Når man blir lei amming?

RandomChick

Forelsket i forumet
Nå er lille 5 måneder og jeg fullammer, merker at jeg er helt utslitt og at ammingen blir bare mer vanskelig. Får ikke gått ut alene uten at lille er konstant med meg, men føler at det er egoistisk av meg å begynne med mme så jeg får litt avlastning. Synes ikke det er lett med en som vil amme konstant og en toåring som er sjalu og vil at mamma skal holde henne konstant.

Hvis jeg hadde nok melk til å pumpe så hadde jeg gjort det men tror nok det kommer til å ta litt tid for å få opp produksjon men da ender det opp med at jeg får sprengte bryst når jeg er ute.

Han lille drar, klorer og sparker. Det er vondt. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Det er billig å amme, og brystet er tilgjengelig så det passer men jeg er utslitt! Ville ikke være egoistisk men begynner å bli ett mareritt å amme snart.
 
Du har ammet i fem måneder og det er jo kjempebra! Hvis jeg hadde vært i din situasjon og ammingen kun var et slit, hadde jeg gått over til mme uten tvil!
 
Det er ikke egoistisk å slutte! Det er viktig å ta vare på seg selv også. Hvis å gå over til mme gjør deg til en mer opplagt mor for dine barn, så gjør du det om det føles rett for deg! :)
 
Synes du skal være fornøyd med de mnd du har ammet. Har snart ammet i 5 mnd selv. Og har merket at det har vært oppturer og ned turer. Har lyst til å slutte å amme, eller ihvertfall pumpe og gi flaske av og til. Men minien tar enda ikkje flaske, jobber veldig med den saken.

Men det viktigste e jo at du kan være en god mor for begge barna dine. Så om du mener at amming tar fra deg til med 2åringen, så ville eg ha sluttet, og vært fornøyd med 5 mnd med amming.

Vet kordan det e når småen små biter og klorer puppen. Det gjør min å, heldigvis ikkje så mye biting enda, men kloning og kniping skjer hver dag.
 
Jeg er også lei av amminga....blir bare gulp og rap dgen lang....kan ikke barnevkta gi flske mens du er ute og lufter deg litt? Eller om du går ut med 2 åringen og leker... Jeg hr også en 2 åring, og det er kjempeleit og ikke få være nok mamma for han :( en flaske mme i ny å ne er vel ikke det samme som å gi opp amminga :)
 
Tror jeg skal prøve pumping først, hvis det ikke ordner seg så begynner jeg med mme. Jeg trenger en pause og alenetid - også tid med to åring og med gubben.
 
Om du er redd for overproduksjon kan du kanskje håndmelke litt sånn at du i løpet av et par dager sparer opp til en dose? Ellers så trenger ikke det å ha en boks ferdigblanda mme i skapet bety slutten på amminga. Vi har tydd til det ved et par anledninger når jeg skulle ha alenetid med eldstemann og småen ble sulten før vi kom hjem igjen.
 
Hva med å innføre litt grøt sånn at andre kan gi en porsjon innimellom sånn at du får en pause? Mener jeg har lest at det er å anbefale foran mme hvis de ikke får mme allerede?
 
Hva med å innføre litt grøt sånn at andre kan gi en porsjon innimellom sånn at du får en pause? Mener jeg har lest at det er å anbefale foran mme hvis de ikke får mme allerede?
Det er helt riktig. Anbefales fast føde fremfor mme etter 4 mnd
 
Hva med å innføre litt grøt sånn at andre kan gi en porsjon innimellom sånn at du får en pause? Mener jeg har lest at det er å anbefale foran mme hvis de ikke får mme allerede?

Det har jeg ikke tenkt på. Har ikke startet med mat enda. Hvor masse er det jeg burde starte med, ville egentlig vente til 6 måneder men tror nok jeg skal starte nå så jeg ikke føler han sitter fast på meg konstant.
 
Det har jeg ikke tenkt på. Har ikke startet med mat enda. Hvor masse er det jeg burde starte med, ville egentlig vente til 6 måneder men tror nok jeg skal starte nå så jeg ikke føler han sitter fast på meg konstant.
Du får bare starta med ei teskei tenker jeg, baby må bli vant til konsistens, og det tar tid å øke mengden noe særlig. Vi har holdt på halvannen mnd og er ikke oppe i full porsjon grøt ennå, men det lar seg sikkert gjøre fortere. Bare å teste ivei
 
Du får bare starta med ei teskei tenker jeg, baby må bli vant til konsistens, og det tar tid å øke mengden noe særlig. Vi har holdt på halvannen mnd og er ikke oppe i full porsjon grøt ennå, men det lar seg sikkert gjøre fortere. Bare å teste ivei
Lurt for baby å få smake forskjellig mens han/hun fremdeles får morsmelk! Da blir det mer gradvis og skånsomt tilpassa magen. Leste en bra artikkel om dette. Morsmelk etter grøt funker bra her.
 
Back
Topp