Når og hvem forteller dere til?

Hyldeblomst

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Februarbarna 2023
Det er en uskreven (og kanskje utdatert) regel at man ikke forteller noe om graviditeten før man er passert 12 uker. Jordmorforeningen har gått ut og anbefalt at man deler nyheten tidligere. Når får dine og partners foreldre vite? Deres søsken? Barnets evt. søsken? Venner? Øvrig familie? Øvrig bekjente? Sjefen? Kollegaer? Deler du nyheten i sosiale medier etter hvert, eller ikke?
:love7

Last edited:
Familien min fant d ut tilfeldig på julaften under julemiddagen men har kun fortalt 2 venninner om graviditeten så langt, mistenker jeg er i uke 7 no. Jeg har 1 venninne til jeg skal fortelle d til når vi møtes neste gang, men familien til samboeren min skal få vite d når vi har vært på ultralyd men det er selvfølgelig opp til han når han ønska å dele det med sin familie og kompisa

Har gitt beskjed til jobben i første omgang. Slik at de ikke får dårlig tid og stress med ordning av ny vikar + sommerferie. Alle andre for vente til vi har passert uke 12 :king

Innenfor å sende melding til sjefen? Sjefen deler kontor med flere, så har ikke så lyst å ta det på jobb så andre hører det. Og så har jeg lyst til å fortelle det, for jeg kan helt plutselig bli sykmeldt.

Jeg har fortalt til mine to nærmeste venninner, eldste søster og noen kollegaer :happy: jeg er ganske åpen til dem som spør og syns det har vært godt å dele «stormen» vi har stått i. Er vel 9 kollegaer som vet at vi ønsker nummer tre.
Av min familie så er det bare en til søster og mamma som vet at vi har prøvd/prøver og har strevd med det, men jeg vil vente litt med å fortelle dem.

Innenfor å sende melding til sjefen? Sjefen deler kontor med flere, så har ikke så lyst å ta det på jobb så andre hører det. Og så har jeg lyst til å fortelle det, for jeg kan helt plutselig bli sykmeldt.
Ja, det syns jeg ☺️
Nå har jeg godt forhold til mine ledere, så jeg ville sagt det som om det var muntlig og forklart hvorfor det ble over sms.

Har delt med en del venninner og et par kollegaer. Venter med barna og familien litt til. Vil gjerne vite at alt er ok :love2

Har delt med sjefen og noen kollegaer på jobb siden det er litt spesielle omstendigheter på jobb. Familien vet ikke enda. Skal på tidlig ultralyd I morgen når jeg er 6+5. Og om alt ser greit ut så forteller jeg til familien.

Back
Topp