Når Nav ordner arbeidsplass

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på en ting. Jeg går på arbeidsavklaringspenger og har gjort det lenge.
Jeg bruker å si at det er ingen problem for meg å skaffe meg en jobb, problemet mitt er å fungere i jobben pga plagene mine. Kroppen har egentlig mer enn nok med ungene og husarbeid, for dagsformen min varierer sånn :(

Nå har jeg prøvd forskjellige arbeidsplasser gjennom de siste årene, men det fungerer ikke. Nav har sagt de skaffe meg en arbeidsplass, men føler jeg blir sett på med andre øyne fra arbeidsplassen da.. Blir "hun der som er utplassert fra nav" om dere skjønner.

Men kan jo hende en arbeidsplass kan tilrettelegge bedre om nav kontakter de? At de er mer villig til det så lenge nav betaler lønna?

Men når de selv må betale min lønn etter noen mnd, så er det vel ikke lett å få noe fast om jeg trenger tilrettelegging og reduserte dager :(

Hva tenker dere? Blir folk som er utplassert i jobb gjennom nav sett ned på?

Hvis du ikke fungere i vanlig jobb vil jeg tro nav finner en jobb der de prøver ut hvor stor grad du har arbeidsevne, ofte har de steder de bruker til slikt. Om du har diagnose må du vel innom lege\spesialist for å klarlegge dette i samarbeid med nav tenker jeg.

Han er venninne som er utplassert via nav, har vært på to forskjellige steder og ble veldig godt mottatt på begge. Ulempen er gjerne at disse stedene ikke har noen stilling å tilby på sikt (at det gjerne blir mer for utprøving av arbeidsevne og at de kommer frem til at hun bor søke seg en lignende stilling noe sted).. Men vet hun var ønsket på begge stedene og at hun hadde blitt om de kunne tilbydt noe fast :)

Har vært på x antall plasser via nav for å teste arbeidsevnen min.
På siste plassen klarte jeg ikke engang å være der ut de 3 mnd jeg skulle. Måtte avbryte etter 1 mnd.
Da skjønte nav at de hadde presset helsen min altfor langt, og jeg ble endelig hørt på at jeg måtte bli uføretrygdet.
I starten var jeg en plass der jeg klarte å jobbe over 80%, på siste plassen etter 5 år klarte jeg knapt 30 %. Og på mange plasser ble jeg sett ned på mens andre plasser skulle de gjerne hatt meg videre, men siden de ikke hadde en stilling ledig så måtte jeg avslutte når kontrakten gikk ut.

Har vært utplassert av Nav 2 ganger (pga aap som deg).

Nr 1; Fikk velge bedrift selv, de tok kjempegodt imot meg. Ingen behandlet meg som "Nav-person". Det at eg kom fra Nav var en positiv ting faktisk. De visste at eg hadde utfordringer (i mitt tilfelle en dårlig arm), noe som gjorde at eg slapp unnskylde meg for ting eg ikkje klarte. Etter 6 mnd fikk eg fast stilling som eg hadde i 5 år. Ble oppsagt pga nedskjæringer.

Nr 2: Ble plassert hos en bedrift som trengte akutt folk med mine kvalifikasjoner. Var via Nav i 2 mnd, så fikk eg fast jobb. Der blei eg også kjempegodt mottatt. Møtte samboeren min der, så kan vel sei eg blei over gjennomsnittet godt mottatt. ;)
Der ble eg også oppsagt pga nedskjæringer.

Etter det, fikk eg tilbake jobben hos plass nr 1. Uten innblanding av Nav. Sjefen ringte meg personlig og ba meg komme tilbake. Så eg har kun positive opplevelser med utplassering. :)

Er også på vestlandet,Bergen omeng :)
Jeg blei kasta rundt her og der, vært blandt annet på en plass som heter a2g, de har ett samarbeid med nav, og tar inn bare sånne som oss ;) men de vurderer arbeidsevne og er ikkje en plass som du eventuelt kan få en jobb senere, men en flott plass med flotte mennesker :) no sist var eg innom Maks,de jobber med å hjelpe folk tilbake i arbeidslivet, de blir leid inn av nav, så de er ikkje nav,hehe og det merkes ;) etter eg var ferdig hos maks så ENDELIG har nav forstått at min erbeids evne er så liten at ufør er eneste mulighet, veldig deilig å ikkje føle seg som en kasteball lengre :) og d er takket være den flotte damen eg hadde som arbeidskonsulent hos maks :)

Vestlandet :) etter mammapermisjonen min er slutt, så går jeg inn i mitt fjerde år!

Er også på vestlandet,Bergen omeng :)
Jeg blei kasta rundt her og der, vært blandt annet på en plass som heter a2g, de har ett samarbeid med nav, og tar inn bare sånne som oss ;) men de vurderer arbeidsevne og er ikkje en plass som du eventuelt kan få en jobb senere, men en flott plass med flotte mennesker :) no sist var eg innom Maks,de jobber med å hjelpe folk tilbake i arbeidslivet, de blir leid inn av nav, så de er ikkje nav,hehe og det merkes ;) etter eg var ferdig hos maks så ENDELIG har nav forstått at min erbeids evne er så liten at ufør er eneste mulighet, veldig deilig å ikkje føle seg som en kasteball lengre :) og d er takket være den flotte damen eg hadde som arbeidskonsulent hos maks :)

Back
Topp