Når man bestiller koldtbord..

Bounty

Elsker forumet
..er det ikke vanlig å bestille til færre enn det som faktisk kommer, sant??

Skal ha navnefest for Knerten og mamma har tilbudt seg å betale for maten, veldig snilt, I know! Det er bare at hun er så sykelig redd for rester, og det har ingenting med penger å gjøre, hun har meeer enn nok...

Men hun mener at det blir alltid sååå mye at det er ingen vits i å bestille til alle.. Jeg blir helt svett, for det er jo drit flaut hvis det ikke er nok mat... Wæææææææ.........

Vi bestilte til like mange som det var i bryllupet vårt og det var ikke mye rester. Hvorfor er hun redd for rester, da? Det er jo bare godt å ha koldtbord-rester. [:)] Det er lite som er kjipere enn å bli fri for mat, eller når gjestene ikke tør å spise seg mette fordi det skal være nok til alle. 

Hør med cateringselskapet og bestill det de anbefaler og si til henne at de anbefalte det. [:)]

ORIGINAL: Bounty

..er det ikke vanlig å bestille til færre enn det som faktisk kommer, sant??

Skal ha navnefest for Knerten og mamma har tilbudt seg å betale for maten, veldig snilt, I know! Det er bare at hun er så sykelig redd for rester, og det har ingenting med penger å gjøre, hun har meeer enn nok...

Men hun mener at det blir alltid sååå mye at det er ingen vits i å bestille til alle.. Jeg blir helt svett, for det er jo drit flaut hvis det ikke er nok mat... Wæææææææ.........

barn kan man som regel stryke ut, og det blir alltid mange porsjoner igjen, men dette er litt som sikkerhet for de som leverer koldtbordet også. Jeg ville ikke bestilt mindre enn 3 under antall gjester da[;)]

Gaah, nei hvorfor.. Hun er bare sånn.. Vil ikke kaste mat eller noe, men når det er 14 voksne og 5 barn så holder det liksom ikke med mat til 12 personer.... Si at jeg har rett!! Jeg er alt for hormonell så jeg bare klikker..... 

vi har altid bestilt til 2personer mer en det som kommer og sjeldent at vi sitter igjen med noe, har familie som er storspiste [:D]

Gaah, nei hvorfor.. Hun er bare sånn.. Vil ikke kaste mat eller noe, men når det er 14 voksne og 5 barn så holder det liksom ikke med mat til 12 personer.... Si at jeg har rett!! Jeg er alt for hormonell så jeg bare klikker..... 

Man må jo ikke kaste mat selv om det blir rester.. Jeg hadde bare bestilt uten å diskutere det, jeg..

Da ville jeg heller bestilt til 14, evt. 15.

Av erfaring spiser små(!) barn veldig lite..
men hvis barna er over 10, så regner jeg ikke med at de spiser lite[:)]

hvor gamle er barna?

Jeg hadde tatt mat til 16stk tenker jeg.. kanskje til og med 17stk.. fordi det er bedre med rester enn for lite mat.. [;)] Vi var 30stk og hadde mat til 30, var en del igjen.. Men karbonadene gikk først unna.. [;)]

ORIGINAL: JeanShrimpton

hvor gamle er barna?

Neida, det er små barn, fra 2 til 7.. Enig i at de ikke spiser en voksen porsjon, men folk skal jo ikke være redde for å forsyne seg..

Skulle ringt selskapet, men hun gidder ikke si hvilket hun har bestilt fra.... [:@][:'(][&:][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(]

Åååååh..... Skal aldri aldri aldri ta i mot en dritt mer i hvertfall, har ikke akkurat bedt om det heller! *klikke igjen*

hvor gamle er barna?

Neida, det er små barn, fra 2 til 7.. Enig i at de ikke spiser en voksen porsjon, men folk skal jo ikke være redde for å forsyne seg..

Skulle ringt selskapet, men hun gidder ikke si hvilket hun har bestilt fra.... [:@][:'(][&:][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(]

Åååååh..... Skal aldri aldri aldri ta i mot en dritt mer i hvertfall, har ikke akkurat bedt om det heller! *klikke igjen*

uffda. så rart egentlig. prøve å snakke med henne enda en gang og forklare hvordan du føler det kanskje?

ORIGINAL: Sicily

Vi bestilte til like mange som det var i bryllupet vårt og det var ikke mye rester. Hvorfor er hun redd for rester, da? Det er jo bare godt å ha koldtbord-rester. [:)] Det er lite som er kjipere enn å bli fri for mat, eller når gjestene ikke tør å spise seg mette fordi det skal være nok til alle. 

dåpen

hva hvis dere lager noe ekstra da? lag en salat og hjemmelagede karbonader for eksempel. ellers får du bare si at du skal ha nok mat om du så betaler de ekstra porsjonene. man kan jo fryse det meste av rester

ORIGINAL: Rosa Mirabella

hvor gamle er barna?

uffda. så rart egentlig. prøve å snakke med henne enda en gang og forklare hvordan du føler det kanskje?

Ja, må jo det... Slang akkurat på tlf med henne, så hun er neppe mer samarbeidsvillig nå..... Har diskutert det her i 2 mndr såååeh..... Planen min var jo å ringe selskapet og bestille mer mat og be de sende den ekstra regninga til meg, men neida...

Ville iallefall bestilt til 17, kanskje 18-19 også. 1 kuvert per voksen, 1 kuvert per 2-3 unger, så er det greit med 2-3 utenom bare sånn i tilfelle noen spiser litt mer en andre. Det som er så fint med koldtbord er at du kan fryse ned det som blir til overs, så tar du opp det og tiner det om du skulle få lyst på eggrøre med noe til. Supert og servere om du får gjester siden. Og du trenger ikke å kaste noe.

Ja, må jo det... Slang akkurat på tlf med henne, så hun er neppe mer samarbeidsvillig nå..... Har diskutert det her i 2 mndr såååeh..... Planen min var jo å ringe selskapet og bestille mer mat og be de sende den ekstra regninga til meg, men neida...

He he he synes jeg hører dere! [:D] Nei, det er nok ikke bare bare å få a mor på gli bestandig! Men så snilt av a å holde maten da [:)] Skal det være hos hu eller?? Når er det? Dere får ha en kjempefin dag!! [:)]

Vi hadde 5 barn i dåpen, de bestilte vi til 2 for.

De voksne tok vi ikke mindre.
Ble akkuratt så mye rester at vi kunne spise litt av det dagen etter.
Hadde hjortegryte i tillegg!

Om du ikke får vite hvor hun har bestitl fra, så må du kanskje lage noe ekstra selv?
Eller varme noe ekstra kylling, karbonaer eller lignende?

Jeg hadde mildt sakt blitt RASENDE GAL![:@]

eg ville iallefall bestilt til 17. hadde det vært til min familie hadde eg bestilt endå mer:p og gjerne lagd karbonader, pastasalat, varmet kylling og litt sånn sjølv. haaater og ha for lite mat:p
til dåpen til w så hadde vi svinesteik og då beregnet vi til maaange og satt igjen med noen middager til oss etterpå=)

Back
Topp