Når på døgnet..?

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
..startet riene dine? :)
Jeg har inntrykk av at de som oftest starter på kveldstid/om natten, men det er slettes ikke sikkert at stemmer!
 
Jeg har våknet med rier på morgenen med alle tre ;)

første gang var det pang på rier som jeg ikke hadde sjans til å sove igjennom
Andre gsng hadde jeg rier mange timer som jeg sov i mellom og hadde blødd endel da jeg våknet
Denne gangen våknet jeg av vannavgang men hadde noen rier i forkant
 
Mine to første startet 21:00, nr 3 våknet jeg med rier 06
 
Har ikke født før men håper det starter på natta eller morgenen så jeg er uthvilt og klar :D værste må vel være om de starter når du er sliten for kvelden og er på vei til sengs hehe.
 
Har ikke født før men håper det starter på natta eller morgenen så jeg er uthvilt og klar :D værste må vel være om de starter når du er sliten for kvelden og er på vei til sengs hehe.
Kan skrive under på at kvelden ikke er å anbefale. Da første ble født, hadde jeg vært våken et og et halvt døgn sammenhengende. Da er man bra sliten.
 
Riene startet i 10-tiden på formiddagen med første. Hun ble født 08 morgenen etter, så det ble et langt døgn uten søvn, men var glad for at det startet da og ikke på kvelden :)
 
Med nr 1 startet det med at vannet gikk 05.00.
Nr 2 ble satt igang..
Nr 3 startet med rier ca 02.30.

Det er nok som regel om natta/tidlig morgen det er vanligst at det starter virker det som ;)
 
Jeg hadde absolutt ingen tegn til noe som helst før jeg fikk rier i 20.00 tiden på kvelden, rett før 12.00 neste morgen var ho ute:smug:
 
Med første så begynte det litt over kl 24 natt til søndag. Sønnen vår ble født 05 natt til mandag, så det ble en laaang fødsel.
Med datteren vår så startet riene rundt kl 01 natt til torsdag, hun ble født 15.15 torsdag ettermiddag :)
Er spent på nårtid lillebror har tenkt å melde sin ankomst
synes denne ventetiden er kjempe spennede og kjenner etter tegn hele tiden :joyful:
 
Jeg har også inntrykk av at de fleste får rier en gang mellom kveld og morgen :p mener også å ha lest en plass at riene som regel starter på natta/tidlig morgen for da er kroppen avslappet og hviler godt, men husker ikke hvor dette er skrevet eller hvem som sto bak artikkelen.
 
Med nr 1 gikk vannet kl 23 og riene startet 30 sekunder etterpå. Og 2 timer senere var han født.

Med nr 2 startet de skikkelige riene ca samme tid og han var født 6 timer etterpå. Men da hadde jeg gått rundt med tak mesteparten av dagen som jeg avskrevet som kynnere.

:)
 
Med første hadde jeg vannavgang klokken 7 på morgenen, og riene startet i 9-10 tiden tror jeg :) spent på hvordan det blir denne gangen!
 
Med storesøster gikk vannet når jeg var på tur til sengs 00:30 tiden, hadde maserier den natta og var så oppspilt at jeg ikke sov ☺️ Riene startet 03-tiden ordentlig (over ett døgn etter vannavgang). Så når storesøster ble født hadde jeg døgna i to døgn, var høy på adrenalin. Det gikk veldig bra! MEN hver kveld jeg legger meg nå så tenker jeg «å nei, hva faen har vi gjort?!» i panikk for å starte fødsel når jeg er trøtt og vil sove, mens på morgenen er jeg «fit for fight» :happy090
 
Sniker litt fra juni (føler det blir en mai baby på meg) :happy:
Begge fødslene mine startet med at vannet gikk, første gang kl 06:00 om morgenen, riene kom rett etter.
Med nr 2 gikk vannet kl 01.00,var akkurat lagt og mannen var nettopp kommet hjem fra kurs. Riene begynte ca en time etter, og to timer etter var han ute :)
Spent på hvordan og når det begynner denne gang, kommer sikkert ikke til å skjønne at det er rier om det ikke begynner med vannavgang o_O
 
Har ikke født før men håper det starter på natta eller morgenen så jeg er uthvilt og klar :D værste må vel være om de starter når du er sliten for kvelden og er på vei til sengs hehe.

ja det har jeg angst for også. Prøver å sove iløpet av dahen så jeg ikke er helt utslitt om det starter når jeg legger meg. Sist sov jeg veldig lite før forgje fødsel og det var faktisk det som var værst. Ikke være uthvilt og opplag til det
 
Førstemann. Maserier over ett døgn. Tok vannet og riene startet på ettermiddagen.


Nr 2. Regelmessige kynnere , våknet i 4-5 tiden. Stod opp, dusjet, kynnerne gikk ikke over men ble heller ikke sterkere. Dro på føden. De tok da vannet. Riene kom fort da.

nr 3. Ble satt i gang med piller på morgenen .
 
Nå kan jeg legge til at jeg hadde rier fra 17:30 med 4.mann. Muligens litt før, men da sov jeg ettermiddagslur.
 
Back
Topp