Når man jobber som elektriker (dere som gjør eller har menn som gjør)

Cornelia88

Andre møte med forumet
Er dette kun dagtid arbeid ?
Hvordan er det egentlig?
Godt betalt?
Trives de?
Driver de på selv, eller ansatt for noen?

Cornelia88 skrev:
Er dette kun dagtid arbeid ?
Hvordan er det egentlig?
Godt betalt?
Trives de?
Driver de på selv, eller ansatt for noen?

Min mann svarer: Både og...på alt ;))

Er dette kun dagtid arbeid ?  Mest, men han jobber litt overtid innimellom. Vil man ikke slipper man som regel unna.

Hvordan er det egentlig? Virker som det er greit. litt usikker på hva du mener med spm :)

Godt betalt? Ja.
Trives de? Virker som mannen stortrives :D

Driver de på selv, eller ansatt for noen? Han er ansatt. Må ha mye mer enn bare vgs elektriker for å kunne drive selv :)

Stort sett 7.-15.30.. Men endel overtid, og kjentfolk som ofte trenger hjelp med ting :p

Han stortrives, så det er vel bra da.. :)

Ganske godt betalt

Ansatt i firma

Elisabeth ! skrev:

Cornelia88 skrev:
Er dette kun dagtid arbeid ? Hovedsakelig dagtid der han jobber - 7-16 - men mye overtid og helgejobbing og.
Hvordan er det egentlig? Tydeligvis moro, han stortrives.
Godt betalt? Ja - firmaet han jobber i ligger en del over andre firmaer på timeslønna - så han tjener godt. :)
Trives de? Veldig.
Driver de på selv, eller ansatt for noen? Ansatt i firma.

Ja, kjenner jeg er litt glad for at min sambo sluttet i det firmaet. Din mann og min sambo jobbet i samme firma før.. Det ble ofte lange dager og mye helge jobbing.. Men lønna der er jo veldig bra da, og de er flinke med firmaturer :) :) De var i hvertfall.. Vet ikke hvordan det er nå siden de ble kjøpt opp...??

Cornelia88 skrev:
Er dette kun dagtid arbeid ? Det er kun dagtid, de lager alle avtaler med kunder selv så de styrer det meste av arbeidstiden selv. Det er veldig deilig for oss begge for da er det aldri noe problem med levering og henting i bhg og skole.
Hvordan er det egentlig? Han trives veldig godt med jobben, han er jo over middels interessert i sånne ting.
Godt betalt?  Ja, er godt betalt, men firmaet ligger noe under de firmaene som ligger i byer som f.eks. Oslo.
Trives de? Ja :)
Driver de på selv, eller ansatt for noen? Ansatt i firma. Hvis man skal drive eget elektro firma må man enten ha teknisk fagskole selv eller ha en ansatt som er det.

Tusen takk for svar!
Er det lett å få jobb som elektriker?
Type hjelpemann (jobbe 4 år og ta fagbrev)
istedenfor 2 år skole og 2 år læretid?

Spurte sambo, han mener det er lettere i større firma som ligger i byer. Som har større prosjekter hvor det alltid er flere ansatte. Firmaer ansetter helst lælinger siden hjelpemenn har krav på 80% av tariff lønn. Dog kan en voksen person oppfattes mer pålitelig en enn lærling på 18 år i noen tilfeller.
Men eneste måten å finne det ut er rett og slett å ringe rundt til firmaer man kunne tenke seg å jobbe i og spørre :)

jobber i firma.. dagtid, grei betaling spør du meg

*2nydeligejenter* skrev:
Spurte sambo, han mener det er lettere i større firma som ligger i byer. Som har større prosjekter hvor det alltid er flere ansatte. Firmaer ansetter helst lælinger siden hjelpemenn har krav på 80% av tariff lønn. Dog kan en voksen person oppfattes mer pålitelig en enn lærling på 18 år i noen tilfeller.
Men eneste måten å finne det ut er rett og slett å ringe rundt til firmaer man kunne tenke seg å jobbe i og spørre :)

Det jeg tenkte, store firmaer.
Vil tro mange kanskje ser litt på engasjement, pålitelighet, lærevilje
og slikt ja.. Å når man virkelig VIL, men ikke har mulighet til skole.

Får ta meg en ringerunde etterhvert :)

Takk for svar.

Jobber 7-15
Overtid hvis de har ett bygg som MÅ være ferdig. Han jobber på anlegg nå, service tidligere.
Service er bedre betalt. Har vel årslønn på 400-450-
Jobber i ett anerkjent firma i Trheim som har ca 70 ansatte.

Tekniskfagskole holder ikke lenger. Man må ha installatørbrevet for å drive for seg selv.. godt betalt, men veldig mye ansvar, spesielt på service...

Back
Topp