Når magen synker

SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er 29uker.
Har de siste 3 ukene hatt en del kynnere,
den siste uka har de virkelig tatt seg opp. Både våkner om nettene og problemer med forflytning uten at det dukker opp sterke kynnere. Også når jeg tisser. Magen er generelt hard stort sett hele dagen. Jeg er 50% sykemeldt så jeg får endelig slappet av en del. Jeg er andregangsfødende og førstemann kom to dager før tida, normal fødsel.
Sist døgnet har magen sunket og jeg har hatt nedpress siste uka, særlig om nattestid..
Det er for tidlig, men har noen andre opplevd at magen har sunket så tidlig?

Det nederste bildet er tatt nå i kveld.

Vedlegg

• 8E35C4E2-4806-4293-ACD8-06BBD8C8069A.jpeg
    8E35C4E2-4806-4293-ACD8-06BBD8C8069A.jpeg
    183,4 KB · Visninger: 149
  • A81A60E0-659F-4A76-993D-F29BF8D353A2.jpeg
    A81A60E0-659F-4A76-993D-F29BF8D353A2.jpeg
    896,5 KB · Visninger: 150
Høres ut som sånn det er for meg også om dagen. Er akkurat gått inn i 29 svangerskapsuke, førstegangsfødende. Dro til sykehuset den ene natten forrige uke fordi jeg ble stresset og måtte få beroliget meg med at alt var fint. Selvfølgelig var det ikke en eneste kynner mens jeg lå koblet til CTG, men jordmor sa at alt var helt normalt og barnet hadde det supert. Men jeg ville ringt føden og hørt, sånn for å være helt sikker. Kan jo hende de vil ha deg inn for å sjekke :)

Høres ut som sånn det er for meg også om dagen. Er akkurat gått inn i 29 svangerskapsuke, førstegangsfødende. Dro til sykehuset den ene natten forrige uke fordi jeg ble stresset og måtte få beroliget meg med at alt var fint. Selvfølgelig var det ikke en eneste kynner mens jeg lå koblet til CTG, men jordmor sa at alt var helt normalt og barnet hadde det supert. Men jeg ville ringt føden og hørt, sånn for å være helt sikker. Kan jo hende de vil ha deg inn for å sjekke :)

Takk for svar! Legen mistenker for mye fostervann, skal ta nye oppfølgingsprøver til uka, mulig jeg da får UL. Ut over det, fikk jeg beskjed om å ta det med ro (jeg er ikke en som går til legen for småting, venter heller ofte litt for lenge). Jeg får vente og se, lillemor er i allefall veldig aktiv mulig kynnere kan føles sterkere for flergangsfødende har jeg hørt, men magen bør ikke synke nå..

Takk for svar! Legen mistenker for mye fostervann, skal ta nye oppfølgingsprøver til uka, mulig jeg da får UL. Ut over det, fikk jeg beskjed om å ta det med ro (jeg er ikke en som går til legen for småting, venter heller ofte litt for lenge). Jeg får vente og se, lillemor er i allefall veldig aktiv mulig kynnere kan føles sterkere for flergangsfødende har jeg hørt, men magen bør ikke synke nå..

Har du fått sett på det med fostervannet?
Jeg hadde ALT ALT ALT for mye fostervann sist gang med en AFI på 36. Sykehuset ville tappe meg for 6 liter vann. Magen min var kjempe stor, men heller høy enn lav.
Er nå i uke 29 og har allerede litt for mye fostervann. Dette blir spennende [emoji19]

Back
Topp