Rufsetulla
Betatt av forumet
Når og hvordan skal dere fortelle familie og venner at dere er gravid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg har store planer for å fortelle stebarna mine, men vet ikke om den blir så bra og gjennomført som i hodet mitt 
Venter så lenge som mulig. Hadde det vært mulig hadde jeg ventet til etter fødselen hehe.. Men det på grunn av at enkelte,inkludert min mor, har hatt egne meninger i forhold til om vi bør få fler barn eller ikke. Og det er noe som irriterer meg utrolig mye. Mitt liv, mine beslutninger. Så derfor gir det ingen glede i å fortelle. Og den andre grunnen er jo tre aborter i løpet av det siste året.
Er det andre i familien som kommer til å bli glad da? 
Ja pappa kommer nok til å bli glad iallefall men kommer fra en familie som er veldig opptatt av økonomi og kontroll på det (noe vi selvsagt også har) og er jo en mitt og ditt barn familie så det virker som at folk da har en viss rett til å terpe på penger og fremtid og ansvar osv. Og ja, jeg nærmer meg 40.. Jeg er voksen og trenger ikke dette liksom.. Jeg gjorde det da jeg var 20, og det er jeg glad for, men jeg kan det nå hehe. Pappa ble kjempeglad sist også å var den eneste som ikke hadde ett ja men husk på ditt og datt. Men da gikk det jo galt. Så vil ikke si det for tidlig denne gangÅ, så trist at du ikke føler noe glede med å fortelle det til din morEr det andre i familien som kommer til å bli glad da?
![]()

Ja pappa kommer nok til å bli glad iallefall men kommer fra en familie som er veldig opptatt av økonomi og kontroll på det (noe vi selvsagt også har) og er jo en mitt og ditt barn familie så det virker som at folk da har en viss rett til å terpe på penger og fremtid og ansvar osv. Og ja, jeg nærmer meg 40.. Jeg er voksen og trenger ikke dette liksom.. Jeg gjorde det da jeg var 20, og det er jeg glad for, men jeg kan det nå hehe. Pappa ble kjempeglad sist også å var den eneste som ikke hadde ett ja men husk på ditt og datt. Men da gikk det jo galt. Så vil ikke si det for tidlig denne gang![]()
Det er også veldig koselig å høre at faren din kommer til å bli veldig glad
Håper at det ordner seg for dere 
Det gjør det helt sikkert. Jeg er ikke den som tar slike ting tungt. Mamma blir helt sikkert glad etter en stund hun og. Så får en bare tro jeg er så voksen som jeg påstår jeg er hehe. Men ja, jeg er ganske sikker på detGodt å høre at du ikke lar deg styre av hva andre mener men gjør det dere føler er riktig for dereDet er også veldig koselig å høre at faren din kommer til å bli veldig glad
Håper at det ordner seg for dere
![]()
Så irriterende når alle skal ha en mening... I min familie sier de ikke så veldig mye. Men hinter og viser tydelig hva de syns om d. Bror og svigerinne er pedagoger og veldig opptatt av oppfølging og d perfekte liv. Der blir d nok noen himlende øyne. Også føler jeg selv på hva alle andre på boligfeltet her syns...d perfekte lokalsamfunn lissom hvor alle vet alt og kjenner alle. På godt og vondt.Ja pappa kommer nok til å bli glad iallefall men kommer fra en familie som er veldig opptatt av økonomi og kontroll på det (noe vi selvsagt også har) og er jo en mitt og ditt barn familie så det virker som at folk da har en viss rett til å terpe på penger og fremtid og ansvar osv. Og ja, jeg nærmer meg 40.. Jeg er voksen og trenger ikke dette liksom.. Jeg gjorde det da jeg var 20, og det er jeg glad for, men jeg kan det nå hehe. Pappa ble kjempeglad sist også å var den eneste som ikke hadde ett ja men husk på ditt og datt. Men da gikk det jo galt. Så vil ikke si det for tidlig denne gang![]()
Jeg har begynt å tenke litt på det, men vi har verken vært hos lege, jordmor, på ultralyd eller noe enda, så før vi har det, blir nok ikke å fortelle det til noen
Har alle vært hos lege eller jordmor allerede?
Venter nok ikke like lenge denne gangen, selv om jeg ikke drar på tul før i uke 11 ca.Jeg har begynt å tenke litt på det, men vi har verken vært hos lege, jordmor, på ultralyd eller noe enda, så før vi har det, blir nok ikke å fortelle det til noen![]()
Jeg har begynt å tenke litt på det, men vi har verken vært hos lege, jordmor, på ultralyd eller noe enda, så før vi har det, blir nok ikke å fortelle det til noen![]()
Ja ikke sant.. tenker at negative ting kan folk holde for seg selv jeg. Det er ikke deres valg liksom..Så irriterende når alle skal ha en mening... I min familie sier de ikke så veldig mye. Men hinter og viser tydelig hva de syns om d. Bror og svigerinne er pedagoger og veldig opptatt av oppfølging og d perfekte liv. Der blir d nok noen himlende øyne. Også føler jeg selv på hva alle andre på boligfeltet her syns...d perfekte lokalsamfunn lissom hvor alle vet alt og kjenner alle. På godt og vondt.
Venter nok lengst mulig her også. Ikke så lett når d begynner å syns da, men enklere om vinteren enn om sommeren :-D
Gleder meg til å si d til barna, men venter til uke 12. Og når de vet d så vet nok alle det :-D
Enig. Det er ikke de som skal ha barnaJa ikke sant.. tenker at negative ting kan folk holde for seg selv jeg. Det er ikke deres valg liksom..
Viktig å omgi seg med positive mennesker.Vi har bestilt t-skjorte til jenta vår på 16 mnd der det står «I’m going to be a big sister! 2019» på fra eBay. Tenker å dra på besøk til foreldrene våre mens hun har t-skjorta på seg, så får vi se om de ser detMen håper vi kan vente litt til. Er 6+4 i dag. Sist sa vi ikke noe før etter tul i uke 11
Venter nok ikke like lenge denne gangen, selv om jeg ikke drar på tul før i uke 11 ca.