Når man ikke får fortelle det selv

Nelly84

Glad i forumet
Har ikke sagt noe om graviditet til elever og foreldre på jobb. Ville vente til etter ultralyd. Så har en annen fortalt det i øst og vest til både elever og foreldre.. Sukk! Folk! Graviditet er en privatsak som man ikke snakker om på andres vegne før de sier det selv, mener nå jeg da..

Så sykt dårlig gjort!! Kjenner litt på den selv.. Vil ikke fortelle før UL, og er så redd for at noen andre kommer til å forsnakke seg.. Lurer og på om jeg forteller det til elevene (førsteklasse) eller foreldrene først..

Uff, det er så fryktelig dårlig gjort! Man har rett til å fortelle det til dem man vil, når man vil!

Jeg har merket litt at mange er usikre på om det er "offisielt", noen lar være å si noe til andre fordi de tror det er hemmelig fremdeles andre forteller fordi de går ut fra at "alle" vet det. Det er ikke sikkert det ligger noen vond mening bak :)

Her fortalte svigermor det til sin søster da eg var i veke 7 (forrige svangerskap). Me hadde ikkje fortalt det til våre søsken ei gong. Så når me plutselig blei gratulert av fleire i slekta som var langt nede på fortellingslista, blei me jo tvungen til å fortelle det til resten. Da var me temmelig forbanna ja...

Denne ganga kom svigermor forsiktig i veke 14, "kan eg få lov å fortelle det no?" :) Så ho lærte iallefall. :)

Jeg har en svigermor som ikke klarer å holde munn.

Her var det by-fest et par dager etter at gubben fortalte at vi ventet nummer 2. Av naturlig årsaker var ikke jeg med på byfesten, hun har da klart å spre nyheten til mange av våre venner. Gubben hadde lyst til å fortelle det noe flere av sine søskenbarn selv, men mora kom han i forkjøpet både denne gang og sist.

Etter fødselen sist klarte hun også spre det på facebook før vi fikk lagt ut noe. Greit nok at det ikke var med en status, men hun gratulerte sine 4 andre barn som tant/onkel igjen. Alle som har felles venner med oss og en av dem kunne jo se det. Jeg fikk SMS av min søster, mens jeg fortsatt lå i fødesengen, om at nå var nyheten allerede ute på facebook. Vi hadde sett for oss at vi skulle få dele nyheten selv om at vi hadde blitt foreldre for første gang.
Kjenner at jeg fortsatt er irritert på henne for dette, og at denne gang skal hun være den siste som får informasjon. Kanskje jeg deler det på facebook først bare på trass :P

Jeg har en svigermor som ikke klarer å holde munn.

Her var det by-fest et par dager etter at gubben fortalte at vi ventet nummer 2. Av naturlig årsaker var ikke jeg med på byfesten, hun har da klart å spre nyheten til mange av våre venner. Gubben hadde lyst til å fortelle det noe flere av sine søskenbarn selv, men mora kom han i forkjøpet både denne gang og sist.

Etter fødselen sist klarte hun også spre det på facebook før vi fikk lagt ut noe. Greit nok at det ikke var med en status, men hun gratulerte sine 4 andre barn som tant/onkel igjen. Alle som har felles venner med oss og en av dem kunne jo se det. Jeg fikk SMS av min søster, mens jeg fortsatt lå i fødesengen, om at nå var nyheten allerede ute på facebook. Vi hadde sett for oss at vi skulle få dele nyheten selv om at vi hadde blitt foreldre for første gang.
Kjenner at jeg fortsatt er irritert på henne for dette, og at denne gang skal hun være den siste som får informasjon. Kanskje jeg deler det på facebook først bare på trass :p

Det siste der er jeg enig i at er skikkelig dårlig gjort! Å fortelle om graviditet kan være et uhell tenker jeg... Men ALLE bør skjønne at man ALDRI legger ut om nyfødt på facebook, iallefall ikke før foreldrene selv evt. har gjort det. Da hadde jeg blitt ordentlig sur...

Det er dårlig ja! Men ser det her selv, det er ikke hemmelig da, men gøy å kunne fortelle det selv ja! Har også fått gratulerer fra personer som jeg ikke har pratet med selv... Men jeg tenker at så lenge jeg ikke har sakt at det er hemmelig og de ikke må fortelle det videre er det nok ikke til å unngå at andre sprer det:cool:

Det er dårlig gjort altså.. Sånt kan folk spare seg for! :)

Forrige fødsel var litt dramatisk (ble henta i helikopter), og jeg ga sambo beskjed om å ikke si noe til mine foreldre før det hele var over. . Men foreldrene hans er våre naboer så vi måtte jo si noe så de ikke fikk hjerteinfarkt når ambulansen kom med blålys. . Tok henne ca fire sekunder å ringe søstra si og ungene sine og fortelle at vi hadde dratt avgårde.. jeg kommer til å si klart ifra denne gangen om at det IKKE er hennes nyhet å dele, og at jeg ønsker at mine foreldre skal få vite det før søstra hennes..

Jeg blir så lei meg når jeg leser dette!! Er gravid med første nå, men selvom man sperrer veggen på facebook, så har man jo ingen garanti for at ting blir delt :( Jeg hadde trodd at det var noe alle skjønte at man ikke gjorde. Hadde det vært noen av besteforeldrene her så vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort, jeg er veldig langsint da så jeg hadde vel ikke tilgitt dem på flere år. Men det er så fryktelig dårlig gjort, her har alle fått klar beskjed om at de ikke får lov til å dele noe med graviditeten på sosiale medier, og ikke noe om at barnet er født, de har foreløpig vært veldig forsiktig med hvem de har sakt det til hittil, håper virkelig det holder seg sånn

Dersom vi er såpass heldige at fødselen starter når vesla er hos faren, så kommer vi ikke til å si det til noen før alt er overstått. Vi skal begge stenge veggene våre på face, selv om det kanskje ikke hjelper veldig, men...
Hadde aldri falt meg inn å fortelle gud og hvermann om andres store nyheter - jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen føler de har rett til det! Blir skikkelig provosert av det, faktisk.

Back
Topp