Når man kjøper brød på butikken

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
etter at man har bakt eget brød i over en uke, så kjenner man hvor utrolig søtt det brødet er!!! Det har jeg virkelig aldri tenkt på før...

er en årsak til at vi stort sett kun har hjemmelaget brød i huset, for der bruker vi verken sukker eller salt. Og føler brøde holder seg mye lenger også

Jeg synes ikke hjemmelaga brød smaker godt jeg. Mulig jeg bare ikke får de til, men jo grovere de er jo kortere holdbarhet.. Tips mottas! Oppskrifter også. 

Labambie skrev:
Jeg synes ikke hjemmelaga brød smaker godt jeg. Mulig jeg bare ikke får de til, men jo grovere de er jo kortere holdbarhet.. Tips mottas! Oppskrifter også. 

Samme her.. Er ikke bare at jeg ikke klarer det, men synes ikke andre sine hjemmelagede brød er gode heller :P

Kommer litt an på hvordan brød du bruker å kjøpe. Bakeriene er desværre alt for flinke til å ha malt i brød (æsj). Jeg kjøper aldri brød! Liker ikke kjøpbrød. Men jeg er utdannet baker og konditor, så jeg intresserer meg jo for sånn. Sikkert litt lettere for meg en de som ikke er så gla i å bake mange ganger iløpet av en mnd. Det gidder egentlig ikke jeg heller, men tar meg en eller to bakedager i mnd der jeg baker 16 brød begge dagene :) Det varer en stund! :)

De brødene jeg baker inneholder kun rugmel, sammalt hvete og litt hvetemel (hvetemel fordi jeg ikke finner noen oppskrifter uten) Jeg syns de smaker mye bedre enn de jeg kjøper på butikken, og de holder to dager ca. Så da holder de kanskje litt lenger, men det er skjelden vi ikke har spist opp brødet i løpet av to dager her i huset da...
Labambie: jeg kan sende deg en oppskrift på et som jeg syns er kjempegodt :)

Ja det er stor forskjell, men også veldig stod forskjell på hvilket brød man kjøper synes jeg.