Når og hvordan?

Vi vet ikke helt hvordan men vi venter til vi har vært på TUL i uke 9 :bag:

I tenkte å ta det etter vi har vært på tul når jeg er 12, da er jeg 12+ noen dager (vi vet ikke helt akkurat dag liksom, men tenkte i helgen). Planen var egentlig å samle begges familie i forbindelse med bursdag, men det ser ut som det kræsjer litt med maling og fiksing av stua haha. Så tror vi må prøve å tenke ut noe annet, og blir nok ikke alle samlet. Får evt bli en kjørerunde, så alle får vite det samme helg eller noe. :hilarious::happy: Jeg har store planer for å fortelle stebarna mine, men vet ikke om den blir så bra og gjennomført som i hodet mitt :hilarious:

Venter så lenge som mulig. Hadde det vært mulig hadde jeg ventet til etter fødselen hehe.. Men det på grunn av at enkelte,inkludert min mor, har hatt egne meninger i forhold til om vi bør få fler barn eller ikke. Og det er noe som irriterer meg utrolig mye. Mitt liv, mine beslutninger. Så derfor gir det ingen glede i å fortelle. Og den andre grunnen er jo tre aborter i løpet av det siste året.

Venter så lenge som mulig. Hadde det vært mulig hadde jeg ventet til etter fødselen hehe.. Men det på grunn av at enkelte,inkludert min mor, har hatt egne meninger i forhold til om vi bør få fler barn eller ikke. Og det er noe som irriterer meg utrolig mye. Mitt liv, mine beslutninger. Så derfor gir det ingen glede i å fortelle. Og den andre grunnen er jo tre aborter i løpet av det siste året.

Å, så trist at du ikke føler noe glede med å fortelle det til din mor :sorry: Er det andre i familien som kommer til å bli glad da? :happy:

Å, så trist at du ikke føler noe glede med å fortelle det til din mor :sorry: Er det andre i familien som kommer til å bli glad da? :happy:
Ja pappa kommer nok til å bli glad iallefall men kommer fra en familie som er veldig opptatt av økonomi og kontroll på det (noe vi selvsagt også har) og er jo en mitt og ditt barn familie så det virker som at folk da har en viss rett til å terpe på penger og fremtid og ansvar osv. Og ja, jeg nærmer meg 40.. Jeg er voksen og trenger ikke dette liksom.. Jeg gjorde det da jeg var 20, og det er jeg glad for, men jeg kan det nå hehe. Pappa ble kjempeglad sist også å var den eneste som ikke hadde ett ja men husk på ditt og datt. Men da gikk det jo galt. Så vil ikke si det for tidlig denne gang :happy:

Ja pappa kommer nok til å bli glad iallefall men kommer fra en familie som er veldig opptatt av økonomi og kontroll på det (noe vi selvsagt også har) og er jo en mitt og ditt barn familie så det virker som at folk da har en viss rett til å terpe på penger og fremtid og ansvar osv. Og ja, jeg nærmer meg 40.. Jeg er voksen og trenger ikke dette liksom.. Jeg gjorde det da jeg var 20, og det er jeg glad for, men jeg kan det nå hehe. Pappa ble kjempeglad sist også å var den eneste som ikke hadde ett ja men husk på ditt og datt. Men da gikk det jo galt. Så vil ikke si det for tidlig denne gang :happy:

Godt å høre at du ikke lar deg styre av hva andre mener men gjør det dere føler er riktig for dere :happy: Det er også veldig koselig å høre at faren din kommer til å bli veldig glad :Heartred Håper at det ordner seg for dere :Heartred

Godt å høre at du ikke lar deg styre av hva andre mener men gjør det dere føler er riktig for dere :happy: Det er også veldig koselig å høre at faren din kommer til å bli veldig glad :Heartred Håper at det ordner seg for dere :Heartred
Det gjør det helt sikkert. Jeg er ikke den som tar slike ting tungt. Mamma blir helt sikkert glad etter en stund hun og. Så får en bare tro jeg er så voksen som jeg påstår jeg er hehe. Men ja, jeg er ganske sikker på det ;)

Jeg har begynt å tenke litt på det, men vi har verken vært hos lege, jordmor, på ultralyd eller noe enda, så før vi har det, blir nok ikke å fortelle det til noen :)

Har alle vært hos lege eller jordmor allerede?

