Når overføres penger?

*Meya*

Forumet er livet
Sitter og venter på gubbens lønn [:D] og lurer på når penger blir overført, egentlig, fra bankene til kontoer? Mener å ha lest noe om det på nett før, men har googlet nå i en halvtime uten å finne noe. Håpet på at de kanskje var på konto om ikke så lenge... [;)]

Er lønningsdagen den 5 , skal lønnen være disponibel den 5 [:D]
Er iallefall det jeg har fått greie på og er vant til [:D]

ORIGINAL: frøydmar

Er lønningsdagen den 5 , skal lønnen være disponibel den 5 [:D]
Er iallefall det jeg har fått greie på og er vant til [:D]

Ja, det vet vi jo alle. Men sjefen til mannen min er litt treig, men sendte lønnen fredag, og da har vi det som regel dagen etterpå, men om det kommer klokka fire er det liksom liten vits å vente, for da kan jeg ikke dra til byen uansett.

du kan jo ringe banken din og høre om det er penger på vei inn.....kan jo være at de blir disponible før de blir bokførte. banken kan se om det er på vei inn...

ORIGINAL: ostepoppen

du kan jo ringe banken din og høre om det er penger på vei inn.....kan jo være at de blir disponible før de blir bokførte. banken kan se om det er på vei inn...

Nja, så desperat er jeg ikke. Vi har da mat og penger til det. Ville bare til byen og kikke litt [:D] men det kan vente til i morgen!

Overførsel går vel så vidt jeg husker klokken 7 om morgenen eller noe sånn for det som er godkjent før den tid, og klokken halv ett for det som er godkjent i løpet av dagen. I alle fall er det slik fra den banken jeg er vant til å kjøre utbetalinger fra, og jeg tror det er tidspunkt satt fra BBS.

Men en annen ting er når de ulike bankene oppdaterer konti med at det er kommet inn penger, det varierer fra bank til bank. (men da kan det komme tilfeller med at penger er disponible før de er bokførte ja)

Back
Topp