Når man kaster opp vitaminene

Thunderbird

Glad i forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Hvor farlig er det når man er 6+2 å ikke få I seg vitaminene man burde ha?
 
Tror ikke du skal stresse med det. Det er jo de som kaster opp hele svangerskapet og som får næring intravenøst! Det går bra med dem også :)

Og så har du alle de millionene, milliardene faktisk, som blir født friske i utviklingsland der kosttilskudd ikke står på agendaen overhodet. Prøv å få det i deg og hold det nede 30 minutter?
 
Sniker. Det er ikke krise. Prøv evt å bytte merke om du føler at du mister noe.
 
Tror ikke du skal stresse med det. Det er jo de som kaster opp hele svangerskapet og som får næring intravenøst! Det går bra med dem også :)

Og så har du alle de millionene, milliardene faktisk, som blir født friske i utviklingsland der kosttilskudd ikke står på agendaen overhodet.

EDIT: Sier ikke at vitaminer ikke er viktige, men st jeg ikke ville gått i kjelleren dersom jeg kastet opp vitaminene noen ganger.

Prøv å få det i deg og hold det nede 30 minutter?


La inn en liten presisering.
 
Ville forsøkt å få i meg folat. Dersom du har multivitamin med det inkludert er jo de ofte ganske store, men kan evt kjøpe folsyre boks, de pleier vel å være mindre og kanskje lettere å holde nede?
 
Hvor farlig er det når man er 6+2 å ikke få I seg vitaminene man burde ha?

Jeg kan kaste opp vitaminer, selv når jeg ikke var gravid, hvis jeg tok det på tom mage eller med for lite mat. Sliter du med svangerskapskvalme og kaster opp utover når du tar vitaminene også? Hvis du ikke gjør det ville jeg prøvd å ta vitaminene med mer mat innabords eller til et annet tidspunkt.

Som andre har nevnt er vel folat det viktigste - man får vel en del folat fra meieriprodukter og spinat? Ville prøvd å drikke litt ekstra melk eller noe hvis du ikke får ned pillene selv med mat.
 
Det viktigste opptake er der vis du holder på det 1 time :) prøv som noen sier å ta de til kvelden. Jeg ville anbefalt deg nycoplus sin multi vitamin den er liten, du kan evt også knuse den å ha den i en youghurt el no? Kanskje den ikke kommer opp igjen da ;):confused:
 
For ordens skyld, det er ikke det at jeg ikke HAR vitaminer, problemet at jeg spyr såpass at jeg ikke klarer holde på dem.

Har spydd opp alt så langt idag, inkludert en shitload med galle. Stekte opp litt pyttipanne, prøver å spise litt, vente og se om det går før jeg spiser mer. Er på 4.forsøk nå. Håper noe sitter snart, må på apoteket og hente ut kvalmestillende.
 
Ny oppdatering : spydde som en tulling ett par timer etterpå.
Men fikk kommet meg til apoteket og hentet ut afipran, en time etter laget min kjære mann suppe til meg, DEN har jeg klart å beholde!! Nå har jeg mye uflaks, men jeg vant virkelig i valget av ektemann :Heartred
 
Back
Topp