Når og hvor store?

TePa

Elsker forumet
Ser det er en del fokus på størrelse og fødsel i forhold til termin her inne så derfor lurer jeg på følgende:

Når tror du at du kommer til å føde i forhold til termin
og
Hvor stor tror du babyen din er når den kommer?

Blir jo bare ren gjetning, men morro å se xsmile3

Aha! Tipper at jeg går noen få dager overtid, og at veslejenta veier ca 3500 gram :) Blir spennende å se om det stemmer når tiden kommer :)

Vet du jeg har ikke peiling, men jeg tror nok at hun kommer til å være som storebror, så kanske rundt 3-3,2 kg. Så tro jeg at jeg føder noen dager før min termin som er 22. januar. Så kanskje den 20. januar?

Her forventer jeg også noen dager overtid (ca en uke) og at vi ser 4-tallet først som med mellomste bror.
Eldstemann var 2,8 og født 16 dager før termin, men tror ikke det blir på denne måten denne gangen.

Jeg håper at jeg går til rundt termindato og da er det vel nærliggende å tippe rundt 3500 gram i vekt.
Men jeg frykter at det kommer til å skje tidligere og at vekta blir dertil lavere, siden jeg har en prematur fra før og livmorhalsen er avkortet allerede..

Håper lillebror oppfører seg sånn som storebror, riene begynte på termin. Er livredd for å få i desember!!!!
Så trodde jeg at jeg skulle få store barn, men guttungen var 3270, så regner med denne blir ca det samme.

Blir spennende å se :)

Fødte 4 dager over sist, vannet gikk 2 dager over, så regner med at det blir litt etter termin denne gangen også. Med noen dager over bikker nok gutten vår 4000 tror jeg.

Ved naturlig fødsel tror jeg at jeg kommer til å gå et par dager over og få ei jente på over 4 kilo..

Ved planlagt keisersnitt blir hun sikkert tatt ca to uker før termin, og da gjetter jeg på at hun er 3800 gram..

Ved naturlig fødsel tror jeg at jeg kommer til å gå et par dager over og få ei jente på over 4 kilo..

Ved planlagt keisersnitt blir hun sikkert tatt ca to uker før termin, og da gjetter jeg på at hun er 3800 gram..

Hvorfor tror du kanskje at det blir KS?

Jeg hadde hastekeisersnitt sist, så terskelen for å få keisersnitt ved eget ønske er veldig lav nå.. Tror nok ungen er rimelig stor ettersom både jeg og bf var det, og magen ligger 5-6 uker foran sf-målet til storesøster som var 3340 g 6 dager over termin.. Og når jeg da er plaget med bekkenet er jeg redd for at å føde et stort barn naturlig kan gjøre sånn at bekkenet mitt aldri blir helt bra igjen, og den risikoen vil jeg ikke ta, selv om jeg lengter veldig etter å få oppleve en naturlig fødsel.. Følte meg mislykket som mor sist fordi jeg ikke hadde født barnet mitt..

Jeg hadde hastekeisersnitt sist, så terskelen for å få keisersnitt ved eget ønske er veldig lav nå.. Tror nok ungen er rimelig stor ettersom både jeg og bf var det, og magen ligger 5-6 uker foran sf-målet til storesøster som var 3340 g 6 dager over termin.. Og når jeg da er plaget med bekkenet er jeg redd for at å føde et stort barn naturlig kan gjøre sånn at bekkenet mitt aldri blir helt bra igjen, og den risikoen vil jeg ikke ta, selv om jeg lengter veldig etter å få oppleve en naturlig fødsel.. Følte meg mislykket som mor sist fordi jeg ikke hadde født barnet mitt..

Ok, da forstår jeg. Du må jo abselutt ikke føle deg mislykket selvom det ender i KS denne gangen og, noen ganger må man tenke på psyke og helse og. Og det viktigste er jo at babyen kommer frisk og rask ut :-)

Ok, da forstår jeg. Du må jo abselutt ikke føle deg mislykket selvom det ender i KS denne gangen og, noen ganger må man tenke på psyke og helse og. Og det viktigste er jo at babyen kommer frisk og rask ut :)
Ja, men sist var jeg så veldig forberedt på at jeg skulle føde naturlig.. Hoppet glatt over det kapitlet i fødeboken som omhandlet keisersnitt, for det skulle jo ikke jeg ha..

Om det blir planlagt keisersnitt denne gangen vil jeg nok være psykisk mye bedre forberedt på det enn jeg var sist.. Da skjedde alt i hui og hast, og etter ungen var hentet ut fikk jeg ikke se henne og bf på fire timer, for de satt på fødestua, og jeg lå på oppvåkning.. Skjønner den dag i dag ikke hvorfor jeg ikke kunne få ha henne hos meg, for jeg var jo bare bedøvet fra magen og ned..

Slet med depresjoner etter fødselen og det tok lang tid før jeg fikk morsfølelsen, følte det var hans barn, for det var jo han som fikk bli kjent med henne i starten, liksom..

Har gitt beskjed til sykehuset om hva jeg opplevde sist, og de syntes ikke det var noe rart jeg hadde følt det sånn, og ville veldig gjerne gjøre alt de kan for at jeg skal få en bedre opplevelse nå, uavhengig av om det blir naturlig eller KS.. Så nå ser jeg virkelig frem til å føde, på den ene eller andre måten :)

Du får nok en mye bedre opplevelse denne gangen om det blir KS, grunnen til a du ikke får ha babyen på oppvåkning er kanskje at det og ligger andre der som ligger der etter operasjoener? Vet ikke jeg, husker iallefall en venneinne av meg lå på oppvåkningen sammen en fyr som hadde blitt slått ned på en DDE konsert hehe

Du får nok en mye bedre opplevelse denne gangen om det blir KS, grunnen til a du ikke får ha babyen på oppvåkning er kanskje at det og ligger andre der som ligger der etter operasjoener? Vet ikke jeg, husker iallefall en venneinne av meg lå på oppvåkningen sammen en fyr som hadde blitt slått ned på en DDE konsert hehe
Hihi:) Var faktisk ingen andre der da jeg lå der, og etter fire timer fikk de komme opp og satt der helt til det var klart for meg å bli trillet ned, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun ikke kunne komme før.. Jeg lå bare og gråt og gråt og savnet henne noe helt intenst husker jeg..

Blir nok veldig mye bedre nå, jeg kommer til å kreve å få henne opp til meg med en gang, med mindre hun ikke kan det av medisinske årsaker... Sykehuset er jo så lite også, og det er så få fødsler der i vinterhalvåret, at jeg mest sannsynlig kan ligge til oppvåkning på fødestua ettersom det er mer enn nok folk rundt til å passe på:) Kjenner det kribler i magen nå, bare ved å snakke om det:) Er så utrolig spent på å få møte veslejenta <3

Æ trur æ går 14 daga over å får ei lita jente på 3500 g, samme som sist :)

Uke 38+2 kanskje? Er vell lov å håpe ;) Veier kanskje 3740g? Ren tipping :P

Med de 2 første har jeg fødet på termin og 2 dager over,så har vel i utgangspunktet trodd det nå også.
Men siden barnet var estimert til 2.2kg allerede i uke 32 så har jeg litt trua på at hu kommer før.
Kanskje er dette ønsketenkning når man begynner å bli lei..hehe
Kommer hun til termin tror jeg hun blir 4-4.5 kg :)

Tror hun kommer før termin. Og at hun vil ligge rundt 3300

Back
Topp