Når man kjøper brød på butikken

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
etter at man har bakt eget brød i over en uke, så kjenner man hvor utrolig søtt det brødet er!!! Det har jeg virkelig aldri tenkt på før...

er en årsak til at vi stort sett kun har hjemmelaget brød i huset, for der bruker vi verken sukker eller salt. Og føler brøde holder seg mye lenger også

Jeg synes ikke hjemmelaga brød smaker godt jeg. Mulig jeg bare ikke får de til, men jo grovere de er jo kortere holdbarhet.. Tips mottas! Oppskrifter også. 

Labambie skrev:
Jeg synes ikke hjemmelaga brød smaker godt jeg. Mulig jeg bare ikke får de til, men jo grovere de er jo kortere holdbarhet.. Tips mottas! Oppskrifter også. 

Samme her.. Er ikke bare at jeg ikke klarer det, men synes ikke andre sine hjemmelagede brød er gode heller :P

Kommer litt an på hvordan brød du bruker å kjøpe. Bakeriene er desværre alt for flinke til å ha malt i brød (æsj). Jeg kjøper aldri brød! Liker ikke kjøpbrød. Men jeg er utdannet baker og konditor, så jeg intresserer meg jo for sånn. Sikkert litt lettere for meg en de som ikke er så gla i å bake mange ganger iløpet av en mnd. Det gidder egentlig ikke jeg heller, men tar meg en eller to bakedager i mnd der jeg baker 16 brød begge dagene :) Det varer en stund! :)

De brødene jeg baker inneholder kun rugmel, sammalt hvete og litt hvetemel (hvetemel fordi jeg ikke finner noen oppskrifter uten) Jeg syns de smaker mye bedre enn de jeg kjøper på butikken, og de holder to dager ca. Så da holder de kanskje litt lenger, men det er skjelden vi ikke har spist opp brødet i løpet av to dager her i huset da...
Labambie: jeg kan sende deg en oppskrift på et som jeg syns er kjempegodt :)

Ja det er stor forskjell, men også veldig stod forskjell på hvilket brød man kjøper synes jeg. 

Enig, enig! Jeg har vokst opp med hjemmebakt brød, og har bakt brød til oss selv siden jeg flyttet ut fra mamma. Når vi en gang innimellom må kjøpe brød, blir jeg alltid overrasket over hvor "rart" det smaker og hvor lenge man må lete for å finne noe fornuftig uten alt mulig gørr i..

Senator Malin skrev:

Labambie skrev:

Samme her.. Er ikke bare at jeg ikke klarer det, men synes ikke andre sine hjemmelagede brød er gode heller :P

Enig med dere. Eller, når brødet er nybakt er det kjempegodt, mens det ennå er varmt. Men så smaker det drit etterpå, kan ikke bruke det til matpakke eller sånn f.eks.

¤Woolfmother¤ skrev:
De brødene jeg baker inneholder kun rugmel, sammalt hvete og litt hvetemel (hvetemel fordi jeg ikke finner noen oppskrifter uten) Jeg syns de smaker mye bedre enn de jeg kjøper på butikken, og de holder to dager ca. Så da holder de kanskje litt lenger, men det er skjelden vi ikke har spist opp brødet i løpet av to dager her i huset da...
Labambie: jeg kan sende deg en oppskrift på et som jeg syns er kjempegodt :)

Akkurat sånn jeg har laget det. Mest rugmel, mest sammalt litt fint. Rugmel altså. Litt sammalt hvete. Også har jeg prøvd meg frem med både vann og melk, samt sirup. Allikevel synes jeg det smaker høgg. Eller, som nevnt flere andre steder i tråden, det er godt når det er varmt så smaker det rart. 

Lenge leve kjøpt, spør du meg. :)

Syns brødene på f.eks Meny er nydelige, jeg :) Spesielt de med solsikkefrø i, og andre frøbrød. Smaker mye bedre enn de jeg har laget hjemme, og jeg har laget mange ulike.

Dytter opp denne i håp om at noen har en oppskrift 

her kjøpes det ikke mye ferdig kjøpt brød. har 2 med cøliaki i hus så baker glutenfritt brød selv. synes det smaker mye bedre enn ferdig kjøpt brød å.

Om du handler brød på butikken har jeg fullforståelse for at de smaker søtt og rart. Butikk brød er forferdelig. Vi handler brød engang i måneden ca altså 30 brød, som vi bestiller av ett lite bakeri, nydelig brød som holder seg ferskt og godt:) Hjemmebakt er godt der og da, eller så synes jeg de faller mer fra hverandre, er tørre og smaker ikke godt.

Kan ikke huske å kjent forskjell. Kan forøvrig ikke huske sist jeg spiste brød, MEN knekkebrød. Nomnomono.

Labambie skrev:

her er det bare meg og sønnen min og vi er begge småspiste og ikke spiser vi alltid brød til alle måltider utenom middag heller. så her kuttes det opp og legges i fryseren. tar opp brødskiver vi skal spise og varmer de litt i brødristeren (bare litt om de ikke skal bli ristet). å trenger jeg ikke tenke på holdbarheten. 

©Smartass skrev:
Lenge leve kjøpt, spør du meg. :)

Back
Topp