva som er vanlig og "lov". :P Noe av pyntet ryker sikkert i dag, men løpere og lys får kanskje stå igjen.
Den gamle tradisjonen i den kristne verden er å pakke ned 13. dag jul, som er 6. januar, men Norge har tradisjon tilbake til 1800-tallet med 20. dag jul som er i dag (13.januar). Vår jul gikk på søndag, men syns det var trist. Jeg elsker julen så jeg tyner det lengst mulig, og når jeg begynner pyntingen til advent så tar jeg gjerne opp alt med en gang :D etter nedpakkingen passer jeg alltid på å ha noen fine duker og masse lys, for det er så viktig i mørketiden med koselig lys syns jeg. Om du velger å beholde noen duker som kanskje er litt nøytrale så er det ingen som har noe med det å gjøre. I 2015 så varer jula helt til påske :P

Back
Topp