Når magen blir borte:p

Vause

Glad i forumet
MayDay2021
Uansett jeg har vært gravid før og vet litt hvordan ting fungerer, så blir jeg fortsatt litt nervøs:p Er 15+2 og har dager der jeg kjenner livmora sykt godt og magen er stor. I dag er alt vekk igjen:p I uke 12-13-14-15 kjente jeg baby'n kjempegodt en dag også kjenner jeg ingenting på en uke igjen:p og jeg vet jo at sånn er det, men blir liksom fortsatt nervøs:/ Flere som har det sånn?

Kjenner meg sånn igjen.
Stod opp idag, så meg i speilet og har knapt sett slankere ut. Magen var helt borte.
Hvordan kan den plutselig bli borte nå? 15 uker på vei.
Jeg har jo siden 9 uker på vei vært veldig oppblåst og magen har vært enormt synlig. Nå føler jeg meg knapt gravid. Litt frustrerende og litt stressende.
Jeg håper alt er som det skal inni der.. blir jo litt engstelig. Kjenner ikke liv enda heller :/

Kjenner meg sånn igjen.
Stod opp idag, så meg i speilet og har knapt sett slankere ut. Magen var helt borte.
Hvordan kan den plutselig bli borte nå? 15 uker på vei.
Jeg har jo siden 9 uker på vei vært veldig oppblåst og magen har vært enormt synlig. Nå føler jeg meg knapt gravid. Litt frustrerende og litt stressende.
Jeg håper alt er som det skal inni der.. blir jo litt engstelig. Kjenner ikke liv enda heller :/

Ja man er tydeligvis jævelig oppblåst:p

Jeg har det også sånn[emoji85]. Fikk sneket til meg en ekstra time hos jordmor i dag. Hun sjekket at livmoren hadde vokst som den skulle siden sist(3 uker) og fant hjertelyden igjen til min store lettelse[emoji122]. Jeg har hatt en ganske bratt vektøkning som nå har flatet litt ut og synes ikke det har skjedd noe med magen, så da ble jeg litt hysterisk[emoji14] jeg tror jeg har kjent liv i 3-4 uker allerede, men er usikker for vet jo ikke hvordan det kjennes ut. Det er veldig opp og ned hvor mye jeg kjenner, noen ganger går det flere dager mellom. Da blir jeg selvfølgelig stressa [emoji14]

Kjenner meg veldig igjen!
Jeg har morkaken på forsiden, denne gangen. Men føler jeg kjenner noe nå og da, likevel. Tror jo jeg er gærn... For man SKAL jo ikke kjenne noe før uke20 da... Men jeg kan vel kjenne noe nederst? Magen er tidvis stor og tidvis slapp[emoji23] alt overanalyseres og man blir smågærn...

Kjenner meg veldig igjen!
Jeg har morkaken på forsiden, denne gangen. Men føler jeg kjenner noe nå og da, likevel. Tror jo jeg er gærn... For man SKAL jo ikke kjenne noe før uke20 da... Men jeg kan vel kjenne noe nederst? Magen er tidvis stor og tidvis slapp[emoji23] alt overanalyseres og man blir smågærn...

Ja jeg har også morkaken forran for andre gang. Håper den løfter seg. Merker at magen er slappere og løsere nå med nr 2 enn med nr 1:p

sniker fra juni jeg.. var sånn her også, tenker at det er rundt den tiden det blir mer baby/livmor og mindre luft [emoji23] jeg hadde mer 'mage' i uke 9 enn 19... men nå er jeg 29 uker og magen er godt plassert med en spreller de lillesøster på innsiden! så.. den kommer [emoji8] [emoji108]

Huff sitter å kjenner på akkurat det samme. Var veldig sikker på at jeg hadde kjent liv og magen var jo tydelig der. Men jeg er bare 13 uker da. Etter jeg var på kontroll hos legen for litt over en uke siden (12 uker) og fikk høre hjertelyden for første gang er jeg så usikker på om jeg kjenner noe liv lenger. Synes det er noe. Men tør ikke si det er babyen eller noe annet. Og magen, den er liksom mindre og annerledes. Klarer ikke å finne livmoren heller når jeg kjenner etter. Gjorde det hos legen da han viste meg.
Har time hos JM på mandag. Men det er jo evig lenge til [emoji12]

Samme her.. Har en datter på 6 år som gleder seg veldig til å se magen vokse. En morgen tidligere denne uken kjente jeg livmoren godt og hadde synlig bump nederst på magen når jeg lå flatt. Gikk på do og på vei tilbake tenkte jeg hun kunne få bli med i senga og se selv. Men, da var den borte gitt. Kun "pløsete" mage igjenxsmile5
Kjenner og ser magen godt på morgenen men utover dagen ser jeg mer oppblåst og "lubben" ut enn gravid :-P
Gleder meg til magen blir godt synlig :-)

Ja jeg har også morkaken forran for andre gang. Håper den løfter seg. Merker at magen er slappere og løsere nå med nr 2 enn med nr 1:p

Hehe [emoji4] hadde vel 15kg mer på kroppen nå enn forrige gang... Selv om jeg ble mye tynnere/fit etter første barn enn hva jeg var... Orket ikke begynne et slankeprosjekt når jeg snart skulle bli gravid igjen. Og det merkes på kroppen nå... Føler meg uvel i alt av klær...

Har ikke vært gravid før, men begynner nå å kjenne livmoren rett under navlen om morgenen. :DDen syns ikke, men kan kjennes som en stor grapefrukt som kaster seg frem og tilbake likt med at jeg snur meg:cat:. Men i løpet av dagen så forsvinner den, akkurat som den gjemmer seg i bekkenet. :bag:
Både jeg og samboer syns dette er litt komisk, vi sier at den er sky for omverdenen og ikke vil vise seg frem. :) Noen som vet når den tør og titte frem over lengre tid og ikke bare på morgenen? :) Det er så godt å kjenne at det er «noe mer» inni meg (vet det høres teit ut, men kan ikke forklare meg bedre:oops:).

Huff sitter å kjenner på akkurat det samme. Var veldig sikker på at jeg hadde kjent liv og magen var jo tydelig der. Men jeg er bare 13 uker da. Etter jeg var på kontroll hos legen for litt over en uke siden (12 uker) og fikk høre hjertelyden for første gang er jeg så usikker på om jeg kjenner noe liv lenger. Synes det er noe. Men tør ikke si det er babyen eller noe annet. Og magen, den er liksom mindre og annerledes. Klarer ikke å finne livmoren heller når jeg kjenner etter. Gjorde det hos legen da han viste meg.
Har time hos JM på mandag. Men det er jo evig lenge til [emoji12]

Snakket med legen i dag. Han sa at det er normalt å kjenne mindre liv en liten periode nå som livmoren popper opp av bekkenet og det blir mere plass. Dvs at babyen får mere spillerom rundt seg så man kjenner det ikke like ofte som når de har liten plass nedi bekkenet :)

Her har magen blitt sopass stor nå at avd.sjefen min ler litt av meg og sier det vises så godt. Enda jeg har store arbeidsklær på meg. Så nå klarer jeg ikke skjule det her engang [emoji28]

Back
Topp