Når mannen ikke vil ha fler barn

Bkno9846530

Flørter med forumet
Hei. Trenger sårt noen råd.
Jeg er i starten av 30 årene og min mann er 15 år eldre. Jeg er gravid med mitt første barn, og setter så stor pris på denne tiden. Han har ett voksent barn fra før.
I utgangspunktet ville han ikke ha flere barn, mens jeg har alltid drømt om 2. Til slutt fikk jeg han med på ett. Nå som jeg går gravid så er jeg mye lei meg for at det er første og siste gang jeg vil oppleve dette. Selv har jeg hatt stor glede av søsken og ønsker også dette for mitt barn. I utgangspunktet tenkte jeg at jeg hadde forsonet meg med kun ett barn, men det har jeg tydeligvis ikke og opplever allerede en stor sorg. Har noen av dere noe erfaring rundt dette? Eventuelt tips til hvordan få han til å endre mening?

Her var det likt! Jeg traff samboer for 5 år siden, han hadde 2 barn fra før (de er nå 15 og 20år). Samboer er 12år eldre enn meg, og jeg sa til han på første date: ønsker du ikke flere barn - så trenger vi ikke treffes igjen.

Etter første barn (som nå er 3 år) så sa han at han følte seg ferdig. Jeg var veldig uenig, da jeg ønsket 2 (egentlig 3) barn. Jeg gikk ikke på prevensjonsmiddel etter svangerskapet og ble gravid igjen i fjor januar og skulle hatt ei jente i oktober. Når jeg fortalte jeg var gravid, så ble han ganske irritert, men han visste jo jeg ikke gikk på prevensjon og man må være to for å lage barn… vi hadde en stor elefant i rommet i flere uker, fordi han ønsket at jeg skulle ta abort og jeg ville beholde. Det var ikke før i uke 10 han endelig godtok at jeg var gravid og han begynte å glede seg litt likevel. Det endte dessverre med senabort i uke 15 pga kromosomavvik, men det første samboer spurte om under UL når vi fant avvikene var om det var genetisk eller tilfeldig, fordi nå ville jo han ha en til :)

Vi gikk inn for prøving i fjor sommer igjen og ble gravid med vilje, og nå har vi 2 gutter, 3 åringen og en på 2mnd :)

Jeg forstår at mannfolka føler seg ferdig når de er litt eldre enn oss, MEN de burde vite at når de treffer yngre damer så er det ofte at de ønsker å starte familie og gjerne ha mer enn ett barn..

Har egentlig ikke noen gode råd, men her skjedde det en «ulykke» før han endret mening.

Men ta en god samtale med han og legg frem dine tanker :)

Takk for tilbakemelding! Så godt å høre at det løste seg for dere, tross at det først var ett uhell, i det minste med 2 barn. Da kanskje det tredje du ønsker også kommer ☺️
Ja jeg er enig med deg, når mannen blir sammen med en som er såpass mye yngre, så må de nesten regne med at det blir spørsmål om (flere) barn.
Litt av problemet her er at jeg ble med på ett kompromiss med ett barn en del år tilbake. Men jeg angrer så fælt på det, og føler egentlig ikke at valget der og da var helt overveid.
Har du noe forslag til når jeg burde ta den praten? føler timing er viktig.

Takk for tilbakemelding! Så godt å høre at det løste seg for dere, tross at det først var ett uhell, i det minste med 2 barn. Da kanskje det tredje du ønsker også kommer ☺️
Ja jeg er enig med deg, når mannen blir sammen med en som er såpass mye yngre, så må de nesten regne med at det blir spørsmål om (flere) barn.
Litt av problemet her er at jeg ble med på ett kompromiss med ett barn en del år tilbake. Men jeg angrer så fælt på det, og føler egentlig ikke at valget der og da var helt overveid.
Har du noe forslag til når jeg burde ta den praten? føler timing er viktig.
Vi er heldigvis enig om at nå er det stopp, men det er mye pga en traumatisk fødsel med minste (katastrofesnitt) :) så nå føler vi oss ferdig :)

Selv om dere hadde ett kompromiss for en del år siden, så har nok mye endret seg siden da. Nå kan det jo også være slik at han også ønsker seg en til etter dere har fått første, men usikker på når du burde ta den praten. Kanskje ta en samtale uten agenda allerede nå, og så kanskje ta opp samtalen etter barnet er født? Gjerne ikke akkurat når og hvis babyen skriker :p

Vi er heldigvis enig om at nå er det stopp, men det er mye pga en traumatisk fødsel med minste (katastrofesnitt) :) så nå føler vi oss ferdig :)

Selv om dere hadde ett kompromiss for en del år siden, så har nok mye endret seg siden da. Nå kan det jo også være slik at han også ønsker seg en til etter dere har fått første, men usikker på når du burde ta den praten. Kanskje ta en samtale uten agenda allerede nå, og så kanskje ta opp samtalen etter barnet er født? Gjerne ikke akkurat når og hvis babyen skriker :p
Godt å høre at dere er enige nå☺️
Ja, får prøve å nevne det forsiktig nå, og etter barnet er født. Må da ta det når alt er rolig og harmonisk

Back
Topp