Når man er uten fastlege..

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi hadde en kjempeflink fastlege som desverre kuttet i listen sin, og vi ble av de tilfeldige som ble strøket..
Ny fastlege på nytt legekontor, denne har vært sykemeldt konstant, og vi får forskjellige leger hver gang, eller vikar for vikaren til og med.. De har ikke peiling på oss, vi er kun et nummer på deres dagsplan. Og med sykdommer som skal følges opp er det veldig slitsomt å starte på nytt å fortelle og informere hver eneste gang vi er med lege :/

Nå skal fastlegen vår slutte, og vi har fått brev om at vi står på legeliste uten fastlege.

Kan vi bestille legetimer på vårt gamle legekontor (som vi var fornøyd med) når vi uansett står uten fastlege?

Du kan alltid forsøke, men de er ikke pliktig å ta mot de som de selv ikke er fastlege til. Du står på en liste. Men denne er det ingen lege som har. Kjip liste, er det ingen andre ledige å bytte til?

Så kjedelig.

Jeg kan visst ikke holde på en lege. Jeg hadde en lege. Han tok et års permisjon for spesialisering så jeg fikk en vikar. Da ble jeg gravid, og midt i svangerskapet fikk jeg tilbake den vanlige legen. (Samtidig byttet jeg jordmor, hun sluttet nemlig)
Så sluttet legen min og jeg fikk en ny. Som ble gravid så jeg fikk en vikar under mitt andre svangerskap, men underveis kom fastlegen tilbake (føre var gikk jeg bare til kontroll hos jm ;-))

Så flyttet vi så da byttet vi. Legen vi valgte gikk akkurat ut i permisjon så vi fikk vikaren. Til hun kom tilbake. Så reduserte hun listen sin så vi ble overført til en annen. Var der en stund så sluttet hun så da fikk vi en ny. Henne har vi nå hatt et par år, men nå skal hun være på sykehuset et år (spesialisering) så da får vi en vikar....

Men i det minste har vi en lege vi da. Bare ny sånn en gang i året nesten ;-)

Så kjedelig.

Jeg kan visst ikke holde på en lege. Jeg hadde en lege. Han tok et års permisjon for spesialisering så jeg fikk en vikar. Da ble jeg gravid, og midt i svangerskapet fikk jeg tilbake den vanlige legen. (Samtidig byttet jeg jordmor, hun sluttet nemlig)
Så sluttet legen min og jeg fikk en ny. Som ble gravid så jeg fikk en vikar under mitt andre svangerskap, men underveis kom fastlegen tilbake (føre var gikk jeg bare til kontroll hos jm ;-))

Så flyttet vi så da byttet vi. Legen vi valgte gikk akkurat ut i permisjon så vi fikk vikaren. Til hun kom tilbake. Så reduserte hun listen sin så vi ble overført til en annen. Var der en stund så sluttet hun så da fikk vi en ny. Henne har vi nå hatt et par år, men nå skal hun være på sykehuset et år (spesialisering) så da får vi en vikar....

Men i det minste har vi en lege vi da. Bare ny sånn en gang i året nesten ;-)
Huff, ja det var enda verre enn meg [emoji23] bra du har lege da!

Urgh. Skjønner frustrasjonen din. Når jeg sleit med depresjon og hadde vansker i det hele å snakke om ting, fikk jeg ny lege/vikar hver mnd. Fryktelig frustrerende å forklare det samme om igjen og om igjen. Da var jeg ganske sur faktisk for at jeg måtte gjennom en slik påkjenning, jeg var liksom helt i bunnen allerede da. Og slik gikk det i mange år faktisk. Hatt den samme vikaren i over ett år nå. Rekord! [emoji14]

Du kan vel alltids ringe og spørre? :)

Back
Topp