Når og hvem forteller dere graviditeten til?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor tidlig forteller dere om graviditeten og til hvem?

Jeg vurdere å si det til foreldrene mine når jeg er akkurat 6 uker. Grunnen er at mamma har hat risikosvangerskap og jeg føler at jeg må ha litt informasjon til min første svangerskapskontroll. Men jeg synes det er altfor tidlig så jeg vet ikke...(de bor ikke i nærheten, men jeg skal på besøk til de i uke seks).

To venninner har visste det siden jeg testet positiv. Ellers ingen andre.

Her må vi fortelle det til svigers og samboers bror og hans kone om få dager, for vi skal på ferie sammen i 1 uke, og alle liker egentlig å kose seg med vin på ferien, så da blir det umulig å skjule det, orker ikke å tenke ut en unnskyldning heller, svigerinna mi lukter uansett sånne ting lang vei ;)

Litt kjedelig å måtte fortelle det i uke 5, men men, koselig også da :)

Forteller det til mine foreldre 3 uker senere, for da kommer de på besøk, koseligere å fortelle det face to face når vi har muligheten :)

Broren min, 1 venninne og ei på jobben vet det allerede.

Mine to beste venninner vet det allerede. Svigemor får vite det til helgen fordi vi skal på ferie sammen, og vi pleier å ta litt vin på kveldene i ferier. Vurderer å fortelle det til mamma i dag siden hun har bursdag. Da vil også min stefar, bror og svigersøster få vite det. Og da er det jo litt urettferdig hvis ikke pappa og mannen hans får vite det og. Så jeg er litt usikker... Går det galt er det jo fint å ha støtte fra de nærmeste, så sånn sett er det jo greit at de vet :) Resten får vite det etter uke 12 :)

Her vil eg helst fortelja da til storesøstrene først :-) så næraste slekt og venner :-)
Så vil drøya da lengst muleg, for veit jentene da, så veit alle da ;-)
Får sjå kortid vi får den tidlege ul'en ... kanskje vi må ut med da allerede då ... :-)

Jeg har allerede sagt det til mamma. Med førstemann ventet vi til uke 9-10, men siden jeg mistet i uke 7 i vinter så ville jeg si det tidlig denne gangen. For i vinter fikk jeg aldri sagt at jeg var gravid før det var over, og hun fikk jo vite det så da ble det bare dumt. Kommer også til å fortelle det til en god venninne snart, men ellers så venter jeg til jeg har vært på tidlig ul. Fått time 14. august. Er sååå lenge til.

Skal prøve å vente til vi har vært på tidlig Ul i uke11/12, meeen vet jo ikke om vi klarer og holde oss helt til da:-) Så vi får se.

Jeg har sagt det til bestevennina mi ( hun er gravid i 14 uke og hun ventet på at jeg blir gravid igjen sånn at vi kan være gravid sammen :-) ). Jeg har sagt det til Mammaen min fordihun vet hkr viktig det var å bli gravid igjen etter at jeg mista også har dattera til Mannen min ( hun er 21 år ) skjønt det med en gang når jeg ba Mannen og komme på baderommet og lukket døra :-) Ellers skal jeg være forsiktig med å fortelle det før etter ord UL...

Jeg og samboeren har diskutert litt rundt dette. Jeg vil fortelle det til mine forelde og søsken ganske snart, kanskje rundt uke 6. Er også opptatt av å fortelle det ansikt til ansikt og at kjæresten skal være med når vi forteller det. Mine foreldre ser vi ofte, så det bør gå greit. Jeg tenker at det er opp til han når vi forteller det til hans familie. Han vil egentlig vente litt, er av typen som tar høyde for at det kan gå galt. ;) Så da mener han at det er dumt å si det og gjøre folk glade for så å eventuelt gjøre dem triste hvis det går galt. Jeg mener derimot at jeg uansett vil at foreldrene og søstrene mine skal vite det hvis jeg mister (bank i bordet). Han er også opptatt av at begge sine foreldre skal få vite det noenlunde på likt, slik at det blir rettferdig, og det er jeg jo forsåvidt enig i. Så vi må nok diskutere litt til. :)

har fortalt det til foreldrene og svigers og søsteren min og to venninner. ene venninnen var sammen med meg når jeg tok testen. resten får vite etter uke 12

Back
Topp