når og hvor betalte dere---

babytutta

Forumet er livet
alle pengene som vi må betale ved prøverør?? hehe. tenker nå på 1 forsøk.
opp til de 15 000? og kom dere til den grensa, eller ble det billigere?
skal vi betale noe ved forundersøkelsen? betaler vi litt og litt ved henting av medisiner, og hvor mye i gangen, flere 1000 eller noen 100 lapper?

noen som husker og vil fortelle...er så usikker!

Du må legge ut for det prøverørsforsøket koster. Du betaler apoteket hver gang du henter ny resept. Den minste av puregonen koster 1600 kr ca. Husker ikke helt. Men du må hvertfall regne med å ut med noen tusen lapper ja. Du må huske å ta vare på kviteringene du får når du henter medisinen. Det er dette du skal levere til NAV når du skal få tilbake det over 15000 kr. Når det gjelder den forsamtalen, blir vel den regnet som vanlig time. Tror vi fikk regning i posten på vanlig lege regn.. Men det regnes vel ikke med på de 15000 kr. Rett meg dere, hvis jeg tar feil...

Jeg fikk all medisinen i posten, direkte fra sykehuset i Tromsø. Kom vel på ca. 9000,-. Betalte 3000,- direkte til sykehuset etter 1. forsøk. Forsamtalen betalte vi ikke noe ekstra for.

ORIGINAL: Ida82

Du må legge ut for det prøverørsforsøket koster. Du betaler apoteket hver gang du henter ny resept. Den minste av puregonen koster 1600 kr ca. Husker ikke helt. Men du må hvertfall regne med å ut med noen tusen lapper ja. Du må huske å ta vare på kviteringene du får når du henter medisinen. Det er dette du skal levere til NAV når du skal få tilbake det over 15000 kr. Når det gjelder den forsamtalen, blir vel den regnet som vanlig time. Tror vi fikk regning i posten på vanlig lege regn.. Men det regnes vel ikke med på de 15000 kr. Rett meg dere, hvis jeg tar feil...

ja skal ta vare på alt av kvitteringer....
rekner med noen 1000 i gangen her...faen må spare penger, håper vi får masse til jul[:D]
takk for svar...
andre???

forundersøkelsen fikk vi vel en faktura med oss på 280,- pr.person ( meg og sambo)
medisiner:
hentet først ut nesesprayen, 2 stk, kom vel på rundt 2200,-
hentet siden ut eggløsningssprøyten og 2 pk 600IE puregon, og det kom på vel 5400,-

virker ikke som om noe kommer rett i 15 000 asså? om man ikke må gå noe ekstra på medisiner eller lignende..?

håper vi får alt tilsend med rekning og...ferdig med det lissom. skal gå greit dette.....skulle bare ønske det var gratis og jeg kunne hatt de pengene når babyen kom..men men det er en annen diskusjon.
andre som har peil på hvor og når og hva de betalte?

ok takk.... skal gå greit å legge ut så lenge det ikke er snakk om 30-40 000 hehe.
men opp til 20 000 skal vi klare...så heller få igjen.

Jeg har brukt ca 20 000kr på medisiner,men får jo tilbake etter de første 15 da. Så har det gått med til kjøring, forundersøkelser o.l. så tror vi har brukt ca 50 000kr fra vi startet med dette prosjektet. Men koste hva det koste vil,jeg har ikke tenkt å være "grådig" for denne saken [:D]

har dere lagt ut 50 000 for 1 forsøk, for så å få igjen alt over 15000??
vi har litt penger på sparekonto til dette og skal spare mer...men ikke 50 000
kan jo låne noen tusen seff, men gidder ikke om vi ikke må!

Hei!

Jeg har akkurat fått refundert pengene mine.
Har lagt ut for medisiner for godt over 30 000 kr. Fikk refundert alt over 15000.
Blir en del å legge ut av egen lomme ja...
Jeg hentet medisinene etterhvert som jeg trengte dem da, det vil si:

2-3000 til nesesprayen ved oppstart, etter ca. 3 uker hentet jeg puregon for ca. 6-7000 kr. (det varierer fra person til person hvor mye man trenger), deretter eggløsningssprøyte (husker ikke hva den kosta). Og så progrestron tilførsel. Crinone var billig, noen hundre lapper for 2 uker, men derimot progestran kapslene som man som regel bruker på de fleste forsøkene utenom det første var dyrt. Gikk et par tusen der mener jeg for to uker. Sykehuset tar betalt for forsamtale, ul og uttaket/insetting.
Men det dyreste som du skjønner er puregon.....

Dette er dyrt!!!! Men forhåpentligvis verdt det tilslutt.

Back
Topp