Når må vi...

Caroline89

Gift med forumet
begynne å pusse tannebissene til de små? Altså mini sin er jo ikke helt oppe enda, den har jo akkurat bryti ut.. Men skal den pusses når den er halvveis ute (altså når tannbørsten får til å pusse den) eller?? Ikke helt erfaren på dette området gitt ;p

Jeg mener å ha lest en plass at man skal starte med tannpussen selv om tanna bare er halvveis ute :) Man skal heller ikke bruke mer tannkrem enn størrelsen på lillefingerneglen til barnet :)

Ja, si det.. Har har vi 0 tenner, så har ikke den problemstillinga enda.. Men tror du kan pusse det som har komt ut, veldig forsiktig..

Vi var med HS på mandag og da snakket hun om tannpuss faktisk. Man skal begynne å pusse når tanna er helt opp og med en tannkremmengde på størrelse me babyens lillefinger, altså piiiiittepittelite. Også skal tannkremen innholde 0,1% fluor eller 0,01%, husker ikke helt...hvertfall ikke mye.

Men for alldel, man begynner før om man vil det (kanskje uten tannkrem), d er jo kjekt for mamma og baby det :-)

Fikk brosjyre av helsesøster, ang tannpuss. Og me har så smått begynt med tannpuss, sjølv om Oda ikkje har fått noken tenner. Men eg tenker det er likegreit og bli vant til tannbørsten først som sist. Når tennene er der, må ho jo "godta" det. Eg ser mange med større barn som har kamp når tennene skal pussast.
Og så nyyyyyte Oda det, det er nok herlig å få litt "massasje" på gommane når det klør i munnen!

tror det kan være lurt å starte så snart som mulig jeg... for det kan jammen bli en solid kamp om de finner ut de ikke vil.

Her har mini fått sin første tann.. eller den har begynt å komme opp i alle fall emoticon
Begynte med tannpussen så snart jeg kjente at den var kommet i gjennom.

fikk beskjed av hs at vi skulle begynne allerede nå med litt tannpasta på tannbørsten. snuppa har ingen antydning til tenner enda, men sikkert for tilvenning

Okei, jeg skjønner at det bare er å sette igang med tannpussen! Godt jeg har gått til innkjøp av både tannbørste og tannkrem allerede :o) Tusen takk for svar alle sammen! :)

Frøken Lillan skrev:
Fra første tanna er ute skal man begynne pusse !

Godt tips er å bare gi henne tannbørsten selv, og la henne bite på den, for er ikke så lett å pusse den lille stumpen :)

Jeg prøvde istad før leggetid, og hun digget rett og slett tannpussen! Hun gapet gledelig opp og det virket faktisk som om hun koste seg :) Sikkert godt siden det klør :)

Back
Topp