Når mannen er ute??

lumina

Gift med forumet
Hvor lenge er det greit for deg at han holder på??

Jeg er litt irritert i dag.
Min (for øyeblikket) dårlige halvdel informerte meg tidligere i uka at han skulle ta noen øl med gutta lørdagskvelden.. De skulle se fotballkamp, og så spille fotball-tvspill etterpå [8|]
Jeg spurte om det var meningen at de skulle ut. Neeida, det var ikke planen.. De skulle bare ta noen øl..

Vi har også en avtale om at når byen er "slutt", så kommer man hjem..

Våknet i morgest, klokka var seks.. Og senga tom.. [:@]
Klokka 7 kom han ramlende inn, tydelig full..
Så da er jo hele dagen ødelagt, ingen familietid på oss.. Poden maser etter pappaen sin, men han sover jo av rusen, og kommer nok til å være tilnærmet bevisstløs til langt ut på ettermiddagen .. [>:]

Men jeg lurer litt på om jeg er urimelig som er sint?? Det skal legges til at han ikke har vært ute så lenge på flere år, og generelt er veldig sjelden ute.. Burde jeg klappe igjen, og unne han å ha hatt en (tydeligvis) så morsom kveld, eller har jeg rett til å være litt irritert fordi hele søndagen går i vask??

Er man ute så er man ute , vi er voksne folk som ikke trenger å ha tider når man skal være hjemme igjen. Eneste jeg setter pris på en sms om han ikke kommer hjem , liker ikke å våkne til tom seng og uten å vite hvor han er.

Må også legge til at å komme full hjem etter barna er våknet er uakseptabelt.

så lenge det ikke er vanlig syns jeg du skal unne han det..

ta med ungen ut å finn på noe med venner eller besteforeldre, så kan han sove ut rusen..

Jeg hadde kanskje syns det var greit hvis han hadde gitt beskjed på forhånd at han ikke kommer hjem før morningen og har tenkt å sove hele søndagen. Men syns ikke det er greit når han ikke gir beskjed.

Jeg hadde det problemet med BF han gjorde sånt nesten hver eneste helg etter at småen ble født. Han drakk ikke, men kom ikke hjem før 4-5 om natten. Og da sov han også til 2-3 om dagen. Det er en av grunnen til at jeg ikke orket mer, så ja jeg hadde blitt forbanna.

ORIGINAL: Solnexy

Er man ute så er man ute , vi er voksne folk som ikke trenger å ha tider når man skal være hjemme igjen. Eneste jeg setter pris på en sms om han ikke kommer hjem , liker ikke å våkne til tom seng og uten å vite hvor han er.

selv om man er voksne folk som bestemmer SELV, så må man faktisk ta hensyn til hverandre i et forhold.. og når en har barn er det enda en å ta hensyn til.. da er det ikke bare meg, meg, meg lenger..

Ja, det var det da.. Å gi beskjed burde være det minste en kunne gjøre..
Det var ikke så artig å våkne opp alene, når han "bare skulle ta noen øl" [:-]

Jeg hadde sikkert vært minst like sur som deg. Spesielt fordi han ikke har gitt beskjed. JEg hadde vært dritsur på det[:@]

Samtidig så vet jo du selv også at han ikke er urimelig mye ute... Hvis du klarer å få ut irritasjonen på annet vis og unne ham den ene dagen ute, så er jeg sikker på han blir utrolig takknemlig og det kan jo også være et boost til forholdet[;)]

Ja, jeg hadde blitt sint! Når han på forhånd hadde sagt at han ikke skulle ut, at han bare skulle ta et par pils med kompis. Han kunne jo ringt når det ble endring i planene og sagt fra. [X(]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg hadde sikkert vært minst like sur som deg. Spesielt fordi han ikke har gitt beskjed. JEg hadde vært dritsur på det[:@]

Samtidig så vet jo du selv også at han ikke er urimelig mye ute... Hvis du klarer å få ut irritasjonen på annet vis og unne ham den ene dagen ute, så er jeg sikker på han blir utrolig takknemlig og det kan jo også være et boost til forholdet[;)]

ORIGINAL: lumina og Erik

selv om man er voksne folk som bestemmer SELV, så må man faktisk ta hensyn til hverandre i et forhold.. og når en har barn er det enda en å ta hensyn til.. da er det ikke bare meg, meg, meg lenger..