Så irriterende når alle skal ha en mening... I min familie sier de ikke så veldig mye. Men hinter og viser tydelig hva de syns om d. Bror og svigerinne er pedagoger og veldig opptatt av oppfølging og d perfekte liv. Der blir d nok noen himlende øyne. Også føler jeg selv på hva alle andre på boligfeltet her syns...d perfekte lokalsamfunn lissom hvor alle vet alt og kjenner alle. På godt og vondt.
Venter nok lengst mulig her også. Ikke så lett når d begynner å syns da, men enklere om vinteren enn om sommeren :-D
Gleder meg til å si d til barna, men venter til uke 12. Og når de vet d så vet nok alle det :-D

Jeg har begynt å tenke litt på det, men vi har verken vært hos lege, jordmor, på ultralyd eller noe enda, så før vi har det, blir nok ikke å fortelle det til noen :)

Jeg har ikke vært hos lege eller jordmor enda. Skal til legen om en ukes tid (da er jeg 6+5), men det er fordi vi har bestilt reise når vi er i uke 8 (Bestilte før jeg ble gravid) og jeg trenger råd om jeg kan reise i det heletatt.. Skeptisk til å fly :(

Med første fortalte vi det samme dag som positiv test haha, da til våre foreldre bare.
Fortalte det til venner/kollegaer i uke 10? Da vi hadde vært på tul.
La inn et lite hint om det på facebook på julaften da vi ønsket en god jul fra alle tre med ok synlig mage, men ikke alle som tok den.

Denne gangen så vet min mamma og to venninner, svigers og "tante" skal få vite i morgen :o vi tenkte å skrive " jeg skal bli storesøster" på en topp til lillemor også bare besøke svigers så får vi se om de tar den :D
Tul blir ikke før 12+1 denne gangen så får se om vi venter til da med å fortelle de fleste venner :)

Forrige gang fortalte vi det rundt uke 8, lagde etiketter til vinflasker som vi ga alle (jeg er designer) som det sto Feks «gratulerer! Du skal bli mormor!» på, noe skjult i det eksisterende designet [emoji4]

Denne gangen har jeg allerede fortalt det til et par nære kollegaer på jobb som har fulgt «veien» hit. Godt å ha noe støtte og noen som vet i tilfelle jeg blir like dårlig som sist eller det ikke går veien. Ikke planlagt hvordan vi skal si det til familie og venner ennå, men venter nok hvertfall en måneds tid til. Har bestilt en t-skjorte med «Jeg skal bli storebror!» på til sønnen vår, så spørs om vi bruker den [emoji4]

Her har alle mast på at vi skal få nr to alt for lenge! Så har så lyst å rope det ut. Men tenker jeg vil vente så lenge som mulig, har familie litt spredt. Så kunne nesten tenkt meg magen først. For så å fortelle. ❤️

Meeeen har også ei lita frøken som ønsker seg lillesøster/bror over alt på denne jord. Så det blir vanskelig å holde det for lenge tror jeg, men prøver på opp mot 12 uker.

Vi har bestilt t-skjorte til jenta vår på 16 mnd der det står «I’m going to be a big sister! 2019» på fra eBay. Tenker å dra på besøk til foreldrene våre mens hun har t-skjorta på seg, så får vi se om de ser det:) Men håper vi kan vente litt til. Er 6+4 i dag. Sist sa vi ikke noe før etter tul i uke 11:happy: Venter nok ikke like lenge denne gangen, selv om jeg ikke drar på tul før i uke 11 ca.

Heller ikke vært hos lege eller jordmor [emoji5] Kommer nok til å bestille legetime etter TUL hvis alt er i orden på den (7+6).

Ikke tenkt på hvordan vi vil fortelle ennå, men blir nok nødt til å fortelle familien tidligere enn sist pga besøk mellom uke 8 og 9 - de kommer til å stusse hvis jeg plutselig takker nei til vin og serranoskinke... [emoji23][emoji85]

Selv har jeg ikke vært på noen kontroller, men skal på tidlig ul om to uker. Men etter mange sa holder vi det nok skjult til minst uke 12 for familien (:

Så irriterende når alle skal ha en mening... I min familie sier de ikke så veldig mye. Men hinter og viser tydelig hva de syns om d. Bror og svigerinne er pedagoger og veldig opptatt av oppfølging og d perfekte liv. Der blir d nok noen himlende øyne. Også føler jeg selv på hva alle andre på boligfeltet her syns...d perfekte lokalsamfunn lissom hvor alle vet alt og kjenner alle. På godt og vondt.
Venter nok lengst mulig her også. Ikke så lett når d begynner å syns da, men enklere om vinteren enn om sommeren :-D
Gleder meg til å si d til barna, men venter til uke 12. Og når de vet d så vet nok alle det :-D
Ja ikke sant.. tenker at negative ting kan folk holde for seg selv jeg. Det er ikke deres valg liksom..

Vi har bestilt t-skjorte til jenta vår på 16 mnd der det står «I’m going to be a big sister! 2019» på fra eBay. Tenker å dra på besøk til foreldrene våre mens hun har t-skjorta på seg, så får vi se om de ser det:) Men håper vi kan vente litt til. Er 6+4 i dag. Sist sa vi ikke noe før etter tul i uke 11:happy: Venter nok ikke like lenge denne gangen, selv om jeg ikke drar på tul før i uke 11 ca.

Det var en god ide, hvor har du funnet det?

Back
Topp