Når mini våkner på natten

Mamma til 4

Elsker forumet
Hva gjør dere da ?
Enda det er min nr 3 ( hadde det ikke sånn med jentene) . Han våkner mellom 23.30 og 01 30 pg nekter å sove videre i egen seng. Vil ha kos ( pupp). Og sover da i vår seng. Vil han avvende seg dette selv og etterhvert sove hele natten i egen seng ? Eller må jeg jobbe med det, har jo to til jeg må opp med på morran. Han er 8 mnd og har alltid gjort det.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Vi gir fortsatt flaske, gjør vi ikke det er hun våken i 2-4 timer og deg orker ingen av oss :p hun sover i egen seng, og noen netter trenger hun ikke flaske men nå har vi hatt en periode med dårlig matlyst på dagtid så da har hun villet ga flaske ca 01, og mellom 3 og 5 engang.

Hun er vår første så vi føler oss bare frem til det som kjennes riktig ut for hennr og osss :)


Tar han flaske da? Kunne det vært en ide og ikke ta han med i deres seng og heller gi han flaske med mm eller mme i egen seng? Tar vi vår opp av senga eller venter for lenge med å gi flaske er det gjort nemlig...
 
Vi gir fortsatt flaske, gjør vi ikke det er hun våken i 2-4 timer og deg orker ingen av oss :p hun sover i egen seng, og noen netter trenger hun ikke flaske men nå har vi hatt en periode med dårlig matlyst på dagtid så da har hun villet ga flaske ca 01, og mellom 3 og 5 engang.

Hun er vår første så vi føler oss bare frem til det som kjennes riktig ut for hennr og osss :)


Tar han flaske da? Kunne det vært en ide og ikke ta han med i deres seng og heller gi han flaske med mm eller mme i egen seng? Tar vi vår opp av senga eller venter for lenge med å gi flaske er det gjort nemlig...
Han tar flaske men er ikke intressert i den på natten.
Virker ikke sulten
Tar du ham ut av rommet for å gi mat ? Min må opp for å rape uansett

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Han tar flaske men er ikke intressert i den på natten.
Virker ikke sulten
Tar du ham ut av rommet for å gi mat ? Min må opp for å rape uansett

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei vi gir hun flaske i senga hennes, tar hun ikke opp for å rape lenger, og tok hun egentlig aldri opp om natten for å rape når hun var yngre heller.

Har pappaen prøvd å gå inn til han med flaske for å gi? Kanskje han finner ut at han vil ha da eller bare sover videre når ikke du gjør det og han ser mulighet for kos?
 
Nei vi gir hun flaske i senga hennes, tar hun ikke opp for å rape lenger, og tok hun egentlig aldri opp om natten for å rape når hun var yngre heller.

Har pappaen prøvd å gå inn til han med flaske for å gi? Kanskje han finner ut at han vil ha da eller bare sover videre når ikke du gjør det og han ser mulighet for kos?
Pappaen jobber på natta så det går liksom ikke :/ han har prøvd i helgene, men da hyler han som en gal både med og uten flaske :/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Hva gjør dere da ?
Enda det er min nr 3 ( hadde det ikke sånn med jentene) . Han våkner mellom 23.30 og 01 30 pg nekter å sove videre i egen seng. Vil ha kos ( pupp). Og sover da i vår seng. Vil han avvende seg dette selv og etterhvert sove hele natten i egen seng ? Eller må jeg jobbe med det, har jo to til jeg må opp med på morran. Han er 8 mnd og har alltid gjort det.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Høres mest ut som han bare vil ha nærhet og kos. Jeg ville startet med nattavvenning :) er barnet over 6 mnd pg spiser to måltider om dagen kan man slutte med det !
 
Høres mest ut som han bare vil ha nærhet og kos. Jeg ville startet med nattavvenning :) er barnet over 6 mnd pg spiser to måltider om dagen kan man slutte med det !
Kjenner ar dette er nyrr for meg... har visst hatt det veldig enkelt med jentene...

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Men hvordan ? La han ligge å gråte ? Det vil jeg ikke...

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Du kan tilby flaske med vann og sitte hos han til han sovner/roer seg ned. Det beste er hvis mannen din kan gjøre det. For da roer de seg ofte litt lettere. Dessuten blir det veldig fristende for deg å gi pupp... Men hvis du vil avslutte dette på natta så må du regne med litt tårer dessverre... Bedre å gjøre det før det går for langt! :(
 
Men hvordan ? La han ligge å gråte ? Det vil jeg ikke...

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Jeg tror de lærer seg å sove selv etterhvert, men det kan jo være jeg bare har vært "heldig" med jenta mi også da:) Svigerinna mi har hatt det sånn med sine gutter, og ho la seg på en madrass på sida sprinkelsenga noen netter og trøstet og ga nærhet med å stryke på de og holde hånda og sånn, så gikk det vel 3 netter med han ene, og ca en uke med han andre så var det bra:) Vet ikke om det funker da, men funka for ho.
 
Men noen netter kan jeg bare legge han sammen med meg uten pupp og. Får prøve på det denne uken som jeg ikke har jentene her . Alt var så mye enklere de to andre gangene ;) hehe
Er ikke slitsomt nå liksom men jeg vil ikke at han skal gråte seg i søvn

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg ammer. Hvis han rekker å sovne før jeg sovner, legger jeg han tilbake i sengen (bedsidecrib ved siden av vår seng), men som regel sover han bare med oss. Hvis han våkner til (noe som har skjedd mye i det siste...), gjør vi det som funker best for å få han til å sovne igjen fortest mulig. Nå for tida vugger jeg han i vogna ved siden av senga. Satser på at det går seg til snart, han har tidligere bare vært våken for pupp på natta, og det gjør meg ingen ting. Storesøster ble nattammet så lenge hun ville ha - synes jeg sov så godt uansett at jeg ikke så grunnen til å krangle oss gjennom en avvenning. Hun sluttet av seg selv da hun startet i bhg halvannet år gammel, og har sovet natta igjennom siden. Hver natt. Våkner kun en sjelden gang hvis hun er syk, ellers sover hun alltid hele natta. Vet at det ikke passer for alle med samsoving og amming, men det funket veldig fint for oss! Ikke alltid det er nødvendig å krangle seg gjennom en avvenning for å få et barn som sover godt natta igjennom. :)
 
Går inn og ammer eller gir smokk etter som hva hun trenger lar hun regulere det selv og har gått ned på nattammingen av seg selv hun sov også gjennom hele natten en periode uten at vi hadde gjort noe for at hun skulle venne seg av med melk. Men ble litt mere amming om natten etter hun ble forkjølet
 
Back
Topp