Når ordner vi til seng mm?

Mammasol*

Elsker forumet
Jeg satt plutselig å tenkte på. Hm når kan jeg sette opp senga og sette ting på plass uten at det blir alt for tidlig.
Klær er vasket og lagt i komoden.
Bil stol og annet utstyr står oppe i tv stua klart til innsats. :)
Men når kan jeg liksom starte med senga og lekegrind?
Formen er jo ikke akkurat stigende kan man jo si da.

Noen som har gjort det klart enda?

Jeg var litt for tidlig ute sist jeg var gravid, og det endte bare med at madrass å sånt ble støvet ned:eek::p men jeg kommer til å gjøre alt sånt klart når jeg er i uke 36, for fødet første gang i uke 37 ;) men da la jeg ikke på sengetøy å sånt da, det er fort gjort å gjøre når man kommer hjem fra sykehuset :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg har allerede ordnet klart seng, sengehimmel og lagt på sengetøy. Litt tidlig ute kanskje, men klarte ikke vente lenger ;)

første la jeg på alt i før uke 30 sikkert, det var jo støvet ned når det skulle brukes så måtte vaske på nytt :p har ikke gjort noe ennå, om et par uker tenker jeg :)

Om det blir KS så order jeg seng og lekegrind et par dager før :P Lekegrinda tar jo så vanvittig mye plass i stua, ikke vits å ha den der før vi trenger det :) Senga stårpå loftstua, ikke helt ferdig montert. Legger ikke på sengetøy før jeg kommer hjem på sykehuset, tenker jeg.

Sengen her står fortsatt flatpakket, men jeg har et ønske om å få satt den opp snart. Jeg kjenner veldig på den følelsen at jeg vil ha alt klart ! Det hviler jo litt på samboeren da, i og med at jeg ikke får lov til å styre og herje på selv :p Sengetøy og slikt venter jeg gjerne med til oktober, hvis jeg klarer å holde meg så lenge da vel og merke. Vi ordnet vel i stand sengen og slikt rundt denne tiden sist, kanskje litt før. Bredte bare et stort laken over slik at det ikke støvet ned ;)

Lekegrind venter jeg definitivt med. Vi har slik "sammenleggbar" eller hva jeg skal kalle det. Så er ikke noe problem å slå den ut den dagen den skal brukes ;)

De to andre gangene har jeg satt opp seng i uke 37, venter i alle fall til det :)

Vi ordnet barnerom i forrige uke (uke32), mest av praktiske hensyn. Mannen jobber mye og nå begynner hjortejakta. Seng, kommode og hyller ble satt på plass og jeg har kost meg med å vaske klær og pynte rommet til babyen kommer.

Jeg er ferdig, men er i uke 36 nå i morgen. Har ordnet klar sengehimmel og sengeklær på bedside criben, og lagt klart leketeppe og sånt i lekegrinda. Har lagt på sengeklær i sprinkelsenga og, selv om den ikke skal brukes før bedside criben er for liten, men det er bare for syns skyld siden det er så stas å vise frem det nye barnerommet ;-) haha! Legger på nytt der når han skal flytte over :)

(Så har jeg gjort klar bilstolposen og bilstolen, og har tenkt å få opp vogna fra kjelleren så jeg kan gjøre klar den med saueskinn og voksipose. Syns det er så godt å ha det gjort nå når permisjonen starter straks :))

Har ingen hast. Senga kommer i hus i dag (har vært på utlån), men vil nok stå umontert frem til permisjonen starter.

Rommet gjør vi ikke noe med før neste sommer, kommer til å sove inne hos oss frem til da.

Jeg vasket ferdig klærne for noen uker siden. Vi har ikke kjøpt kommode eller skap enda, men det ligger i en hylle i mitt skap til vi har skaffet oss det. Sengen ble satt opp for 3-4 uker siden. Vi har hatt totalopprydning og forandring i huset, så istede for å stable alt vekk igjen, satte vi det bare opp :p

Back
Topp