Når på dagen sover ditt barn (20-22 mnd)?

Bie92

Blir kjent med forumet
Hei!
Sliter litt med at bhg legger barnet mitt først 1230 hvor hun sover til 14. hun trenger søvnen men våkner så sent at hun sjeldent sovner før 20-2030..og er trøtt og veldig grinete når hun vekkes 0630. De vil ikke legge henne 11, noe som hadde vært optimalt pga lunsjen… hvordan sover deres barn?
 
Her sovner hun (21 mnd) mellom 11.15-11.45 og blir vekket senest 13.00. Både i barnehagen og hjemme. Da sovner hun mellom 19.00-19.30 på kvelden.
 
Har ei på 23 mnd og hjemme legges hun dupp ca 11. Hun er en morgenfugl, men våkner hun sent, drøyer vi kanskje til rundt 12. men hun får ikke sove lenger enn til 13, maks 13.30, for ellers blir det krøll på kvelden. Legges da rundt 20, kanskje før. Men når hun er hos dagmamma har jeg mindre kontroll og må justere legging etter når hun sov der. Blir alltid oppgitt de gangene hun har sovet sent, for da bare vet jeg det blir krøll på kvelden og at hun kanskje ikke sovner før 21-22! Synes jo bhg bør kunne legge til rette for legging kl 11! 12.30 høres sent ut for en dupp.
 
Hei!
Sliter litt med at bhg legger barnet mitt først 1230 hvor hun sover til 14. hun trenger søvnen men våkner så sent at hun sjeldent sovner før 20-2030..og er trøtt og veldig grinete når hun vekkes 0630. De vil ikke legge henne 11, noe som hadde vært optimalt pga lunsjen… hvordan sover deres barn?
Sikker pp hun legges så sent eller tar det bare lang tid før hun sovnet?
 
Sikker pp hun legges så sent eller tar det bare lang tid før hun sovnet?
Ja, har tidligere klaget og da mente de hun brukte lang tid, når de la henne tidlig sovnet hun raskere. Hun sovner senest dagene hun står opp tidlig fordi hun blir overtrøtt. Dette har bhg selv sagt. Kommer til å pushe på at de skal legge henne tidlig fremover!!
 
Husker jeg rett ble hun lagt etter lunsj. De spiser halv 11 tror jeg. Og så er det sovetid etter det. Hun sov gjerne 1 time. Og så va det leketid etterpå.
Hun va så sliten på kvelden at hun sovna rundt halv 6-6. Nå er hun 3 år og 3 månder. Nå kutter vi søvnen. Hun va så våken på kvelden. Jeg legger hun cirka halv 7. Hun sover rundt og står opp halv 6.
I helgene tar hun dupp hjemme om hun sliten. 45 minutt cirka
 
2 år. Legges rundt 12. Sover til max 14, og max 1,5 time :)
 
Back
Topp