Når man har Epidural

Æ kun gjør ka æ villa æ [:D]

jeg hadde ikke sjans til å stå da jeg hadde epidural.. var lamma jeg... måtte få kateter når jeg skulle på do [:-]

ORIGINAL: Qualitas

jeg hadde ikke sjans til å stå da jeg hadde epidural.. var lamma jeg... måtte få kateter når jeg skulle på do [:-]

det er en av ulempene med epiduralen....

Jeg ruslet rundt jeg, var ikke noe problem det. Var på do ørten ganger, helt til pressriene kom og jeg sto midt på fødestua og påsto at jeg bæsjet på meg[8D]

Jeg sto når jeg hadde fått epidural!
Ikke lett å holde seg oppe, for blir litt gelè i beina[8D]

Jeg både sto, og gikk på do. Et helsikke å drasse med seg alle ledningene, men ikke noe problem å gå.

samme her.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: tuppa86

Det var rart [8|] Man skal ikke gå så mye når man har epidural..

åå? SÅ læng æ hadd me mæ epiduralen så fekk æ no lov å gjør ka æ villa.. koffer ska man ikke gå ? ikk itj æ hør nå om æ ihvertfaill

Og hadde jo i tillegg en ledning i ryggen, så ikkje så gunstig å valse rundt da.

Jeg både sto en god del for å hjelpe på fødselen, og satt på sengekanten å dingla med beina[8D] Fikk ikke noe beskjed om å ikke røre så mye på meg...men var jo ikke så langt man kom med det kobbelet av ledninger...Husker jeg var litt doven i venstre fot, men ikke så mye at jeg ikke kunne stå/gå...

Det var rart [8|] Man skal ikke gå så mye når man har epidural..

åå? SÅ læng æ hadd me mæ epiduralen så fekk æ no lov å gjør ka æ villa.. koffer ska man ikke gå ? ikk itj æ hør nå om æ ihvertfaill

Fordi at man plutselig kan miste følelsen i beina. Jeg fikk knapt gå på do alene[:-] Men det er kanskje forskjell fra sykehus til sykehus... Her vil de helst at du skal legge deg ned.

vart litt doven i fotan når æ lå iro æ så vart oppfordra te å bevæg mæ mæst mulig [;)] MEn no fekk æ vældi BRA mengde me epidural da.. va redd for å bli "lamma" men æ kjent aillt utenom selve rian... kjent nedpresset og pressrian kjent æ så absolutt!!! akkurat sånn æ villa ha d![:D]

Epiduralen funka ikke på meg [:@][:@]

Jeg fikk ikke gå ut av senga.

Fikk et kraftig blodtrykksfall pga. epiduralen, og var sengeliggende i maaange timer. Fikk ikke gå på do en gang, så de tømte blæra mi to ganger.. Den ene gangen jeg måtte reise meg opp for å få fart på riene måtte jeg henge over en prekestol, med to jordmødre og sambo som støttet meg..

Heldigvis reagerer ikke alle slik på epidural, men det er jo en sjanse å ta[:)]

Jeg gikk når jeg ville jeg... eneste var at bf måtte være med meg på do osv[;)]
Jeg hadde pressrier fra 7cm også.. fikk gå på do da også[8D]
Hadde bare med meg dryppet osv på ett stativ som bf trilla etter meg mens jeg støtta meg til prekestolen[8D]

Og jeg hadde da full dose på epiduralen[;)]

Så lenge du klarer å stå og gå så er det IKKE noe problem å bevege seg fritt med epidural så lenge du passer på slangene.

Jeg måtte holde senga. Fikk ikke lov å rusle i fare for at jeg skulle deise i gulvet..

ORIGINAL: Bymusa

Jeg både sto, og gikk på do. Et helsikke å drasse med seg alle ledningene, men ikke noe problem å gå.

Back
Topp