Når og hvordan fortelle det til søsken?

toerperfekt

Blir kjent med forumet
*Aprilbaby 2018*
Tror vi kommer til å ta en UL i uke 14 for å sjekke at alt står bra til. Har også et håp om å se kjønnet da det er lettere for storebror å forholde seg til når vi forteller det? :) Er uke 14 for tidlig?

Er 9+1 og merker at magen er på vei, blir sikkert vanskelig å skjule det stort lengre enn en mnd til.

Hva tenker dere andre med kommende storesøsken?:)

Skal til jordmor om to uker. Hun har utvendig ul så om det er vellykket da - da er jeg 10+2, så sier vi det.
Evt drøye to uker til. Just in case.
:)
Med en gang vi sier det til dem så vet alle det - minste er ei skravlesyk høne som går i barnehagen [emoji12]

Skal til jordmor om to uker. Hun har utvendig ul så om det er vellykket da - da er jeg 10+2, så sier vi det.
Evt drøye to uker til. Just in case.
:)
Med en gang vi sier det til dem så vet alle det - minste er ei skravlesyk høne som går i barnehagen [emoji12]

Haha, jaa! Lille her har munndiaré han også, så vi må være sikre på at vi er klare for at hele omverdenen får vite det ;)

Vi har ikke helt bestemt oss, men vi venter iallefall til ny ul om to uker- og så hvis vi klarer å skjule det frem til uke 12 når vi skal på ul i Oslo. Kan være han skjønner det før den tid da.

Vi vil vente lengst mulig, slik at ventetiden blir kortest mulig. Noe mer enn det har vi ikke bestemt.

Jeg/vi ønsker å fortelle bonussønn på 11 år før vi forteller resten av familien. Tenker å vente til andre trimester. er 7+4 nå. kjenner at jeg er veldig spent på samtalen, det er noen år siden han snakket om at han ønsket seg søsken så er spent på reaksjonen. blir jo en "liten" aldersforskjell. har også veldig lyst til å fortelle min familie. føles lenge å vente.

Her kommer ikke gutten vår på snart 5 år få vite hva det blir [emoji4] har et søskenbarn som fikk vite at hun ventet jente på 3 forskjellige ultralyder og en gutt kom ut [emoji4] så når storebror fikk vite at lillebror skulle være med hjem så da han "og lillesøster". Fikk forklart at det ble ikke lillesøster men en lillebror men han ville ha med lillesøster hjem [emoji23]

Skal fortelle etter ul uke 12+3 til våre på 5,5 og 2 år[emoji4] da blir det offisielt for alle for å si det slik[emoji28] er 10+6 i dag og dagene går seint..!!

Har sååå lyst til å fortelle de det. 6 og 4 år gamle jenter. Skal på en tidlig ul til den 20 da er jeg ca 10+2 spent om. Ho må ta innvendig eller kan ta utvendig ul da. Men blir nok å fortelle jentene det når vi har passert uke 12, er iallefall mannen som vil til vi har passert 12 uker.

Blir vel når hun reagerer på magen. Hun er bare to år, og usikker på hva hun forstår om jeg bare sier det er baby i magen nå. Men tenker det etter ul i uke 12 kan bli offisielt selv om jeg ikke kommer til å legge det ut på fb.

Frøkna ble storesøster da hun var 16 mnd, men da reagerte hun ikke på magen e.l. Spent på hvordan det blir nå

Jeg skal kjøpe en genser og få trykket # storebror på. Den skal han minste ihvertfall få.. han ønsker seg veldig søsken så han slipper å være minst! Hehe.. de andre skal vi fortelle det til en og en på vanlig måte tenker jeg.

Back
Topp