Når man skal tove

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
hvor mye større må man lage produktet da?

Tenkte jeg skulle hekle deilige sitteunderlag til mamma og pappa til jul.
Skal også brodere på god tur, gjøres det før eller etter tovinga?

jeg brukte ull av samme type som tøflen å broderte før tovinga, men ser at det ikke ble fint på en plass der jeg laget en snirkel, området har ikke tovet seg like bra om du skjønner så er bulkete. blei jo knallfint på de andre broderingene da, men var bare sånne store snirkler det og. du får prøve deg fram. ville brodert litt slakt jeg om jeg var deg hvertfall.

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

jeg brukte ull av samme type som tøflen å broderte før tovinga, men ser at det ikke ble fint på en plass der jeg laget en snirkel, området har ikke tovet seg like bra om du skjønner så er bulkete. blei jo knallfint på de andre broderingene da, men var bare sånne store snirkler det og. du får prøve deg fram. ville brodert litt slakt jeg om jeg var deg hvertfall.

Kanskje like gjerne brodere det på etterpå da?
Eller vil det se teit ut?

ORIGINAL: veni_vidi_vici

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Kanskje like gjerne brodere det på etterpå da?
Eller vil det se teit ut?

Jeg ville nok ha brodert det på etterpå. Mener det ligger endel tovede liggeunderlag ute på nettet hvis du googler litt. Så hvis du ikke finner noen oppskrift så ligger det kanskje str ute før og etter toving.

Tusen takk for svar[:)]

Tenkte jeg bare skulle hekle fm fram og tilbake. Så avanserte greier blir det ikke[:D]
Men sk[:D]al google og se om jeg finner før og etter størrelset.

Æsj, finner bare strikka sitteunderlag.

Ingen som vet sånn ca hvor mye større jeg må lage?
Og om det er greit med 7 nål på iglo garn?

Garnet er jo heldigvis ikke dyrt da, så om første forøk går i vasken er det jo ikke verdens undergang akkurat[8D]

Garnet er jo heldigvis ikke dyrt da, så om første forøk går i vasken er det jo ikke verdens undergang akkurat[8D]

hva står på garnet da? så lenge det er 100% ren ull tover det bra. krokstørrelsen står på garnet og, men du kan seff gå opp og ned i str.

hva står på garnet da? så lenge det er 100% ren ull tover det bra. krokstørrelsen står på garnet og, men du kan seff gå opp og ned i str.

Er 100% ull ja, og det står pinne nr 7 (men er bilde av strikkepinner da, men går kanskje for det samme?)

Og ehm, hva vil det si at det tover bra?`At det minsker mye? Er helt ny i tove verden[:D]

hvis det er blandet med f.eks akryl eller er bomull så krymper ikke ting sånn som mab ønsker, mye bortkastet arbeid for deg [;)] ingen fare med å gå opp et hakk på det garnet, jeg hekler med fritidsgarn å det står det 5,5 på pinnene men jeg bruker 8. krymper jo masse så det er ikke no problem.

hvis det er blandet med f.eks akryl eller er bomull så krymper ikke ting sånn som mab ønsker, mye bortkastet arbeid for deg [;)] ingen fare med å gå opp et hakk på det garnet, jeg hekler med fritidsgarn å det står det 5,5 på pinnene men jeg bruker 8. krymper jo masse så det er ikke no problem.

Okei, men nå er jo dette bare ull da, men kanskje jeg går opp en str i nåla da.
Gud så masse man skal lære seg[8D]

Gleder meg til jeg slipper å spørre om slike teite spørsmpl jeg[:D]

man må lære av noen å vettu [:D] tror aldri jeg kommer til å slutte å lure på hekleting å sånn jeg asså [8D]

man må lære av noen å vettu [:D] tror aldri jeg kommer til å slutte å lure på hekleting å sånn jeg asså [8D]

Men tusen takk for all hjelp altså, du kan jo ha fulltidsjobb med å svare på trådene mine du[8D]

høhøhø, betaler du godt?

Jeg strikka sitteunder lag jeg da, ,men brukte dobbel Østlandsgarn fra Nille og pinne nr ni.. Brukte ca 7 nøster.

La opp to masker, og økte en maske på begynnelsen av hver omgang. Strikka 45 riller, og begynte deretter og felle av på begynnelsen av hver omgang..

De ble dritdeilige, tykke og passelig store.[:D]
[:)]

ORIGINAL: LiteGo

Jeg strikka sitteunder lag jeg da, ,men brukte dobbel Østlandsgarn fra Nille og pinne nr ni.. Brukte ca 7 nøster.

La opp to masker, og økte en maske på begynnelsen av hver omgang. Strikka 45 riller, og begynte deretter og felle av på begynnelsen av hver omgang..

De ble dritdeilige, tykke og passelig store.[:D]
[:)]

Skulle gjerne hatt strikka de jeg, hvis jeg hadde klart det[8D]

høhøhø, betaler du godt?

Kjipt du bor så langt unna, jeg kunne betalt i mange varme klemmer[;)]

Back
Topp