Når mor går på lavkarbo....(rettelse: sunn diett)

Nei.... Her har jeg kjørt lavkarbo, men jeg har laget mat jeg kan kombinere, altså jeg koker pasta, ris eller poteter til mini ved siden av, så fyller jeg min tallerken med grønnsaker istedenfor. 
Han har en vanlig saus, mens jeg kjører litt fetere til meg. 
Det er ikke så vannskelig å kombinere egentlig, om man har lyst.

Jeg synes ikke noe om å sette små barn på lavkarbodiett, vi vet ikke nok om hva det gjør ennå. Og barna trenger å få i seg alle de næringstoffene vi som spiser lavkarbo egentlig skal ta som kosttilskudd.

Da hadde ikke ungene spist...

Her er det potet, pasta, kornblanding og brødskiver som er favorittmaten...

Rekekreke skrev:
Nei.... Her har jeg kjørt lavkarbo, men jeg har laget mat jeg kan kombinere, altså jeg koker pasta, ris eller poteter til mini ved siden av, så fyller jeg min tallerken med grønnsaker istedenfor. 
Han har en vanlig saus, mens jeg kjører litt fetere til meg. 
Det er ikke så vannskelig å kombinere egentlig, om man har lyst.

Jeg synes ikke noe om å sette små barn på lavkarbodiett, vi vet ikke nok om hva det gjør ennå. Og barna trenger å få i seg alle de næringstoffene vi som spiser lavkarbo egentlig skal ta som kosttilskudd.

Barn trenger karbohydrater og ikke alle karbo er feil karbo.

For meg er lavkarbo for barn helt feil... Trur forresten det ikke er sunt for voksene heller, men det funker JAA

Men lavkarbo er jo et vidt begrep.
Mange tenker max fett-null carbs, mens andre tenker mindre raske carbs, men bare det sunne fettet.

Jeg spiser egentlig ikke så veldig lavkarbo, men jeg gjør det i perioder, og da spiser jeg mindre karbohydrater, men noe knekkebrød, betyr ikke at jeg pøser på med rødt kjøtt og fløte fordi.
Og det håper jeg ikke noen gjør mot sine barn egentlig.
Mettet fett er mer enn et spørsmål om vekt, det handler om en haug med andre prosesser i kroppen og, som ikke har godt av det.
Tarmkreft og aterosklerose for å nevne et par livstruende eksempler.

Ja det blir feil å si at hele familien går på det.. jeg tar det tilbake.. jeg lager jo poteter som de andre får spise. Og jeg kjører den ikke helt ut heller når jeg tenker meg om jeg spiser ikke fett til frokost.. gi går for vanig frokost. Egentlig så tror jeg ikke vi spiser lavkarbo i det hele tatt når jeg tenker meg om. Men vi spiser sunnt!!!

Back
Topp