Når og hvordan skal dere fortelle det?

LillTrille

Glad i forumet
Vi har jo så lyst til å fortelle det med en gang! Men har bestemt oss for å vente de 12 ukene..
Og rundt den datoen så har svigerfar bursdag og da tenkte vi kanskje å kjøpe noe som står bestefar på;) Og legge den i den fin eske;;) trur det kommer til å bli en stor overraskelese! Men har jo lyst å fortelle det til mine foreldre også på en morsom måte;;) 

Noen som har tenkt ut en morsom måte å fortelle familie og venner på?

Vi har bestilt genser som det står "Jeg skal bli storebror" på så skal mini ha det på seg når vi skal på ferie til min og hans familie i sommer :) Tror de får seg litt av en overraskelse ja ;p Min familie får vite det i uke 9, mens hans familie får vite det i uke 12 hvis vi ikke bare sender et bilde med mini og genseren da ;p

Skal fortelle det i uke 11-12, har kjøpt genser og bukse til mini På genseren står det: Inni mammas mage er vårt nye familiemedlem, jeg skal bli STORESØSTER!! På buksa står det: STORESØSTER ******

Tror ikke vi greier å holde oss til uke 12 gitt ..men har ihvertfall satt en finger på uke 8 og etter første legebesøk, da synes jeg de må få vite det.

Vi driver å pønsker ut hvordan vi skal overasske dem - men vil ikke si noe om det før vi har gjort det

Tenkte å bruke en hvit boddy som jeg tar og tegner en liten baby og skriver skal bli storesøster i 2012 :D

Vi skal ikke fortelle noe før uke 12-13, må først få svar på morkake prøven som jeg må ta i uke 11+. Å vi får ikke svar på den før uke 12-13. Å dersom prøven er fin skal vi kle gulle vårt opp i en t-shorte hvor det står "Jeg skal bli storesøster". Denne t-shorten brukte vi på  vår første jente når vi fortalte det til familie og venner.

Vi tok da et bilde av henne med t-shorten på, med mobilen og sendt bilde hvor vi skrev:
Hei
Jeg har en stor nyhet å fortelle,
så se nøye etter på bilde..
Hilsen .......   

Var stor Suksess de, så vi gjentar denne. Men da skriver vi:
Hei
Da er det min tur, jeg har lånt .... t-shorte,
så se nøye etter på bilde.
Hilsen .......
Eller noe i denne dur, for se hvor mye jeg får plass til å skrive på mobilen.

Dersom du skjønner hvem jeg er, hysj hysj...

Genialt!!! Stjeler lett den ideen! Hvor bestiller dere de klerna?
Vi vil holde det hemmelig til uke 12, men skal i bryllupsfest i uke 10 så det kan være vi bare sier det da.. Har ikke lyst å si det før uke 12 men det er chipt å ikke ha noen grunn til å være edru....

Søte Minibolle, hvor har du kjøpt bodyen? Syntes det var mange gode forslag, tenkte å bruke ditt forslag Minibolle, til Oliver vet du ;) Til Oliver sine oldeforeldre som kommer på besøk rundt uke 11. Mamma og pappa fikk vite det da vi var hjemme nå rundt 4 uker på vei ;) Foreldrene til mannen venter vi en stund med. Ellers har jeg sagt det til noen få venninner, klarer jo ikke å holde meg ;) Synes det er så koselig å si! 

Tusen takk :) Ja, det er kjempestas :))

Gleder meg veldig til å fortelle det til familie og venner :) Men har ingen barn fra før, så kan ikke bruke body på barn for å si det.. Er det noen andre gode ideer på hvordan man kan si det til familie? :) Vil ikke bare si det rett ut liksom.. hehe :)

Nå har jeg bestillt genser så dr står : Eg ska ble STORESØSTER!!
Tusen takk for tipset!
Vi skal på ferie med familien, og jeg ser for meg at jeg sender datteren min ut med den på, og mannen står og filmer reaksjonene :D Ikke sikkert vi får det på film, men det hadde vert morsomt :D

Dere som ikke har barn fra før. Hva med å lage en kake som dere skriver Jeg kommer i februar 2012?? Eller kjøpe en bukett med kort til foreldrene deres og skrive noala på et kort?

Hehe....Vi har sagt det til våre nærmeste vi...Klarte ikke å holde munn,og var lei av å juge!Men hadde tenkt å kjøpe genser til snuppa, som det sto at hun skulle bli storesøster.

Jeg har strikket små sokker som de kommende besteforeldre får med et kort hvor det står "ta vare på disse til jeg kommer på besøk" :)

Vet ikke helt når vi skal fortelle det. Når jeg er 8 uker på vei så skal vi i bursdagsselskap til onkelen til sambo, der er hele svigerslekta. Så spørs om vi må si noe rett før der ja.
Mamma og pappa får vel vite det ganske snart kjenner jeg meg selv rett, hehe..

Når vi fortalte det til svigers bare sa vi det rett ut. Samma med mamma, men med pappa så spilte vi Hangman, med ordet "jegergravid", vi måtte hjelpe han litt, men da han bare hadde to bokstaver igjen så begynte han å skjønne det, og ble skikkelig overraska :)
Med venner har jeg tenkt jeg kanskje kan sende de en e-post med bilde av en "bolle i ovnen".... Eller noe anna... Men er ikke sikker enda... Flere ideer?

Myth skrev:
Jeg har strikket små sokker som de kommende besteforeldre får med et kort hvor det står "ta vare på disse til jeg kommer på besøk" :)

Så lurt! Kanskje eg skal læra meg å strikka!

Me skal iallfall venta til etter fyrste kontroll. Då er me omlag 10-11 veker på veg. Vågar ikkje sei noko før, er så redd for at det skal gå gale.

Back
Topp