Når måtte dere kjøpe gravid-tøy?

Wilma89

Forelsket i forumet
Okei.. 6 uker på vei i dag. Tok en tur på hm og kjøpte gravidbukse. Har ikke sjans til å bruke vanlige bukser, og trives ikke med å gå i tights og tunika hele tida.
Det sies jo at magen kommer tidligere i sv.skap nr.2. Men syns det er fryktelig tidlig :p Skal sies at den kom tidlig sist også. Måtte begynne med gravidklær mellom uke 8 og 10.

Har vurdert det samme. Er i uke 10, men er førstegangs, så har ikke så mye mage enda. Tror mest det bare er at jeg er så oppblåst. Men ja, gravidbukse står absolutt for tur. Alt annet er så ubehagelig! :S

Er 7+1 og har gått med mammabukse i en uke allerede. Ikke sjans til å få igjen buksene mine, sykt oppblåst :o

Har gått i gravidjeans siden jeg testet positivt. Jeg testet jo nettopp fordi buksene begynte å bli trange, til tross for trening og sunt kosthold :p

Skal på shoppingfrokost på HM og hamstre mammabukser til 20% :p

Er 6+1 og magen har kommet litt allerede :p gravid med nr 2 og magen gikk i et med hoftebena og det gjør den ikke lenger hehe! Ubehagelig å ha på vanlig bukse. Så går mest i joggebukse og tights nå. Men skal sies at jeg er veldig oppblåst også :)

Jeg er i uke 5, og allerede nå har jeg fått tak i behagelige BHer (pga puppene er helt forferdelig vonde) og gravidbukser, siden alt strammer på magen! :p Er veldig oppblåst, så alt gjør vodt..

Jeg er kun i uke 5, er veldig oppblåst og buksene er blitt litt trangere. Sist gang kjøpte jeg gravidbukse rundt uke 14-15. Denne gangen har jeg allerede vurdert om jeg skal ta de frem snart, de er jo så sykt behagelige :p

Jeg synes faktisk det viser litt, ja!
8 uker i morgen, men er 4.mann også da.

Jeg er 5+3 og kjøpte en ny preggybukse på hm i dag, til mitt forsvar var det salg og ingen av de vanlige buksene er behagelige lenger siden magen står rett ut! #oppblåst Gravidbuksene er virkelig de mest behagelige buksene som finnes!

7+3 her og får ikke igjen vanlige bukser lenger... 2. gangs, så tenkte jeg skulle finne fram buksene fra forrige gang snart, begynner å bli lei joggebukser (og det tar seg ikke ut på jobben, hehe)

7+3 her og får ikke igjen vanlige bukser lenger... 2. gangs, så tenkte jeg skulle finne fram buksene fra forrige gang snart, begynner å bli lei joggebukser (og det tar seg ikke ut på jobben, hehe)

Og det til tross for at jeg har gått ned et par kg i vekt pga ikke fått i meg så mye mat når jeg er kvalm...

Jeg er gravid med nr 4...har ikke følt trang til gravideklær ennå Men har aldri fått så fort mage før..så jeg får det sikkert ikke nå heller

Gravid med nr 4. Får ikke igjen dongeribuksene pga oppblåsthet. Har ikke fått mage før ca uke 20 med noen av di andre :p :)

Har noe fra sist gang, så kommer ikke til å kjøpe noe nytt. Hjemme bruker jeg gjerne joggebukse uansett da, men har ikke begynt å bruke mammabuksene enda. 10+0 i dag

Får heller ikke igjen buksene, men bruker en hårstrikk som jeg fester i knappen, drar gjennom hullet og fester i knappen igjen :P glidelåsen er litt oppe så da blir det mere plass ;)

• Liker
Reactions: SMI
Kjøpte vel gravidtøy fra uke 18-20 og utover sist. Denne gangen fikk jeg 3 poser med tøy fra venninner som er feridig med smått :D

Får heller ikke igjen buksene, men bruker en hårstrikk som jeg fester i knappen, drar gjennom hullet og fester i knappen igjen :P glidelåsen er litt oppe så da blir det mere plass ;)
Jeg jobber i matbutikk hvor uniform er et krav. Får buksen igjen om jeg vil, men det ser verken bra ut eller er komfortabelt, så gjør det samme som deg. Funker greit det, så lenge en har noe litt lengre overdel på som dekker akkurat øverste del av snekken :-)

Jeg jobber i matbutikk hvor uniform er et krav. Får buksen igjen om jeg vil, men det ser verken bra ut eller er komfortabelt, så gjør det samme som deg. Funker greit det, så lenge en har noe litt lengre overdel på som dekker akkurat øverste del av snekken :-)
Finnes det ikke uniformsbukser tilpasset gravidmager hos dere? Eller synes du det er for tidlig å spørre om en da jobben så vil vite det? :)

Sjefen vet, så det er ikke noe problem, men finnes ikke mammabukser nei :-( Så må bare gå for større og større størrelse. Se ut som en sirkusklovn eller noe :-P

Sjefen vet, så det er ikke noe problem, men finnes ikke mammabukser nei :-( Så må bare gå for større og større størrelse. Se ut som en sirkusklovn eller noe :-P
Hmm, den er kjip. Muligheter for å få noen til å sy om en? Er jo bare et stykke strech på magen,men åh så deilig det er når ikke noe presser. Jeg blir jeg nødt til å finne meg en på jobb etterhvert for nå må knappen til tider opp ;)

Back
Topp