Når overtidskontroll?

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Når hadde dere overtidskontroll?
De ringte meg fra sykehuset i stad, skal ha overtidskontroll allerede i morgen tidlig, to dager etter termindato! Syntes det var tidlig, men altså, det gjør meg ikke noe i det hele tatt;)
Forrige gang var det snakk om ca 1 uke etter termindato.
Hvordan er det på ditt sykehus?
 
I Stavanger er det 7 dager etter termindato.
 
Når hadde dere overtidskontroll?
De ringte meg fra sykehuset i stad, skal ha overtidskontroll allerede i morgen tidlig, to dager etter termindato! Syntes det var tidlig, men altså, det gjør meg ikke noe i det hele tatt;)
Forrige gang var det snakk om ca 1 uke etter termindato.
Hvordan er det på ditt sykehus?
Kan jeg spørre hvilket sykehus?

Jeg har termin nå på lørdag og er forepeilet overtidskontroll i uke 41 med igangsetttelse i uke 42.... Jeg er ikke helt med på den. Ikke fått denne informasjonen av sykehuset selv altså(hører til Tønsberg/SiV).
 
Kan jeg spørre hvilket sykehus?

Jeg har termin nå på lørdag og er forepeilet overtidskontroll i uke 41 med igangsetttelse i uke 42.... Jeg er ikke helt med på den. Ikke fått denne informasjonen av sykehuset selv altså(hører til Tønsberg/SiV).
Kalnes sykehus!
Kan være fordi har jeg blitt fulgt opp ekstra og har et risikosvangerskap, men syntes uansett det var rart.
Forrige gang var det ikke snakk om overtidskontroll så fort.

Er vel vanlig som du sier, overtidskontroll ca 1 uke etter termin også blir man gjerne satt igang ca 10 dager etter
 
Nå fødte jeg før jeg kom så langt, men ble fortalt at jeg skulle få trivselskontroll en uke etter termin. Ble satt opp 9 dager over. Sikkert fordi 7 dager over var en lørdag? Dette var på Ullevål.
 
Kalnes sykehus!
Kan være fordi har jeg blitt fulgt opp ekstra og har et risikosvangerskap, men syntes uansett det var rart.
Forrige gang var det ikke snakk om overtidskontroll så fort.

Er vel vanlig som du sier, overtidskontroll ca 1 uke etter termin også blir man gjerne satt igang ca 10 dager etter
Fant ut nå at SiV har kontrollen 4 dager over termin. Tenkte ikke over at jeg kunne google det. Men, det avhenger av at legen sender henvisning umiddelbart. Mulig jeg ringer i morgen og hører om de har mottatt henvisningen :bag: . Termin i morgen.
 
Her hvor jeg bor er det siste time hos jordmor så nære termin som mulig. Er ikke ungen født til da bestiller hun time til trivselskontroll på sykehuset. Den er 4 dager etter termindato. Ny kontroll på dag 7 (evt så nære som mulig hvis det er helg). Igangsettelse på dag 10-12.
 
Her hvor jeg bor er det siste time hos jordmor så nære termin som mulig. Er ikke ungen født til da bestiller hun time til trivselskontroll på sykehuset. Den er 4 dager etter termindato. Ny kontroll på dag 7 (evt så nære som mulig hvis det er helg). Igangsettelse på dag 10-12.
Samme her! Eller, sån skulle det i alle fall være for meg. Kan jo være at det falt seg sånn pga helg/ikke helg, når er de som gjør ultralyd på jobb osv…
 
Når hadde dere overtidskontroll?
De ringte meg fra sykehuset i stad, skal ha overtidskontroll allerede i morgen tidlig, to dager etter termindato! Syntes det var tidlig, men altså, det gjør meg ikke noe i det hele tatt;)
Forrige gang var det snakk om ca 1 uke etter termindato.
Hvordan er det på ditt
Sykehuset innlandet, 4 dager etter termin.
 
Jeg fikk melding av sykehuset nå i morges. Kontrollen er satt opp 5 dager over termin for meg.
 
Kom vist litt for tidlig, som jeg ante! Egentlig skulle jeg på overtidskontroll på mandag! Meeen, de tok meg i mot for det! Hun ville strippe meg/tøye meg, men det var helt umulig da jeg jeg hadde åpning, hun kjente hodet og alt var klart for fødsel snart:eek: så ting skjer nok iløpet av helgen sa hun. Hvis ikke skulle jeg bli satt igang på søndag! :D Jippi!!
 
Back
Topp