Når oppsøker man lege?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Er nå 4+5, har tatt kosttilskudd for gravide (folat, folsyre, omega3, kalsium u-name-it) Vet når mens var og når EL /befruktning var.

Når bør jeg oppsøke lege?
Er det en rutinesjekk som skal utføres?

Hilsen 1.gangsmamma
:)

Rundt uke 10-12 :)

Det er noen blodprøver som skal tas rundt uke 10-11,så du kan jo ta kontakt med lege nå,hvis det er litt ventetid for å få time.

jeg var hos legen da jeg testet positivt,da var jeg 4+6. tok noen blodprøver da, og planla neste time :)

Takk for det, regner med jeg ringer lege over helgen da jeg også har en sykdom å ta hensyn til :)

Første gangen jeg var gravid var jeg på første kontroll hos legen i uke 6. Denne gangen skal jeg til legen på mandag, da regner jeg med at det blir full sjekk. jeg mistet 6+2 sist, så jeg har bedt om denne timen for å sjekke hcg osv... jeg vil vite at alt er ok...

Første svangerskapskontroll blir somregel tatt i slutten på første trimester, altså en gang mellom uke 8-12. Det er bare å ringe legen å fortelle hvor langt du er på vei så får finner han/hun time til deg litt frem i tid.

på legekontoret mitt sa de at de hadde endret til at første time var i uke 12, men jeg sa jeg ville ha før pga at jeg hadde en sa i okt. og er litt bekymret. da var det ikke noe problem å få før, jeg var på første legetime i uke 5 og fikk ny time 1 mnd etterpå :-)

Jeg skal på første kontroll i dag, tidlig ul om en uke:) det er den jeg gler meg mest til!

Back
Topp