Når man skal sende en pakke i posten

Lykkeliky

Gift med forumet
Kan man da pakke det inn i en sort søppelsekk og surre gaffateip rundt? Eller er det visse krav til emballasje...? 

Jeg har mottatt pakker som er slik. Jeg har vel sendt også når jeg tenker meg om. Tror det skal gå greit:=)

Renate Røverdatter skrev:
Jeg har mottatt pakker som er slik. Jeg har vel sendt også når jeg tenker meg om. Tror det skal gå greit:=)

Takk for svar, snuppa! Da skal 10 kg jentebabytøy sendes bort. :) Vemodig, men også godt å frigjøre litt plass.

Du kan sende ting som du vil sånnsett. Posten tar penger for portoen og du som sender har ansvar for at tingene er forsvarlig innpakket. Hvis du pakker for dårlig så er det du som er ansvarlig for tapet/skadene hvis det skulle skje noe.

En bossekk er jo ikke akkurat slitesterk mot skarpe gjenstander så jeg ville i så fall brukt flere bossekker rundt den som har klærne i. Kanskje teipe 2 ekstra sekker rundt for å få tykkest mulig lag.

Hei du. Jeg jobba i Posten før, og det går helt fint å sende i poseform, bare tape den GODT så den ikke åpnes underveis. Det du sender som da heter Norgespakke egenembalert, og er den over eller under 10 kg? Det er nemlig et prishopp der. Under koster det 160, over er det 239 :) Og pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og  høyde over 60 cm får et tillegg pga størrelsen på en 90 kr , men det burde jo gå bra i en typisk søppelpose:)
Du har da med forsikring og sporing på pakka.

Håper det hjalp noe

Lykkeliky skrev:

Renate Røverdatter skrev:

Takk for svar, snuppa! Da skal 10 kg jentebabytøy sendes bort. :) Vemodig, men også godt å frigjøre litt plass.

Skjønner godt at det er litt vemodig. Var jo kjempekos å finne frem alle klærne etter Sunniva for å la Tilda overta dem. Men tenk så mye fint guttetøy du vil få nå:)

Back
Topp