Når man kan begynne å tilby vann?

Her begynte jeg når han var rundt 3mnd.

min var bare 2 mnd da han begynnte å få vann! det var så ufattelig varmt. og han var så tørst. var barelegen som sa jeg skulle gi det. kokt såklart

Kokt vann kan de jo få fra de kommer ut. Er ikke noen grense på det. De gir jo sukkervann til nyfødte. Er bare fint å vende dem til det tidlig :)

hvis du gir mme - så tilby vann når barnet begynner med fast føde. så lenge du ammer er det ikke nødvendig. men hvis du opplever at baby har hard mage ved start på fast føde eller er utilfreds når det er varmt så kan kanskje vann utenom puppemåltidene hjelpe.

ingen nedre aldersgrense men det må kokes fram til 5 mnd.

Var vel rundt 4 mndr. mine. :) Da begynte de å få litt grøt, og da fikk de vann. :) De likte det fort =)

Jeg begynte å gi henne litt kokt vann med en skje da hun var 3 mnd slik at hun skulle få smaken på det :) Nå elsker hun vann :) 

Det kan de få fra fødselen av, bare koke det de første månedene. Mini fikk vann fra hun var ganske nyfødt og har alltid vært glad i vann. Tror det er fint å venne de til det tidlig, selv om det ikke er nødvendig.

Jeg begynte å tilby vann ved 3mnd, da hun fikk fast føde. Ga først på skje, for hun ville ikke ha det på flaska. For hun trodde det var melk. Etterhvert tok jeg vann på kopp

Min niese fikk vann fra springen på sykehuset, 1 dag gammel. Det var ikke kokt. Vi har veldig rent vann i Norge, så lenge man tapper kaldt.

Vi tilbydde vann når hun begynte å få  fast føde som grøt.

Back
Topp