Når mannen er såret over foreldrene sin reaksjon

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Hva gjør man da?

De fikk en bok hver (slik besteforeldre skal skrive om barndommen sin) i posten siden de var syke og vi måtte fortelle det da siden vi skulle møtes noen dager senere å magen syntes godt.
De har ikke ringt eller sendt SMS til mannen for å gratulere. Å svigermor hadde en mistanke graviditeten fra før(svigerinnen min fortalte det). Svigermor har også fortalt det til de andre søskena, de har heller ikke tatt kontakt med mannen.

Hva kan jeg gjøre så det kanskje føles bedre for han? Er fælt å se han er så skuffa.. Sa selv i går at han hadde slutta å ha forventinger til dem..

Trist og høre at de ikke har vist glede ovenfor verken mannen din eller deg.

Ville kanskje ha tatt meg en prat med svigermor/svigerforeldrene og sagt det akkurat slik det er.

Vet det er vanskelig, og kanskje kynisk sagt av meg, men kanskje bedre å venne seg til det hvis man har en slik familie. Så man sparer seg for ytterligere skuffelser.

Men kan det hende at svigers ikke har tatt kontakt fordi de følte seg snurt for at dere ikke har fortalt det ansikt til ansikt?

Vet det er vanskelig, og kanskje kynisk sagt av meg, men kanskje bedre å venne seg til det hvis man har en slik familie. Så man sparer seg for ytterligere skuffelser.

Men kan det hende at svigers ikke har tatt kontakt fordi de følte seg snurt for at dere ikke har fortalt det ansikt til ansikt?

Skulle akkurat skrive det samme. Ja kanskje de følte seg utafor fordi de hørte fra de andre ikke fra dere eller kanskje de glemte eller svarer snart. Det beste er å bare ta en prat og høre med de enn å sitte med skuffelser

Gå i hvert fall inn i neste møte med svigers med åpent sinn sånn at det ikke legger et grunnlag dere ikke vil ha :)

Kan det være at søsken ikke sier noe fordi de ikke har hørt det fra dere og later som om de ikke vet? Eller at alle prøver å gi dere rom fordi de ikke vêr hva slags form du er i? Vet flere i familien min har ventet til jeg har snakket med dem fordi de vet at jeg var veldig dårlig sist og har lite overskudd. De ringer faktisk sjeldnere nå enn før, nettopp for å gi meg tid til å sove. Vet det er derfor fordi de ringer moren min og spør om oppdateringer der og sier de ikke vil forstyrre meg :p

Det kan være de er kjipe og uinteresserte, men det kan være stikk motsatt også :) håper dere får til en god dialog :)

Back
Topp