Når man har fått fødeplass,

Smurfine79

Betatt av forumet
Kan jeg ringe dit da og be om tidlig ul da jeg er en smule bekymret for det blodet jeg fikk etter dobesøk på tirsdag?

Kan jo ringe, men jeg vil gjette du får samme svar som fra oss. :)

Det kan du be om hvor som helst, men de vil oftest be en om å betale for det selv, når det er så tidlig, med mindre man har et komplisert svangerskap av noen grunn.
Det er jo uansett verdt et forsøk da. :)

Hva for svar var det?

Tenker du vil få til svar at det sikkert var en ufarlig blødning som følge av at du presset på do, slimhinnene er skjøre og livmorhalsen er gjerne også skjør og blodfylt, så det er for eksempel heller ikke uvanlig med blod etter sex. Spesielt siden det ikke har kommet mer i ettertid. Så jeg tviler på at de ser noe behov for å ta deg inn for det, men det skader jo altså ikke å spørre. Kanskje blir det mer beroligende bare å høre det fra fagfolk? :) Gitt de du snakker med sier det pent da, er noen som kan bli temmelig ufine/bryske/ufølsomme hvis man mistenker spontanabort og blør mye, så får man gjerne høre at det ikke er noe man kan gjøre uansett, det er sikkert en abort.

Er vel mest normalt å ta det gjennom fastlege. De kan ta en god nok vurdering på om det er nødvendig eller ikke, og evt henvise videre.

Takk for svar, jeg skal til legen på tirsdag så kanskje jeg bare venter å hører hva hun sier da.

Back
Topp