Når man ikke tåler ull

Lilleludde

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg har en kar som har fått skikkelig utbrudd med atopisk eksem :-(
Kan ikke bruke ull innert da der bare blir mer irritert. Noen som har tips til lette klær vi kan bruke, som blir gode å ha nå som det har blitt kaldere?

På forhånd, takk :-)

Vi har byttet ut alt av ull til minsten her med ull m/bomull og bambus på innsiden :) Ser ut til å fungere greit for vår kar.

Det finnes mange typer ull som selv de med atopisk eksem (i de aller fleste tilfeller) tåler godt.
Bruk en god krem som forebygger (f.eks en god kuldekrem), og kjøp litt dyrere god allergivennlig ull. :)

vi har også eksembarn, og vi smører hver dag for å forebygge/og lindre det som er, og vi bruker også ull med eks bomull på innsiden. Dette har gått veldig bra, men dette er veldig individuelt :)

bomull, silke og bambus er gode alternativer.

Også er rene bambus undertøy kjempe bra. (stormberg eks har slikt)

Ren bomull fungerer aller best synes jeg.:) Aller helst gammel utvasket bomull når det er utbrudd. Jeg har atopisk eksem selv, og får lyst til å riste i foreldre som på død og liv skal prøve ut alle mulige ullblandinger. :p

Her blir det superundertøy fra pop og bambus.
Har er sett med bambus innerst fra Hust&Claire også, så får vi se om det blir brukt.
Men vi bruker aller mest bomullsklær. Han er såpass varm av seg at det ikke er noe problem.
Har selv atopisk eksem, så bruker det samme på guttungen som jeg gjør ;)

Vi har brukt devold sitt active på frøkna her. Det har gått veldig bra.

Nå skal vi prøve merinoull. Har ikke hatt eksem på lenge lenge

Går ikke blanding av ull og silke heller?
Vi har byttet ut alt av ull til minsten her med ull m/bomull og bambus på innsiden :) Ser ut til å fungere greit for vår kar.
Det finnes mange typer ull som selv de med atopisk eksem (i de aller fleste tilfeller) tåler godt.
Bruk en god krem som forebygger (f.eks en god kuldekrem), og kjøp litt dyrere god allergivennlig ull. :)
vi har også eksembarn, og vi smører hver dag for å forebygge/og lindre det som er, og vi bruker også ull med eks bomull på innsiden. Dette har gått veldig bra, men dette er veldig individuelt :)

bomull, silke og bambus er gode alternativer.

Også er rene bambus undertøy kjempe bra. (stormberg eks har slikt)
Ren bomull fungerer aller best synes jeg.:) Aller helst gammel utvasket bomull når det er utbrudd. Jeg har atopisk eksem selv, og får lyst til å riste i foreldre som på død og liv skal prøve ut alle mulige ullblandinger. :p
Her blir det superundertøy fra pop og bambus.
Har er sett med bambus innerst fra Hust&Claire også, så får vi se om det blir brukt.
Men vi bruker aller mest bomullsklær. Han er såpass varm av seg at det ikke er noe problem.
Har selv atopisk eksem, så bruker det samme på guttungen som jeg gjør ;)
Vi har brukt devold sitt active på frøkna her. Det har gått veldig bra.

Nå skal vi prøve merinoull. Har ikke hatt eksem på lenge lenge

Tusen takk for mange gode svar. Vi får prøve å se hvordan den går.

Jeg ville gått for superundertøy. Stormberg f.eks. har til barn

Back
Topp