Du skriver selv det ikke er vanlig og hvorfor ikke unne han en kjekk kveld med kamerater?? Jeg er enig han burde gitt beskjed.
Tror heller ikke det er noe kjekt for din sambo å ha hatt den kjekke kvelden ute også komme hjem til deg som er forbanna.

Vi har iallefall den "regelen" at kommer vi ikke hjem så sender vi sms. Vi har begge barn og innimellom forskjelige helger , så da sover enten jeg hos en venninne eller han hos en kamerat.
Er en av partene ute en lørdag så blir søndagen ødlagt for den som er ute , trenger ikke å påvirke hele familien. du klarer vel fint å finne på noe selv alene så dere får en fin dag.

ORIGINAL: Beckymams

Æg hadd blitt forbanna, rett å slett!

jeg og!!kjenner jeg blir sint på dine vegne[:@][:@][:@]menn altså[&:]

Ville nok unnne han det, men hadde nok blitt litt irritert likevel. Hadde nok syntes han kunne begrense inntaket litt og kanskje sendt ei melding.

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Jeg hadde blitt sint ja, og jeg skjønner deg veldig godt!

Sign! [8|]

Klokka 7 kom han ramlende inn, tydelig full..
Så da er jo hele dagen ødelagt, ingen familietid på oss.. Poden maser etter pappaen sin, men han sover jo av rusen, og kommer nok til å være tilnærmet bevisstløs til langt ut på ettermiddagen ..
ORIGINAL: lumina og Erik

skrev ikke du at det var veldig skjeldent at han går ut da?
Kanskje det er du som bør ta hensyn innimellom og unne han en guttefylla? Greit man skal ta hensyn osv, men det finnes faktisk grenser, man har behov for å være litt utenfor hjemmet innimellom og.
Og jeg tror ikke ungen din tar noe skade av å finne på noe med deg i dag menst pappaen er hjemme.

Hvordan hadde mannen din reagert om det var du som var hos ei venninne for et glass vin-men endte opp på fylla og ikke kom hjem før kl 7 da? Og uten å gi beskjed...

Jeg hadde blitt sinna og bekymra, siden han ikke kom hjem.. Man må da ha såpass respekt for hverandre og vise hensyn at man hvertfall kan gi beskjed...

Jeg er gla jeg ikke er sammen med en av damene her inne[8D]

Jeg syntes du skal unne han den kvelden med kamerater, så klart han kunne gitt beskjed om at han blei lenger, men så sier du at det er sjelden han er ute. Så da tenker jeg det at han hadde det sikkert så gøy at han helt glemte det.

Hvorfor ødelegge søndagen med at du skal være forbanna, når deg og gutten kan ta å finne på noe sammen mens pappa sover.

ORIGINAL: neselo

Hvordan hadde mannen din reagert om det var du som var hos ei venninne for et glass vin-men endte opp på fylla og ikke kom hjem før kl 7 da? Og uten å gi beskjed...

Jeg hadde blitt sinna og bekymra, siden han ikke kom hjem.. Man må da ha såpass respekt for hverandre og vise hensyn at man hvertfall kan gi beskjed...

Da vedder jeg på at det hadde blitt BRÅK i heimen..
Min nøytale halvdel liker ikke at jeg går ut (drikker) i det hele tatt [8|]

Jaja, jeg kommer nok ikke til å være langsint, alle kan gjøre feil..

Poden fikk vannkopper i går, så det er uansett begrenset hva vi kan gjøre. Får ta en tur ut i høstværet ..

Jeg er egentlig enig med deg! Nå har jo ikke vi barn enda, da, men det iriterer meg att han er så masse ute, så skal han alltid på nach! Jeg hater det, veit ikke hvorfor, veit jo att han ikke gjør noe galt, men blir så redd for han! Han drikker til det er tomt, og har lite styring, å er det noen som havner i bråk, så tar han parti og blir med på krangelen!
Men han har lovet å skjerpe seg, var ute i går og kom forbausende nok hjem klokka 02.15! Og var ikke så alt for full! Det setter jeg pris på, og det viser jeg til han, da blir han så stolt av seg selv[8D] Hehe, høres ut som en liten unge!

Og jeg veit jeg tenker dumt, men sånn er det bare! Liker det bare ikke!

Jeg hadde blitt forbanna!

Back
Topp