Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ei venninne som fekk eit overraskande barn nr 3 etter at mannen hadde sterilisert seg, så bruk for all del prevensjon til etter at mannen har fått svar på sædprøven som skal leveres inn ei stund etter inngrepet![]()
Det er et godt argument, for selv med den minimale sjansen for at det skal gro sammen igjen, så er det vel tryggere enn kondom. Takk!Etter tre måneder fikk han beskjed om at prøvene var fine. Altså ingen sædceller igjenSå trengte man ikke prevensjon lenger. Jeg tenker dette er tryggere enn kondom og andre prevensjonsmidler. Er utrolig sjeldent det gror sammen igjen sa legen i alle fall
Eneste negative er jo at nå er flere barn med den mannen helt utelukket
![]()
Ellers er det ingen forskjell vil jeg si![]()
Usj, ja, det er jo de historiene man hører! Men da hadde de altså ikke fått klarsignal da hun ble gravid?Har ei venninne som fekk eit overraskande barn nr 3 etter at mannen hadde sterilisert seg, så bruk for all del prevensjon til etter at mannen har fått svar på sædprøven som skal leveres inn ei stund etter inngrepet![]()
Det er et godt argument, for selv med den minimale sjansen for at det skal gro sammen igjen, så er det vel tryggere enn kondom. Takk!Gleder meg veldig til å slippe og tenke på det mer, men man hører så mange historier.
Nei, han hadde ikkje levert sædprøven, men venninna mi trudde han hadde detUsj, ja, det er jo de historiene man hører! Men da hadde de altså ikke fått klarsignal da hun ble gravid?
Skjønner. Uff...Nei, han hadde ikkje levert sædprøven, men venninna mi trudde han hadde det![]()
Du er tøff! Hehe...Gikk veldig greit. Han er fornøyd og jeg er fornøyd. Han gjorde det da minsten var 3uker og jeg fullammet. Så vi har ikke brukt noe ekstra prevensjon og han har heller Ikke sjekket seg![]()
Jepp. Han gikk innom klinikken i lunsjen og ingrepet tok 10 min. Har kontorjobb så tuslet tilbake på jobb igjen men fikk ikke trene, løfte, løpe el samme dagen. Ingen sykemelding og ingen problemer. Jeg var gravid og var ikke fruktbar igjen før det hadde gått ett år, så veldig safeNoen med en mann som har sterilisert seg her? Har alt gått greit? Hvor lenge måtte dere bruke prevensjon etter inngrepet? Føles det trygt selv om dere vet at det en sjelden gang kan gro sammen igjen? Positive eller negative erfaringer?![]()
Ojoj... Ja, der ser du! Det er jo litt sånne historier som gjør meg nervøs, da. Kanskje man kan teste flere ganger for sikkerhets skyld?Jeg vet om en som har måttet gjøre det to ganger nr. 4 og 5 i rekken av barn er barn kommet ETTER sterilisering.
Dette høres jo veldig greit ut, da. Her må mannen kjøre tre timer for å få tatt inngrepet, tror du han kan kjøre hjem etterpå? Lurte på om han bør få med seg sjåfør eller ta inn på hotell for natta...Jepp. Han gikk innom klinikken i lunsjen og ingrepet tok 10 min. Har kontorjobb så tuslet tilbake på jobb igjen men fikk ikke trene, løfte, løpe el samme dagen. Ingen sykemelding og ingen problemer. Jeg var gravid og var ikke fruktbar igjen før det hadde gått ett år, så veldig safeHan leverte prøve etter et antall uker han fikk beskjed om og fikk da bekreftet at det var vellykket. Da hadde det grodd, og da ikke sammen igjen. Syr den ene enden fast ett sted og den andre ett annet sted, så det er svært få sjansen. Noen få kan få betennelser, mannen til venninna mi fikk dette gjentatte ganger, men det er svært sjelden. Han reverserte så var alt ok igjen.
Tror fint han kan kjøre hjemDette høres jo veldig greit ut, da. Her må mannen kjøre tre timer for å få tatt inngrepet, tror du han kan kjøre hjem etterpå? Lurte på om han bør få med seg sjåfør eller ta inn på hotell for natta...