Når mannen kommer med et navneforslag...

Sidensvans1

Blir kjent med forumet
Nå tullet heldigvis mannen, (syntes ikke han var noe morsom) og kom med et navneforslag som jeg syntes var helt "høl i høvvet"! Nemlig Odolf! (Inspirert av en dødsannonse av alle ting) Dette navnet falt ikke helt i min smak, heller ikke for mannen tydeligvis, siden det kom frem som en fleip.

Men av og til så kommer disse mennene med navneforslag som vi kanskje ikke synes noe om, som dem er fast bestemt på at barnet skal hete.

Hvordan løser man da denne navne-"konflikten"? Hvem har vetoretten?

Vil si at begge har vetorett.. vi avfeier hverandres forslag hele tiden :hilarious:
Vi må jo finne noe begge liker..

Tenker også at det er viktig at begge får være med å bestemme, begge "eier" jo barnet like mye :)

Vi var enige om at jeg bestemmer og at han har veto. Han bryr seg rett og slett ikke i samme grad som meg ;-)
Når det skal sies er vi veldig enige om lillemors sannsynlige navn, så det ble ikke satt på spissen. Og jeg har mine tvil til at jeg uansett ville trumfet gjennom noe han overhodet ikke likte.

Tenker det ikke er et alternativ med en navn ikke begge liker.

Nå tullet heldigvis mannen, (syntes ikke han var noe morsom) og kom med et navneforslag som jeg syntes var helt "høl i høvvet"! Nemlig Odolf! (Inspirert av en dødsannonse av alle ting) Dette navnet falt ikke helt i min smak, heller ikke for mannen tydeligvis, siden det kom frem som en fleip.

Men av og til så kommer disse mennene med navneforslag som vi kanskje ikke synes noe om, som dem er fast bestemt på at barnet skal hete.

Hvordan løser man da denne navne-"konflikten"? Hvem har vetoretten?

Du får si at han får velge navn viss han selv presser ut ungen :P

Begge skal like navnet og vi skal være enige [emoji846]

Da vi var "unge og dumme" planla vi at en evt fremtidig jente skulle hete Angelica. Da vi skulle bestemme navn på første over 10 år senere, så dro han frem det navnet igjen. Det ble ikke aktuelt da smaken var mye forandret på de årene [emoji28]

Begge har vetorett:p her har vi gått for mannens første forslag begge gangene:p

Her er sambo og jeg ganske like i navnesmak. Er spent på hvordan det blir å begynne å tenke og snakke om det på ordentlig. :)

Back
Topp