Når (og hvordan) forteller dere til eldre søsken?☺️

Blunke

Glad i forumet
Novemberlykke 2022
Spent på hvor langt på vei dere tenker å være når dere forteller eldre søsken at det skal komme et nytt familiemedlem, og hvordan :)
 
Lurte på om vi skal ha på 7 åringen en ny genser å få henne til å vise det til storebrødrene på 11 og 14:hilarious: Blir uansett å vente til etter uke 12 ;) Skal på tul i uke 7-8 og 12 tenkte jeg.
 

Vedlegg

  • 1ED91753-24B6-468B-9CE9-528CD70BDFB8.png
    1ED91753-24B6-468B-9CE9-528CD70BDFB8.png
    2,3 MB · Visninger: 37
Lurte på om vi skal ha på 7 åringen en ny genser å få henne til å vise det til storebrødrene på 11 og 14:hilarious: Blir uansett å vente til etter uke 12 ;) Skal på tul i uke 7-8 og 12 tenkte jeg.

Det er morsomt!:hilarious: Gøy måte å fortelle på!

Jeg vil så gjerne at barna får vite om det og kan fortelle det til besteforeldre osv, men da må vi vente så lenge! Orker ikke vente helt til uke 12:hilarious: så lurer på å bestille tidlig ul i uke 9+noe, og om alt ser bra ut da så får barna vite det og fortelle om det. Sannsynligheten er jo ganske stor da for at det går fint om alt ser greit ut på ul etter uke 9, etter hva jeg har skjønt :) selv om det ikke er noen garantier.

Men egentlig ville vi sannsynligvis måtte forklare dem om hvorfor vi er lei oss uansett om noe skjer rundt den tiden, for barn får jammen med seg mye mer enn vi voksne tror -tenker at da måtte vi forklart slik at de ikke tror at det er de som har gjort noe som gjør oss litt rare og lei oss..
 
Det er morsomt!:hilarious: Gøy måte å fortelle på!

Jeg vil så gjerne at barna får vite om det og kan fortelle det til besteforeldre osv, men da må vi vente så lenge! Orker ikke vente helt til uke 12:hilarious: så lurer på å bestille tidlig ul i uke 9+noe, og om alt ser bra ut da så får barna vite det og fortelle om det. Sannsynligheten er jo ganske stor da for at det går fint om alt ser greit ut på ul etter uke 9, etter hva jeg har skjønt :) selv om det ikke er noen garantier.

Men egentlig ville vi sannsynligvis måtte forklare dem om hvorfor vi er lei oss uansett om noe skjer rundt den tiden, for barn får jammen med seg mye mer enn vi voksne tror -tenker at da måtte vi forklart slik at de ikke tror at det er de som har gjort noe som gjør oss litt rare og lei oss..
Ja det er lenge å vente til uke 12 for oss voksne:hilarious: Man må vel bare ta det som det kommer. Blir jeg veldig dårlig osv så sier vi det nok før, greit at de vet hvorfor og ikke blir redde for at det er noe alvorlig;)
 
Litt usikker. Våres er 3 år. Snakker mye om baby i magen allerede. Spredde nesten et rykte i barnehagen i januar, da var det ansatte som spurte om vi ventet en til. Forteller henne når vi har vært på tidlig ultralyd og når det er trygt at hun snakker om det :oops:;)
 
Jeg har en på 3 og en på 4. Jeg tenker vi sier det etter ultralyd i uke 8.
 
Litt usikker. Våres er 3 år. Snakker mye om baby i magen allerede. Spredde nesten et rykte i barnehagen i januar, da var det ansatte som spurte om vi ventet en til. Forteller henne når vi har vært på tidlig ultralyd og når det er trygt at hun snakker om det :oops:;)
Så gøy at vi er på samme gruppe igjen :)
 
Jeg venter så lenge jeg klarer å holde det skjult.
Sist fortalte vi det i uke 15, skal bestille ul privat i uke 15 så fortelle det etterpå.;)
 
Det svinger, blir ikke helt enig med meg selv :happy090 Det er nesten så jeg ikke vil vente til det er «trygt» likevel men fortelle nyheten nå som det er en gladsak, også forklare det hele om det går galt. Enn å vente, også kanskje måtte forklare først når det har blitt trist
 
Skulle vente til uke 12 men når æ sott pg skrik av glede og 12 åringen kommer og æ kaste testen og hu svarer hvorfor kaster du en graviditets test og skrik? Men hu har sett æ ikke ha fått mensen så hu vist æ va gravid så da sa æ d te hu og hu på 20
Men ble en ringe runde til kommende besteforeldre for tenker livet får gå som det går
 
Tenker å vente til etter uke 12 denne gangen, muligens lengre om vi klarer, for at ventetiden ikke skal bli så lang. Men vi får se om det går! Om formen blir dårlig er det jo fint å forklare så de ikke tror jeg er syk :hungover:
 
Tenker vente lengst mulig , men om jeg blir dårlig og må hvile masse ol, så sier vi det
 
Venter så lenge som mulig.. ellers får eksen vite det og det gidder jeg ikke før ett godt stykke ut :p

dessuten når han ventet så fortalte de barna om det så tidlig at de kunne mistet så føler jeg skal iallefall vente til etter uke 15 selv..
men får se hvordan formen blir
 
Vi fortalte det til storebror etter OUL sist, bare for å være sikre på at alt var bra før vi sa noe:) Var ikke på tidlig ultralyd da, men skal det denne gangen, så får se! Han var 3 år sist og er 5 nå:)
 
Venter så lenge som mulig.. ellers får eksen vite det og det gidder jeg ikke før ett godt stykke ut :p

dessuten når han ventet så fortalte de barna om det så tidlig at de kunne mistet så føler jeg skal iallefall vente til etter uke 15 selv..
men får se hvordan formen blir
Hvor gamle er barna?
 
Kommende storebror fikk vite det uke 7. Jeg var dårlig, så det var godt å forklare hvorfor jeg måtte hvile så mye ❤️ Han gleder seg enormt. Fem år.
 
Vi endte med å fortelle i uke 9 etter Ul med fin str på foster og hjertebank❤️ En glede å fortelle når vi fortalte, også hadde det gått galt så hadde vi måttet forklare det og det hadde også gått bra. Det er livet, og barn tåler veldig mye så lenge de får gode og tilpasset forklaring på det som skjer❤️
 
Back
Topp