Når og hvordan fortelle kommende storesøsken?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Kommer dere til å fortelle etter uke 12, eller vente så lenge som mulig? For min del kommer vi til å vente så lenge det lar seg gjøre ifht. størrelsen på magen (jeg tror jeg får mage tidlig). Tiden går jo så saaaakte for disse små, så jeg tenker det er lenge å vente.

I tillegg mistet vi halvveis i svangerskapet for to år siden, så når vi forteller det denne gangen, så sier vi "mamma har baby i magen", og ikke "du skal bli storesøster".

kommer til å vente til jeg er 13 uker (håper virkelig det lar seg gjøre, men av erfaring blir jeg fort svær) da har vi vært på fostermedisin, og føler meg da tryggere på at det kan gå hele veien <3

Tja.. jeg ville vente ril uke 12 ( sanboer har en fra før , han er 17 ) og klarte ikke å holde på det lenger og sa det i sta :laughing021:nailbiting::shifty: men han ble glad da :joyful:

Min er bare 2 år, men tenker å sakte men sikkert fortelle han at mamma har baby i magen, og at han skal bli storebror. Søskenbarnet på samme alder blir storebror før jul, så får litt sammenheng og mening der :) Men venter i alle fall til etter 12 uker :)

Har en 2-åring som sikkert ikke forstår omfanget, men er veldig snakkesalig så hun går nok rett i bhg og forteller det regner jeg med :p så får vente til etter uke 12 :)

Vi venter nok til etter uke 12 tror jeg.

Vi mistet nettopp i uke 11 og da hadde vi akkurat fortalt det til storesøster på 3 år. Hun ble så glad og så lei seg når vi måtte fortelle at babyen ble borte. Hun har helt siden da klemt magen min hver dag og spurt om det kommer ny baby snart, så jeg tror heldigvis hun er klar som et egg :Heartpink

Vi venter så lenge som mulig, Har og mistet halveis i svangerskapet før, og da ble storesøster helt knust.

Vi venter nok til etter uke 12 tror jeg.

Vi mistet nettopp i uke 11 og da hadde vi akkurat fortalt det til storesøster på 3 år. Hun ble så glad og så lei seg når vi måtte fortelle at babyen ble borte. Hun har helt siden da klemt magen min hver dag og spurt om det kommer ny baby snart, så jeg tror heldigvis hun er klar som et egg :Heartpink
Ja, uff. Det er så hjerteskjærende å måtte fortelle

Vi venter så lenge som mulig, Har og mistet halveis i svangerskapet før, og da ble storesøster helt knust.

Jeg bare frykter at magen kommer allerede rundt uke 10. Det gjorde den sist Heldigvis er det høst og muligheter for å pakke seg inn litt.

Jeg bare frykter at magen kommer allerede rundt uke 10. Det gjorde den sist Heldigvis er det høst og muligheter for å pakke seg inn litt.
Min kom og tidlig sist :) Men tror mitt beste råd er å ta en dag av gangen og kun fokusere på dagen i dag :)
også går det seg sikkert til etterhvert :)

Tenker å vente til rundt uke 12. Men hvis magen popper frem tidlig så får jeg ta en ny vurdering da. Av erfaring får jeg raskt stor mage

Min kom og tidlig sist :) Men tror mitt beste råd er å ta en dag av gangen og kun fokusere på dagen i dag :)
også går det seg sikkert til etterhvert :)
Det er sant, det. Den eneste jeg vil nå er at jeg skal komme så langt at jeg faktisk får stor mange, og om den kommer tidlig så er den veldig velkommen :D

Back
Topp